Gå til innhold

Sutreinnlegg

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Advarsel - jeg sutrer...

Verken mannen min og jeg er noe flinke med interiørting. Mannen min er veldig nevenyttig og handyman, jeg kan være med å hjelpe dersom noen setter meg i gang. Mannen min jobber ekstremt mye, og har ikke noe overksudd til å pusse opp i huset, det har heller ikke jeg...

Det er 13 år siden vi bygde hus, og stue og kjøkken burde ABOSLUTT ha vært gjort noe med. Det som skal gjøres er tapetsering, maling av lister og dører og 3 vinduer, sliping av golv, hive ut et kjipt hjørneskap, kjøpe nytt kjøkenbord og -stoler, få nye stuegardiner, og ellers pynte opp litt....

Ingen av oss orker. Og begge synes det er altfor dyrt å få fagfolk til å gjøre det, fordi "alle" gjør jo sånn sjøl...

Og nå begynner ungene å klage på at vi har det kjipt og kjedelig... Og når vi er hos andre, ser jeg jo ekstra godt at den gule stua vår og det mørkeblå kjøkkenet våt bare er så utrolig lite stilig....

Men ingen av oss orker å sette i gang, og det er vel altfor dyrt å få folk til dette .... eller hva?

Kan det forresten blir fint å male kjøkkenskapdører som er i eik, og ,ale dem lyse? De har litt sånne 90-talls-snirkler på seg.... Vi er prinsipeilt i mot å skifte ut kjøkkenet etter bare 13 år - så enten må vi ha det som det er eller så må vi male det....

Egentlig vil vi bygge ut også - men det er jo et enda større ork... Kjøkkenet er på bare 9 m2.. og kunne vært bygget ut 6 m2... Burde vi ta oss selv i nakken og bare sette i gang med alt nå, eller ta det som må tas nå, og så bygge ut seinere?

Vi er urtreige med å endre noe i dette huset.... :-(((((

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

4

• Lillemus

2

• Liliaceae

2

• fyrlykt

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det letteste er aa bare male alle rom i en helt lys farge. Det kan aldri bli feil og deretter satse paa aa faa et lyst og luftig inntrykk i alle rom.

Det skal ikke vare et sjokk og gaa fra rom til rom. Altsaa boer du ikke ha groenne puter i ett rom og kanllrode puter i neste rom.

Tenk at de skal vare behagelig aa gaa fra rom til rom og at det skal virke ryddig.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det letteste er aa bare male alle rom i en helt lys farge. Det kan aldri bli feil og deretter satse paa aa faa et lyst og luftig inntrykk i alle rom.

Det skal ikke vare et sjokk og gaa fra rom til rom. Altsaa boer du ikke ha groenne puter i ett rom og kanllrode puter i neste rom.

Tenk at de skal vare behagelig aa gaa fra rom til rom og at det skal virke ryddig.

Kjoekkenskapene ville jeg foresten ikke malt. Eik er fint:)

Gjest prust
Skrevet

Ja, det er lyst vi vil ha det, men ingen av oss orker å gjøre noe med det....

Og det er bare total mangel på til hos oss :-(((

Var hos min søster i dag, og de har nå hatt det knallfint lenge. Men de hadde shina opp og fått det enda finere. Tror ikke nødvendligvis det er så veldig dyrt, men det er så pent, med lyse farger og mathende tilbehør!

Her ser det ut som en dass :-(((((

Gjest prust
Skrevet

Kjoekkenskapene ville jeg foresten ikke malt. Eik er fint:)

Mener du det? Er lys eik fint? "Alle" har jo hvite eller lyse kjøkkenskap nå...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Mener du det? Er lys eik fint? "Alle" har jo hvite eller lyse kjøkkenskap nå...

Jeg malte hvitt i nesten alle rom. Unntaket er yttergangen, treppeoppgangen til 2. etasje og en krok i stua. Vi lurte litt paa om vi skulle male kjoekkenskapene som er i eik ogsaa lyse, men droppet det. Jeg angrer ikke paa det. Man tar jo i kjoekkenskapene hele tiden og jeg tror jeg ville irritert meg gronn over fingermerker. Det er nok med lyse vegger. Skapene behoever ikke vare lyse.

