Gå til innhold

Hva tenker du om et slikt forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At nyhetene på TV2 skulle gjøre deg noe dummere har jeg vondt for å tro.

TV2 må være populistisk for å selge reklame. Det er jo det som er hensikten - å tjene penger på å selge reklame.

Da blir det ofte "brød og sirkus" til folket, dessverre.

Med vennlig hilsen

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• Morning Glory

17

• ShitDiddelyDo

15

• Mandolaika

15

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nyhetene på tv2 er en gjeng lettbeinte overskrifter.

På NRK graver de ofte.

Ja, men det er du klok nok til å forstå, dermed er det ikke fordummende.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, men det er du klok nok til å forstå, dermed er det ikke fordummende.

Alle er ikke like kloke som meg. Halve Norge sitter og nikker til idiotoverskrifter.

Og det er ikke fordi jeg er spesielt klok, men fordi folk flest er idioter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle er ikke like kloke som meg. Halve Norge sitter og nikker til idiotoverskrifter.

Idiotoverskrifter om Anna Anka? _Alle_ vil vel vite hvordan det stakkars kvinnfolket har det...!

Jeg liker NRK, BBC entertainment, TV4 fakta og mange andre seriøse kanaler! Hater reklame, så jeg ser lite på reklamebasert TV.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Idiotoverskrifter om Anna Anka? _Alle_ vil vel vite hvordan det stakkars kvinnfolket har det...!

Jeg liker NRK, BBC entertainment, TV4 fakta og mange andre seriøse kanaler! Hater reklame, så jeg ser lite på reklamebasert TV.

Anna Anka, ja. Herremin!

Media skaper mennesker som det der på løpende bånd, men det som er skremmende er at det er dette mange åpenbart vil ha. Media ville aldri kasta seg etter Anka og vennene hennes hvis det ikke solgte.

Og det er en god grunn til å betale for NRK. Der har vi en kanal som kan veie opp for alle Anna Ankaene på de andre kanalene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Anna Anka, ja. Herremin!

Media skaper mennesker som det der på løpende bånd, men det som er skremmende er at det er dette mange åpenbart vil ha. Media ville aldri kasta seg etter Anka og vennene hennes hvis det ikke solgte.

Og det er en god grunn til å betale for NRK. Der har vi en kanal som kan veie opp for alle Anna Ankaene på de andre kanalene.

Yes!

Og jeg er skuffet over antall aviser som hiver seg på slike bølger! Det er som å lese gjennom se&hør noen ganger....

Jeg leser de fleste avisene på nett, og Dagbladets lesere reagerer også, via svarspaltene, heldigvis! Men hjelper det... nei;(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Yes!

Og jeg er skuffet over antall aviser som hiver seg på slike bølger! Det er som å lese gjennom se&hør noen ganger....

Jeg leser de fleste avisene på nett, og Dagbladets lesere reagerer også, via svarspaltene, heldigvis! Men hjelper det... nei;(

Svarspaltene til Dagbladet er enda mer skremmende enn Se og Hør.

Men det er sant. Selv VG og Dagbladet nærmer seg Se og Hør.

Mest skremmende var Dagbladet i fjor da Marie Simonsen under sin daglige leder lå bretta ut i ulike positurer, som om hun var noen slags glamourbabe også hun. Heldigvis sluttet de raskt med det tullet der.

Skrevet

Folk flest er idioter? Wow! Det finnes idioter ja, men folk flest? Tror ikke det.

Skrevet

Folk flest er idioter? Wow! Det finnes idioter ja, men folk flest? Tror ikke det.

Husk at 50% av landets befolkning har under gjennomsnittelig intelligens! :-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Folk flest", jo. Hvorfor er VG og Dagbladet på vei Se og Hør? Er det ikke fordi VG og Dagbladet har funnet ut hva som selger? Hvorfor kjøper rundt 1 million nordmenn (av 4.5 millioner mennesker) Se og Hør hver uke? Hvorfor er en av våre bestselgende forfattere Anne Holt? Hvordan har realitytrenden kunne ta såpass av som den har gjort? Hvorfor sitter nesten 30 % av landet og nikker jo mer rystet Siv Jensen er, uten å lese det som står med liten skrift?

Svaret gir seg selv. Vi er en nasjon av idioter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jadda, vi husker det, og du er blant de 50%, så er det opptil andre å fortelle deg hvilken halvdel....

Skrevet

Med vennlig hilsen

"Husk at 50% av landets befolkning har under gjennomsnittelig intelligens! :-)"

Javel, men det er ikke dermed sagt at de er idioter. Og intelligens er nå så mangt.

