Gå til innhold

Er det vanlig med sykdom eller plager ved ferie?

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig eller vanlig
Skrevet

Vi har nettopp hatt ferie og vært i Frankrike. Det første som skjer når jeg kom til Franksike var at jeg fikk hemmorider, noe jeg aldri har hatt før. Noen dager etterpå fikk jeg øyekatarr. Dette kan jeg heller ikke huske jeg har hatt før. Så fikk jeg vondt i ryggen og ble helt stiv så jeg ikke orket gå nesten den siste uka. Ikke noen alvolige saker men veldig kjedelig. Følte det ødela litt av ferien. I fjor var det min mann som var syk en hel uke av ferien. Merker jo at ferieturer kan bli noe intense med barn men vi har det også gøy. Andre som får forskjellige plager når de er ute og reiser?

Skrevet

I fjor hadde jeg svineinfluensa som ødela 14 dager av ferien. I år hadde jentungen et virus som slo henne ut i godt over to uker. Bortsett fra det pleier det alle å være friske og raske.

Gjest septembermum
Skrevet

Kanskje stresset med å reise gjør en mer mottakelig for infeksjoner.

Jeg ble sylta forkjøla når vi skulle på tur nå og var syk helt til vi skulle hjem :) og da jeg kom hjem slet jeg med dårlig mage en uke...

Gjest Nerda
Skrevet

Tror nok ikke det er så uvanlig. Stress, kanskje lite søvn, kanskje virus og basillusker man ikke er imun mot dit man kommer. Modern er sånn som har uflaks. En tur vi var på fikk hun et kraftig migreneanfall som satte henne ut et par dager, og deretter en guffen halsbetennelse hun måtte få antibiotika for. Personlig har jeg stort sett holdt meg frisk på tur. Med unntak av en gang for mange år siden før jeg fikk epilepsien min helt i sjakk... Jeg fikk anfall pga stress, søvnmangel og sterk varme - hvorpå jeg smalt i et betonggulv med bakhodet og fikk meg en kraftig hjemrerystelse (alt gikk helt bra, jeg bare hadde det vondt). Typisk at det ikke skjedde hjemme grrrmf.

Uflaks er vel en god forklaring på mye av dette.

Morning Glory
Skrevet

Jeg pleier alltid å bli syk i ferien. Jeg tror kroppen har en evne til å utsette sykdommer til man har tid til å håndtere dem. Det er neppe vitenskapelig bevist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...