Gjest Fiskern Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Vi er på ferie og har nettopp fått en makrell på kroken... I og med at denne type fisk selges hel, gjorde vi ikke annet med den enn og legge den i isvann... (har lest at det er ok) Men hva nå? Bør den fileteres før den ev fryses? Eller kan den fryses hel og fileteres når den er tint igjen? Kan jo være vi får fler, er ikke nok til en middag alene... Hva gjør dere fra dere får opp makrellen og av kroken og til den ligger på fatet klar for og spises? Gjerne step-by-step, jeg ar ikke peiling:) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Fileter makrellen, før den fryses! 0 Siter
Gjest amatørfisker Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Når vi får makrell pleier vi å filetere den før vi legger den i fryseren. Det syns vi er best. Ellers vet jeg mange bare renser den og skjærer skiver før den fryses. 0 Siter
meg__123! Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 da renser man den og salter den og legger den i en pose.. og evt fryse den.. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Fileter makrellen, før den fryses! Støttes :-) Den holder bedre på smaken. De minste fiskene er best å sløye, også hive i steikepanna så snart man er hjemme og vil ha seg middag. Sprøstek den - nammenam 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. juli 2010 Skrevet 31. juli 2010 Husker at foreldrene mine la makrellen i frysen hel, med innmat. Æsj! Nå gjør vi aldri det (ikke foreldrene mine heller). Skjør av hodet, dra ut innmaten, og evt fileter den. Jeg er ikke nøye med bein, det er derimot mann og barn.... Det beste er imidlertid å spise den fersk. Stek den, og spis sammen med nypoteter og rømme :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.