Gå til innhold

Er litt småfornærmet

Anbefalte innlegg

Gjest Gamlemora :(
Skrevet

Jeg traff en venninne ute sist helg. Hun var sammen med sin nye kjæreste fra Irak. Hun spurte hva jeg synes om han, og jeg svarte at han ser veldig snill ut.

Dagen etter kommer sms om at han hadde tippet alderen min, og at han gjettet nøyaktig 10 år eldre enn jeg er. Jeg ble i grunnen ikke så fornærmet over gjetningen hans, men synes det er verre at hun forteller meg det.

For ikke lenge siden hadde hun en annen kjæreste jeg traff. Noe senere kunne hun fortelle meg at han hadde truffet meg på butikken sammen med en mann som så ut til å være faren min. Det var altså mannen min.

Jeg føler at hun går inn for å fornærme meg, og der går grensen for vennskap for meg. Har jeg grunn til å reagere?

Jeg kunne sagt mye til henne som jeg holder for meg selv. F eks at hun er kraftig overvektig, er kun med irakere, bytter menn til stadighet og har ingen faste venninner. Si gjerne at jeg ikke er noe bedre selv, men det er nå litt godt å ha slike tanker når en føler seg litt krenket :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Uinteligent venninne. Er hun sjalu paa deg kanskje?

Gjest septembermum
Skrevet

Første som slo meg også....

f.eks. for å vise sitt revir: Han liker deg ikke altså, for han syns du ser gammel ut, må ikke tro du har sjans!

Skrevet

Jeg har tenkt tanken selv, og det er litt godt å få det bekreftet.

Etter sms'en kom det en ny "Hva var det du sa om kjæresten min? At han var kjekk og sjarmerende :-) ".

Hun vet jeg er lykkelig gift, og hun klaget også på vekta mi - at jeg bør gå opp noen kilo.

Skrevet

Første som slo meg også....

f.eks. for å vise sitt revir: Han liker deg ikke altså, for han syns du ser gammel ut, må ikke tro du har sjans!

Når du sier det, så har hun sagt at hun er veldig sjalu, for flere av kjærestene hennes har vært utro.

Gjest togli
Skrevet

Haha :)) Sorry, kan ikke annet enn å le av folk som har såpass dårlige sosiale antenner ;)

Hun er helt sikkert bare sjalu på deg av en eller annen grunn, så ikke ta deg nær av kommentarene hennes. Prøv heller å gulpe opp en eller annen saftig kommentar neste gang hun kommer med en uintelligent uttalelse ;)

Skrevet

Ja,du har grunn til å bli fornermet. Jeg kjenner typen som blir sammen med hva som helst og blir kvalmt ovenpå etterpå, uten å ofre en tanke på at mannen de har fått fatt på ikke akkurat er å trakte etter. Hun er nok bare missunnelig på at du har en stødig mann og hun må ta til takke med irakere og har sikkert lav selvtillit og er et lett bytte.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne. Hun rakket alltid ned på alt jeg hadde, gjorde og sa. Litt indirekte riktignok, men likevel. Jeg satt alltid igjen med en litt sånn vond følelse etter å ha pratet med henne, en følelse av at jeg ikke var riktig bra nok.

For meg ble det rett og slett for mye, så jeg valgte til slutt å ta igjen med samme mynt. Det ble slutten på det vennskapet, det var jeg vel egentlig klar over da jeg sa det jeg sa, men jeg orket altså ikke en slik skjevfordeling lenger.

Slik jeg ser det har du også det valget: Du kan velge å bite det i deg, eller ta igjen med samme mynt. Tar du igjen er antagelig vennskapet over (med forbehold, da jeg ikke kjenner henne). Hun kommer neppe til å forandre seg.

Skrevet

Dårlige sosiale antenner. Er hun søstera til Bjarne Håkon Hansen?

Skrevet

Jeg har tenkt tanken selv, og det er litt godt å få det bekreftet.

