Gå til innhold

Vi har fått makrell, hjelp, hva nå??

Anbefalte innlegg

Gjest Fiskern
Skrevet

Vi er på ferie og har nettopp fått en makrell på kroken...

I og med at denne type fisk selges hel, gjorde vi ikke annet med den enn og legge den i isvann... (har lest at det er ok)

Men hva nå?

Bør den fileteres før den ev fryses? Eller kan den fryses hel og fileteres når den er tint igjen?

Kan jo være vi får fler, er ikke nok til en middag alene...

Hva gjør dere fra dere får opp makrellen og av kroken og til den ligger på fatet klar for og spises?

Gjerne step-by-step, jeg ar ikke peiling:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Fileter makrellen, før den fryses!

Gjest amatørfisker
Skrevet

Når vi får makrell pleier vi å filetere den før vi legger den i fryseren. Det syns vi er best. Ellers vet jeg mange bare renser den og skjærer skiver før den fryses.

Skrevet

da renser man den og salter den og legger den i en pose.. og evt fryse den..

Gjest Nerda
Skrevet

Fileter makrellen, før den fryses!

Støttes :-)

Den holder bedre på smaken.

De minste fiskene er best å sløye, også hive i steikepanna så snart man er hjemme og vil ha seg middag. Sprøstek den - nammenam

Gjest prust
Skrevet

Husker at foreldrene mine la makrellen i frysen hel, med innmat. Æsj!

Nå gjør vi aldri det (ikke foreldrene mine heller). Skjør av hodet, dra ut innmaten, og evt fileter den. Jeg er ikke nøye med bein, det er derimot mann og barn....

Det beste er imidlertid å spise den fersk. Stek den, og spis sammen med nypoteter og rømme :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...