Vi har et gammelt hus, hvor det ikke skal vare alt for moderene:)

Gjest prust
Skrevet

Jeg malte hvitt i nesten alle rom. Unntaket er yttergangen, treppeoppgangen til 2. etasje og en krok i stua. Vi lurte litt paa om vi skulle male kjoekkenskapene som er i eik ogsaa lyse, men droppet det. Jeg angrer ikke paa det. Man tar jo i kjoekkenskapene hele tiden og jeg tror jeg ville irritert meg gronn over fingermerker. Det er nok med lyse vegger. Skapene behoever ikke vare lyse.

Vi har et gammelt hus, hvor det ikke skal vare alt for moderene:)

Høres fint ut.

har lyst til å sette opp alt som skal gjøres og så sende ut til noen malere og høre på pris...

Hvordan er det med håndtverker-priser for tiden tro? sabla dyrt? Siste store investering vi tok var nytt bad for 6,5 år siden.

Hadde passet med litt oppshining nå, ikke sant?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er et tiltak aa komme i gang, men jeg er slik at naar jeg foerst har kommet i gang, saa er det saa morsomt aa se forskjellen at det gaar raskt unna.

Aa male er en billig, enkel og rask maate og pusse opp paa. Naa skal det sies at siste gangen hadde vi hjelp av polakker til aa male, samt at vi tok badene, gjorde om gangen, la nye gulv paa rommet til ungene, paa kjokkenet og diverse andre ting.

Men jeg har malt mye selv opp igjennom aarene, baade vegger hjemme, hele hytta, samt loppemoebler paa hytta. Synes det er morsomt jeg:)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Høres fint ut.

har lyst til å sette opp alt som skal gjøres og så sende ut til noen malere og høre på pris...

Hvordan er det med håndtverker-priser for tiden tro? sabla dyrt? Siste store investering vi tok var nytt bad for 6,5 år siden.

Hadde passet med litt oppshining nå, ikke sant?

Hvis du har gul stue og blaatt kjoekken, saa er det paa tide aa pusse opp litt ja:)

Jeg vet ikke haandverkerpriser, men aa male er jo saa enkelt aa gjoere selv. De stedene vi ikke malte hvite er forresten malt i Cafe latte. En lys og fin farge som jeg tror det er lenge til jeg blir lei av.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, det er lyst vi vil ha det, men ingen av oss orker å gjøre noe med det....

Og det er bare total mangel på til hos oss :-(((

Var hos min søster i dag, og de har nå hatt det knallfint lenge. Men de hadde shina opp og fått det enda finere. Tror ikke nødvendligvis det er så veldig dyrt, men det er så pent, med lyse farger og mathende tilbehør!

Her ser det ut som en dass :-(((((

Svar havnet over her:)

Gjest prust
Skrevet

Det er et tiltak aa komme i gang, men jeg er slik at naar jeg foerst har kommet i gang, saa er det saa morsomt aa se forskjellen at det gaar raskt unna.

Aa male er en billig, enkel og rask maate og pusse opp paa. Naa skal det sies at siste gangen hadde vi hjelp av polakker til aa male, samt at vi tok badene, gjorde om gangen, la nye gulv paa rommet til ungene, paa kjokkenet og diverse andre ting.

Men jeg har malt mye selv opp igjennom aarene, baade vegger hjemme, hele hytta, samt loppemoebler paa hytta. Synes det er morsomt jeg:)

Jeg synes det er gøy å male møbler, men jeg har ikke malt vegger på mange år.... det er et slit, både med tak og vegger...

Ja, vi hadde noen polakker her som malte for oss for ca 7 år siden, og så hadde vi jo faktisk noen her i fjor som la belegningsstein - det glemte jeg i stad.... Det var jo faktisk en litt stor investering...

Heller mer og mer til å få noen til å gjøre det.... Vi er så vanvittig trege... Tenk så deilig å komme hjem fra høsteferie til ny stue og kjøkken...

*drømme, drømme*

Men så mener mannen min at vi bare burde fortsette å betale ned på lånet og ikke utvide det (vi har ekstremt lavt lån), for å bli gjeldfrie om noen få år.... Jeg har vel mer lyst til å låne det vi trenger slik at vi får et greit hus som ser litt bedre ut... og som ingen trenger å være flau over....

Gjest prust
Skrevet

Hvis du har gul stue og blaatt kjoekken, saa er det paa tide aa pusse opp litt ja:)

Jeg vet ikke haandverkerpriser, men aa male er jo saa enkelt aa gjoere selv. De stedene vi ikke malte hvite er forresten malt i Cafe latte. En lys og fin farge som jeg tror det er lenge til jeg blir lei av.

