Gå til innhold

Sutreinnlegg

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

4

• Lillemus

2

• Liliaceae

2

• fyrlykt

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Morning Glory
Skrevet

Hvis dere gjør det nå, slipper dere å sutre om et år.

Sett det bort hvis dere har råd. Gi F i at andre gjør det selv.

Det tar mindre tid å finne ut hvem som gjør det billigst enn å gjøre alt selv.

Rise and shine :-)

Skrevet

Jeg synes det er gøy å male møbler, men jeg har ikke malt vegger på mange år.... det er et slit, både med tak og vegger...

Ja, vi hadde noen polakker her som malte for oss for ca 7 år siden, og så hadde vi jo faktisk noen her i fjor som la belegningsstein - det glemte jeg i stad.... Det var jo faktisk en litt stor investering...

Heller mer og mer til å få noen til å gjøre det.... Vi er så vanvittig trege... Tenk så deilig å komme hjem fra høsteferie til ny stue og kjøkken...

*drømme, drømme*

Men så mener mannen min at vi bare burde fortsette å betale ned på lånet og ikke utvide det (vi har ekstremt lavt lån), for å bli gjeldfrie om noen få år.... Jeg har vel mer lyst til å låne det vi trenger slik at vi får et greit hus som ser litt bedre ut... og som ingen trenger å være flau over....

Du får si fra til mannen din at dere går glipp av skattefradrag om dere blir gjeldfrie ;)

Enten kan dere gjøre ting selv. Skriv opp en liste med absolutt alt. Og begynn med det enkleste og stryk ut.

Eller dere kan låne og få noen til å gjøre jobben.

Mal kjøkkenet om dere har lyst til det.

Det man burde gjøre var å leie inn en interiørkonsulent som kunne gi råd.

Gjest segunda
Skrevet

Nei, men golvene bør slipes og lakkes på nytt, vi har lyst til å bytte ut taklistene og de må males, må kjøpe noen nye møbler og gardiner og lamper - så det går sikkert med 100.000, og det har vi ikke cash....

Hvis dere har ekstremt lavt lån kan jeg ikke forstå at det er et problem å låne 100 000 kr til oppussing. Men, nå har jeg aldri forstått denne mentaliteten at man skal eie så mye når man dør. For min del er det mye bedre å ha det bra mens man lever.

Skrevet

Hvis dere har ekstremt lavt lån kan jeg ikke forstå at det er et problem å låne 100 000 kr til oppussing. Men, nå har jeg aldri forstått denne mentaliteten at man skal eie så mye når man dør. For min del er det mye bedre å ha det bra mens man lever.

Vi snakket om det igjen i dag. Mannen min har ikke lyst til å forhøye lånet. Han liker tanken på at vi snart er gjeldfrie....

Skrevet

Jeg synes det er gøy å male møbler, men jeg har ikke malt vegger på mange år.... det er et slit, både med tak og vegger...

Ja, vi hadde noen polakker her som malte for oss for ca 7 år siden, og så hadde vi jo faktisk noen her i fjor som la belegningsstein - det glemte jeg i stad.... Det var jo faktisk en litt stor investering...

Heller mer og mer til å få noen til å gjøre det.... Vi er så vanvittig trege... Tenk så deilig å komme hjem fra høsteferie til ny stue og kjøkken...

*drømme, drømme*

Men så mener mannen min at vi bare burde fortsette å betale ned på lånet og ikke utvide det (vi har ekstremt lavt lån), for å bli gjeldfrie om noen få år.... Jeg har vel mer lyst til å låne det vi trenger slik at vi får et greit hus som ser litt bedre ut... og som ingen trenger å være flau over....

''Jeg har vel mer lyst til å låne det vi trenger slik at vi får et greit hus som ser litt bedre ut... og som ingen trenger å være flau over....''

Har litt vanskelig for å tro at du har grunn til å være flau over huset ditt, det er jo kun 13 år gammelt !?!

Hvis dere ikke har lyst til å bruke energi på oppussing i år, så la det være og finn på noe hyggeligere:-)

Det går forresten greit å male skapdørene hvis du ender med å ha lyst til det.

Gjest segunda
Skrevet

Vi snakket om det igjen i dag. Mannen min har ikke lyst til å forhøye lånet. Han liker tanken på at vi snart er gjeldfrie....

Det er selvfølgelig deres valg, men hvis dere er gjeldsfrie betaler dere mer skatt. Hvis dere pusser opp så øker dere verdien på boligen også.

Jeg har mye gjeld, men så lenge jeg har pant i det jeg eier så ser jeg ikke på det som problem. Spørsmålet er først og fremst hvordan det går å dekke avdrag og renter.

Gjest Tatjana
Skrevet

Vel, du har to valg: Du kan gjøre noe med det, dvs pusse opp, eller du kan fortsette å ha det slik som nå.

