Gå til innhold

Makell igjen, hvordan "drepe" den?

Anbefalte innlegg

Gjest Fiskern
Skrevet

Rett etter at vi får den opp, hva gjør vi da??

Kutter strupe, kakker hodet ller bare lar den være??

Får vi rødt fiskekjøtt hvis vi kutter strupen??

Er det noe som er lurt/ikke lurt?

Vi er heeeeelt ferske i gamet...

Gjest septembermum
Skrevet

Vi pleide bare den i halen og klaske den mot bakken et par ganger til den sluttet å sprelle, men har også sett folk kutte rett av strupen. Vet ikke hva som er riktig jeg.

Har ikke hjerte til å gjøre sånt lenger ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi pleide bare den i halen og klaske den mot bakken et par ganger til den sluttet å sprelle, men har også sett folk kutte rett av strupen. Vet ikke hva som er riktig jeg.

Har ikke hjerte til å gjøre sånt lenger ;-)

''Vi pleide bare den i halen og ''

Hva gjorde dere med halen, sa du?

candyqueen_83
Skrevet

Putt fingrene oppunder halsen på den, og knekk nakken.

Gjest septembermum
Skrevet

''Vi pleide bare den i halen og ''

Hva gjorde dere med halen, sa du?

Hehe utelot et ord der :)

Mente at vi pleide holde den fast i halen mens vi klasket den hardt mot bakken til den svimte av :) så kuttet vi strupen?

Men dette var da jeg var liten...

Nå har jeg ikke hjerte til å drepe en edderkopp en gang... bortsett fra i går, en svær edderkopp på vei i full fart ned fra taket og mot senga til lillegullet!

Skrevet

Putt fingrene inn ved gjellene og dra hodet bakover til nakken knekker. Man kan også skjære over halsen eller kakke den i hodet med baksiden av kniven til den blir slapp.

Rødt fiskekjøtt har ingenting med blod å gjøre. Det kommer av et fargestoff som fisken får i seg via krepsdyrene den spiser.

Gjest Nerda
Skrevet

Makrell pleier jeg å kakke hardt i hodet til den blir ganske knust i skallen. Man kan bruke en stein, kakke den rett i berget eller båtripa. Så bløgger man den ved å kutte over strupen og hovedpulsåra, slik at hjertets siste krampetrekninger får pumpet ut blod. Det er ikke nødvendig, men kjøttet smaker mye bedre.

Nakkeknekk er jo også en effektiv og grei måte å kverke fisk på. Det krevde litt trening for min del, men det virker og er nok mest human. Makrellen er dog litt lett å glippe fordi den er temmelig vill - derfor foretrekker jeg å denge den. Om man velger å knekke nakken på den, beware of the hook ;-) Makrell har for øverig ofte kramper etter at den virkelig er død. Ikke noe å bry seg om, den er dau.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...