Vi har kaffe latte i gangen og trappeoppgangen, i loftstua og på vårt soverom. Veldig fint ja :-)

I stua har vi varm gul vinyltapet.... Kan jo male på den, men det vil vel være bedre å tapetsere? Altså bli finere?

Kjøkkenet er utrolig kjipt. Jeg malte vinduskarmene hvite for 2-3 år siden, og trodde da at vi skulle få tatt resten også, men det ble det ingenting av....

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg synes det er gøy å male møbler, men jeg har ikke malt vegger på mange år.... det er et slit, både med tak og vegger...

Ja, vi hadde noen polakker her som malte for oss for ca 7 år siden, og så hadde vi jo faktisk noen her i fjor som la belegningsstein - det glemte jeg i stad.... Det var jo faktisk en litt stor investering...

Heller mer og mer til å få noen til å gjøre det.... Vi er så vanvittig trege... Tenk så deilig å komme hjem fra høsteferie til ny stue og kjøkken...

*drømme, drømme*

Men så mener mannen min at vi bare burde fortsette å betale ned på lånet og ikke utvide det (vi har ekstremt lavt lån), for å bli gjeldfrie om noen få år.... Jeg har vel mer lyst til å låne det vi trenger slik at vi får et greit hus som ser litt bedre ut... og som ingen trenger å være flau over....

Men hvis det eneste dere behoever er aa male, behoever dere ikke ta opp laan vel?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vi har kaffe latte i gangen og trappeoppgangen, i loftstua og på vårt soverom. Veldig fint ja :-)

I stua har vi varm gul vinyltapet.... Kan jo male på den, men det vil vel være bedre å tapetsere? Altså bli finere?

Kjøkkenet er utrolig kjipt. Jeg malte vinduskarmene hvite for 2-3 år siden, og trodde da at vi skulle få tatt resten også, men det ble det ingenting av....

Hva er det som er kjipt med kjoekkenet utover fargen?

Har du en link som kan vise hvordan skapene ser ut?

Gjest prust
Skrevet

Men hvis det eneste dere behoever er aa male, behoever dere ikke ta opp laan vel?

Nei, men golvene bør slipes og lakkes på nytt, vi har lyst til å bytte ut taklistene og de må males, må kjøpe noen nye møbler og gardiner og lamper - så det går sikkert med 100.000, og det har vi ikke cash....

Gjest prust
Skrevet

Hva er det som er kjipt med kjoekkenet utover fargen?

Har du en link som kan vise hvordan skapene ser ut?

Fargen er omtrent sånn: http://viewer.zmags.com/publication/3e29bb29?page=28#/3e29bb29/62

Men det er mer mer snirklete, du vet, skikkelig 90-talls dører... De går ikke helt opp til taket. Ellers er jeg fornøyd med løsningen, men skulle gjerne hatt flere sånne store kolonialskuffer.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Fargen er omtrent sånn: http://viewer.zmags.com/publication/3e29bb29?page=28#/3e29bb29/62

Men det er mer mer snirklete, du vet, skikkelig 90-talls dører... De går ikke helt opp til taket. Ellers er jeg fornøyd med løsningen, men skulle gjerne hatt flere sånne store kolonialskuffer.

Det er omtrent slik kjeokken vi har ogsaa og vaare skap gaar heller ikke opp til taket:)

Jeg ville beholdt kjekkenet slik det er og kun malt det lyst saa det virker renslig og fint. Deretter ville jeg hvis dere har masse ting lagret oppaa kjekkenskapene, fjernet dette for aa gi et ryddig inntrykk.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er omtrent slik kjeokken vi har ogsaa og vaare skap gaar heller ikke opp til taket:)

Jeg ville beholdt kjekkenet slik det er og kun malt det lyst saa det virker renslig og fint. Deretter ville jeg hvis dere har masse ting lagret oppaa kjekkenskapene, fjernet dette for aa gi et ryddig inntrykk.

Jeg mener male veggene altsaa, ikke skapene.

Gjest septembermum
Skrevet

Har det på samme måten selv :)

Jeg vil jo, men mannen min trenger et spark i ræva.

Jeg er gravid så det er begrenset hvor mye jeg kan gjøre nå i min form...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...