Gå til innhold

skal man klemme eller håndhilse?

Anbefalte innlegg

Gjest Califlower2
Skrevet

Når jeg er i familieselskap eller invitert bort til andre så blir jeg fort usikker på om jeg skal håndhilse eller klemme folk. Mer usikker blir jeg om jeg ikke vet om vedkommende skal håndhilse eller klemme meg. Jeg foretrekker å håndhilse.

Er det flere enn meg som synes slike situasjoner er litt ubehagelige? det hadde vært enklere om en bare håndhilste eller bare klemte.

Skrevet

Ja jeg synes det er vanskelig... Jeg velger å avgjøre etter om det er en jeg aldri har hilst på før, eller om det er en jeg vet jeg kommer til å treffe jevnlig. Jeg er ikke en som klemmer alt og alle sånn sett.

Min manns kamerater har et "hilserituale" som alltid innebærer klem OG håndtrykk og dunk i ryggen. Gjelder alle, gjelder hver eneste gang uansett om de traff hverandre dagen før. Osv. Der blir man knuseklemt hver gang okke som. Og akkurat det synes jeg er trygt og trivelig. Men disse er jo folk vi omgåes med da.

Blikk og kroppsspråk er vel og noe jeg registrerer uten å tenke over det tror jeg.. og reagerer på instinktivt. Noen er klemmere andre ikke.

Morning Glory
Skrevet

Jeg klemmer kvinnene jeg kjenner godt eller er i familie med og håndhilser på resten (er kvinne selv). Jeg føler meg utilpass når min onkel på 50 klemmer meg og føler fort at det blir unaturlig å klemme kameratene til kjæresten min... Når jenter jeg knapt kjenner klemmer meg, føler jeg at det blir "fake".

Skrevet

Jeg er en "ikke-klemmer", den eneste jeg klemmer er en av brødrene til gubben (lang historie, men hans skyld at jeg skal gifte meg på lørdag...). Foretrekker definitivt håndhilsing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...