Gå til innhold

benkeplater til kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest tusen takk for gode råd!
Skrevet

Jeg er i tvil om jeg skal ha granittplate i sort farge eller blank laminat. Jeg vet jo at det kan bli litt riper i laminat, men hva er deres opplevelse?

Jeg ønsker svar fra dere som har enten granittplater eller blanke laminatflater.

Morning Glory
Skrevet

Jeg har laminatplate, mens foreldrene min har granittplate. Min er ripete som følge av at de som bodde her før meg ikke brukte skjærefjøl . I tillegg har den noen bulker rundt oppvaskkummen som følge av vannsøl. Granittplaten til foreldrene min er hel og fin (og har vært det i 10 år). Jeg tror de bruker et middel på den i ny og ne for å bevare den blank.

Jeg ville valgt granitt.

Skrevet

Du skal få svar fra meg også, selv om jeg skal fortelle om marmor.

Vi hadde marmorplate der vi bodde før (i 5-6 år). Det var Estremoz-marmor fra Portugal. Den koster halvparten av granitt, men er *mye* finere, synes jeg, med flotte mønstre.

Vi hadde ingen problemer med flekker, osv., men du bør ikke la rødvin flyte på den i lang tid.

Jeg kan virkelig anbefale marmor.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg ville selvfølgelig valgt granitt. Undersøkte hva det kostet da vi byttet kjøkken. 35000,- kun for benkeplata. Det var ikke aktuelt da på grunn av prisen, men vi skal bygge nytt hus innen 5 år, og da skal jeg uten tvil ha benkeplate av stein.

Gjest fikk meg en lærepenge
Skrevet

Ekte granitt øker verdien på boligen...

ser flere eiendomsmeglere som blir "skuffet" om det bare er laminat.

De sier jo at laminat er sterkt og tåler det meste,

fordelen med granitt er at det ikke blir så lett riper og det tåler varme :-)

Jeg var så dum jeg la en glovarm stekepanne på benken hvor det var laminat, og den svidde faktisk et lite hull i laminatet...

Skrevet

Jeg antar prisforskjellen er stor. Som regel ender man opp med å velge det man har råd til.

Vi har laminat (og har puttet pengene i andre ting enn benkeplata). Benkeplata er 10 år,ser helt fin ut. Vi skjærer (selvfølgelig!) aldri med kniv rett på benken, og bruker kjeleunderlag til varme brett og gryter.

Gjest prust
Skrevet

Vi valgte laminat da vi bygde for 13 år siden, og benkeplata er nesten like fin som ny. Vi skjærer imidlertid aldri på den.

Vet ikke om jeg hadde valgt stein - det hørtes grusomt dyrt ut med 35.000 kr!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...