Skrevet

"Folk flest", jo. Hvorfor er VG og Dagbladet på vei Se og Hør? Er det ikke fordi VG og Dagbladet har funnet ut hva som selger? Hvorfor kjøper rundt 1 million nordmenn (av 4.5 millioner mennesker) Se og Hør hver uke? Hvorfor er en av våre bestselgende forfattere Anne Holt? Hvordan har realitytrenden kunne ta såpass av som den har gjort? Hvorfor sitter nesten 30 % av landet og nikker jo mer rystet Siv Jensen er, uten å lese det som står med liten skrift?

Jeg liker ikke å tenke sånn om andre mennesker, men det er godt mulig du har rett.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg liker ikke å tenke sånn om andre mennesker, men det er godt mulig du har rett.

Uansett blir jeg nødt til å betale penger til TV2 nå selv, da de har ordnet seg rettighetene til Premier Leauge. Får bare håpe de vet å verdsette gullet de er i besittelse av, og at de forvalter rettighetene på en sømmelig måte.

Skrevet

"Husk at 50% av landets befolkning har under gjennomsnittelig intelligens! :-)"

Javel, men det er ikke dermed sagt at de er idioter. Og intelligens er nå så mangt.

Vi bor i et land som troner som "best" på omtrent samtlige statistikker du kan finne på. Vi har 30% av befolkningen som faktisk støtter Frp (!), hvor det de snakker om er noen få muslimer som bor i Norge, hyle om Mullah Krekar og (og Siv Jensen innrømmer dette) agere som protestparti, selv om de åpenbart ikke har noe bedre å komme med. Spesielt ikke til den delen av befolkningen som støtter dem.

Se selv på TV - Paradise Hotel, realtity-TV, og et nivå som gjør at de fleste barneskoleelever faller i koma.

Og nei, jeg sier ikke at halve befolkningen er idioter, men det er dager da man ser på avisoverskriftene og lurer...

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi bor i et land som troner som "best" på omtrent samtlige statistikker du kan finne på. Vi har 30% av befolkningen som faktisk støtter Frp (!), hvor det de snakker om er noen få muslimer som bor i Norge, hyle om Mullah Krekar og (og Siv Jensen innrømmer dette) agere som protestparti, selv om de åpenbart ikke har noe bedre å komme med. Spesielt ikke til den delen av befolkningen som støtter dem.

Se selv på TV - Paradise Hotel, realtity-TV, og et nivå som gjør at de fleste barneskoleelever faller i koma.

Og nei, jeg sier ikke at halve befolkningen er idioter, men det er dager da man ser på avisoverskriftene og lurer...

Med vennlig hilsen

Det var en kunstner (regissør, hvis jeg ikke husker feil) som for et par-tre år siden påsto at folk flest var idioter. Begrunnelsen var den du bruker her, og som jeg brukte over.

Det ble et helvetes ramaskrik med debatter og sinte ledere i avisene han kritiserte, og et FRP som (naturligvis) benyttet anledningen til å tale om late kunstenere "folk flest" ikke kjenner seg igjen i. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det var en kunstner (regissør, hvis jeg ikke husker feil) som for et par-tre år siden påsto at folk flest var idioter. Begrunnelsen var den du bruker her, og som jeg brukte over.

Det ble et helvetes ramaskrik med debatter og sinte ledere i avisene han kritiserte, og et FRP som (naturligvis) benyttet anledningen til å tale om late kunstenere "folk flest" ikke kjenner seg igjen i. :)

Han var jo en svart kunstner.... Vi kier ikke det;)

Skrevet

Vi får kanskje moderere oss og si at "folk flest ikke er så fryktelig intliginte"! :glis:

Neida, man skal huske at rundt 75-80% av befolkningen IKKE stemte Frp ved forrige valg. I et land hvor vi har det så utrolig godt som vi har det, så er det fremdeles nødvendig med litt protest. Det ville ikke vært bra hvis alle var enige heller, men jeg savner noen som kommer med forslag om hvordan Norge kan bli BEDRE.

Det er selvsagt godt mulig at de som støtter Frp er de samme folkene so trenger å leve farlig, som vi snakket om tidligere i dag! ;-) Ekstremsport og selvmordstendenser! :-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han var jo en svart kunstner.... Vi kier ikke det;)

Svart? Nå ramler jeg av.

Men hvis du mener svart som i mørk (til sinns), liker jeg sånne. "Lyse" kunstnere ... eksisterer de? Hmm. Jeg leser ikke stort av dem. Ikke hører jeg på mye musikk av sånne heller. Ei heller synes jeg de er gode til å lage film som rører meg. ;)

Skrevet

Hvis du mener at folk som kjøper Se & Hør eller ser på Paradise Hotel er idioter (uten at du vet noe mer om dem), så må jeg også fortelle at jeg like raskt kan si at folk som sitter og ser på fotball i 4 uker i strekk er like mye idioter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...