Gå til innhold

Kjøpe bil - hvem underskriver?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg skal kjøpe bil og eksen skal muligens hente den for meg. Kan han underskrive på salget for meg (fullmakt fra meg el?) eller må jeg møte opp personlig for å skrive under?

Skrevet

Tenker du salgskontrakt eller papirene til Vegvesenet? De siste må du fylle inn og sende inn innen en uke.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tenker du salgskontrakt eller papirene til Vegvesenet? De siste må du fylle inn og sende inn innen en uke.

Med vennlig hilsen

Jeg tenker på salgskontrakten mellom kjøper og selger...

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg vet ikke, men min mann kjøpte bilen for meg og underskrev, men

vi hentet bilen sammen og da underskrev jeg overtakelsespapirene eller hva det nå var :)

Skrevet

Jeg vet ikke, men min mann kjøpte bilen for meg og underskrev, men

vi hentet bilen sammen og da underskrev jeg overtakelsespapirene eller hva det nå var :)

Ok, hadde håpet å slippe å reise så langt for å hente bil, så må finne ut om jeg MÅ være tilstede ved overtakelsen ;)

Skrevet

Jeg tenker på salgskontrakten mellom kjøper og selger...

Det er jo opp til selgeren. Er det du som har kontrakten, så kan du jo skrive under på din del først.

Ring selger for å høre om han aksepterer at eksen din skriver under "for togli". Så lenge pengene overføres, så bryr han seg neppe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er jo opp til selgeren. Er det du som har kontrakten, så kan du jo skrive under på din del først.

Ring selger for å høre om han aksepterer at eksen din skriver under "for togli". Så lenge pengene overføres, så bryr han seg neppe.

Med vennlig hilsen

Ok, takk :)

Gjest segunda
Skrevet

Det kan umulig være et problem at han skriver under med fullmakt fra deg. Skulle bare mangle. Jeg ville ringt selger og spurt.

Skrevet

Kan du ikke få salgskontrakten faxet til deg før han henter bilen da? Tror jeg gjorde det når jeg kjøpte min bil.

Skrevet

Det kan umulig være et problem at han skriver under med fullmakt fra deg. Skulle bare mangle. Jeg ville ringt selger og spurt.

Ok, får prøve det :) Takk!

Skrevet

Kan du ikke få salgskontrakten faxet til deg før han henter bilen da? Tror jeg gjorde det når jeg kjøpte min bil.

God ide! Takk :)

Skrevet

Mener å huske at jeg fikk kontrakten på mail, skrev under og så tok gubben den med da han dro for å hente bilen. Men hadde med i kontrakten at hvis ikke kompisen min (bilmekaniker) som var med og hentet bilen mente den var verd pengene, så kunne jeg gå fra avtalen.

Skrevet

Mener å huske at jeg fikk kontrakten på mail, skrev under og så tok gubben den med da han dro for å hente bilen. Men hadde med i kontrakten at hvis ikke kompisen min (bilmekaniker) som var med og hentet bilen mente den var verd pengene, så kunne jeg gå fra avtalen.

Takk for svar :)

Nå har jeg allikevel kjøpt meg bil - og til alt hell kunne jeg hente den bare ei mil unna der jeg bor, så da fikk jeg underskrevet osv selv :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...