Etter sms'en kom det en ny "Hva var det du sa om kjæresten min? At han var kjekk og sjarmerende :-) ".

Hun vet jeg er lykkelig gift, og hun klaget også på vekta mi - at jeg bør gå opp noen kilo.

Jaahhhh for det er så deilig når smale sexy venninner siger ut slik at man slipper å føle seg som telt selv... ;0P

Du. Den dama er misunnelig på deg. Og jeg tror hun strever ganske mye med mindreverdighetsfølelse ovenfor deg, hun er nok vel klar over verdien i et ti år langt ekteskap. Fremfor mange kjærester som bare forsvinner.. Blandt annet.

Bare le av det du. Og ikke la henne ødelegge dagen din.

Gjest ta vare på deg selv
Skrevet

Å ha slike veninner er det samme som å drive med psykisk selskading. Jeg hadde kuttet kontakten tvert.

Icora Panter
Skrevet

I alledager.. Hun må da har et stort problem med seg selv ettersom hun forteller slike ting?

Hadde spurt henne rett ut om hun prøver å fornærme deg og hva som er grunnen for slike kommentarer?

Skrevet

Du verden - hva skal man med fiender når man har venner?

Skrevet

I alledager.. Hun må da har et stort problem med seg selv ettersom hun forteller slike ting?

Hadde spurt henne rett ut om hun prøver å fornærme deg og hva som er grunnen for slike kommentarer?

Jeg sendte sms der jeg spurte henne hvorfor hun forteller meg dette, men fikk intet svar. Noe senere kom ny sms der hun trengte bekreftelse på at jeg likte kjæresten hennes. Den meldingen har jeg ikke giddet å svare på, så der er ståa nå. Har ikke hørt mer fra henne.

Jeg er ikke redd for å ta dette opp med henne, om det passer slik. Hun er ingen nær venninne av meg. Vanligvis er det hun som tar kontakt for enten å klage over problemer med menn, eller å spørre om jeg vil gå ut. Ute på livet er jeg ca en gang pr år, og da foretrekker jeg å gå med andre.

Skrevet

Jaahhhh for det er så deilig når smale sexy venninner siger ut slik at man slipper å føle seg som telt selv... ;0P

Du. Den dama er misunnelig på deg. Og jeg tror hun strever ganske mye med mindreverdighetsfølelse ovenfor deg, hun er nok vel klar over verdien i et ti år langt ekteskap. Fremfor mange kjærester som bare forsvinner.. Blandt annet.

Bare le av det du. Og ikke la henne ødelegge dagen din.

Takk, det rådet skal jeg ta til meg :-)

Skrevet

"Dagen etter kommer sms om at han hadde tippet alderen min, og at han gjettet nøyaktig 10 år eldre enn jeg er. Jeg ble i grunnen ikke så fornærmet over gjetningen hans, men synes det er verre at hun forteller meg det."

Fatter ikke hvorfor i alle dager hun måtte fortelle deg dette!

"For ikke lenge siden hadde hun en annen kjæreste jeg traff. Noe senere kunne hun fortelle meg at han hadde truffet meg på butikken sammen med en mann som så ut til å være faren min. Det var altså mannen min."

Fatter ikke hvorfor i alle dager hun måtte fortelle deg dette heller og litt rart at han så ut til å være faren din da, hvis du liksom ser ut som om du er 10 år eldre enn du er!

"Jeg kunne sagt mye til henne som jeg holder for meg selv. F eks at hun er kraftig overvektig, er kun med irakere, bytter menn til stadighet og har ingen faste venninner. Si gjerne at jeg ikke er noe bedre selv, men det er nå litt godt å ha slike tanker når en føler seg litt krenket :-)"

Enig i at det er litt godt med slike tanker når man selv føler seg krenket. Du har i alle fall vett til å holde det kun i tankene dine.

Har man ikke noe positivt å si kan man vel holde kjeft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...