At du skal behøve å være flau over hjemmet ditt syns jeg er litt rart. Jeg har mange venner som jeg besøker av og til, og slett ikke alle har "siste skrik" i hjeminnredning, kjøkken og fargevalg. Likevel har jeg aldri tenkt at de burde skamme seg fordi de har det slik.

Når det er sagt, ettersom du selv ikke er fornøyd så sett i gang og gjør noe med det. Det går fort å male vegger. Ja, det er slitsomt, men kanskje ungene kan være med? Vi er i gang med å male huset utvendig, og til og med seksåringen hjelper til. Spesielt hvis de syns huset er kjedelig og kjipt, det kan jo være en motivasjonsfaktor?

Vi pusset opp kjøkkenet nylig. Vi rev alt, og utvidet kjøkkenet. La nytt tak, nye veggplater og nytt gulv. Kjøpte nytt kjøkken og satte opp. Det hele ble gjort på et par uker. Visst var det slitsomt mens det sto på, men etterpå var vi så fornøyd med innsatsen. Og alle hjalp til.

Skrevet

Det er 13 år siden sier du...

13 år er jo ingenting ;-) Drøye 20 år her i huset - og vi har ikke pusset opp eller kjøpt særlig mye nytt. Men jeg vet at vi er unntaket...

Skrevet

Det er 13 år siden sier du...

13 år er jo ingenting ;-) Drøye 20 år her i huset - og vi har ikke pusset opp eller kjøpt særlig mye nytt. Men jeg vet at vi er unntaket...

Føler at alle rundt oss har pusset opp kjøkkenet de siste 1-3 årene - og jeg kjenner ingen som nå lenger har 90-talls stil på stue og kjøkken :-(

Skrevet

Vel, du har to valg: Du kan gjøre noe med det, dvs pusse opp, eller du kan fortsette å ha det slik som nå.

At du skal behøve å være flau over hjemmet ditt syns jeg er litt rart. Jeg har mange venner som jeg besøker av og til, og slett ikke alle har "siste skrik" i hjeminnredning, kjøkken og fargevalg. Likevel har jeg aldri tenkt at de burde skamme seg fordi de har det slik.

Når det er sagt, ettersom du selv ikke er fornøyd så sett i gang og gjør noe med det. Det går fort å male vegger. Ja, det er slitsomt, men kanskje ungene kan være med? Vi er i gang med å male huset utvendig, og til og med seksåringen hjelper til. Spesielt hvis de syns huset er kjedelig og kjipt, det kan jo være en motivasjonsfaktor?

Vi pusset opp kjøkkenet nylig. Vi rev alt, og utvidet kjøkkenet. La nytt tak, nye veggplater og nytt gulv. Kjøpte nytt kjøkken og satte opp. Det hele ble gjort på et par uker. Visst var det slitsomt mens det sto på, men etterpå var vi så fornøyd med innsatsen. Og alle hjalp til.

De aller fleste vi kjenner har det moderne, og det er nok ingen av våre venner som har det som oss...

Men for all del - jeg klager ikke sånn på den store sammenheng - vi har et stort greit hus og bor i et flott nabolag - men jeg ser jo at vi har ekstremt lite peiling på interiør, og jeg er himla lei av stua og kjøkkenet vårt nå....

Skrevet

Det er selvfølgelig deres valg, men hvis dere er gjeldsfrie betaler dere mer skatt. Hvis dere pusser opp så øker dere verdien på boligen også.

Jeg har mye gjeld, men så lenge jeg har pant i det jeg eier så ser jeg ikke på det som problem. Spørsmålet er først og fremst hvordan det går å dekke avdrag og renter.

Det med at verdien på boligen øker, er ikke så relevant så lenge vi ikke har planer om å selge. Trivselsfaktoren er vitkigere.

Men hvordan fungerer det med skatten?

Nå har vi 300.000 i gjeld.

Skrevet

Føler at alle rundt oss har pusset opp kjøkkenet de siste 1-3 årene - og jeg kjenner ingen som nå lenger har 90-talls stil på stue og kjøkken :-(

Enig i det - "alle" andre pusser opp.

Vi gidder ikke. Og hygger oss med at vi da faktisk er ganske så miljøvennlige.

Vi har vel egentlig ikke en veldig tidsspesifikk stil, da.

Mary Poppins
Skrevet

Med tanke på at huset er det stedet man tilbringer mest tid i livet sitt så synes jeg det er viktig at man synes det er fint rundt seg. Det tror jeg bidrar til å øke trivselen :-)

Såh..jeg synes dere skal pusse opp:-) Gul stue og blått kjøkken bør absolutt prioriteres!! Ta det "verste" i første omgang :-)

Skrevet

Med tanke på at huset er det stedet man tilbringer mest tid i livet sitt så synes jeg det er viktig at man synes det er fint rundt seg. Det tror jeg bidrar til å øke trivselen :-)

Såh..jeg synes dere skal pusse opp:-) Gul stue og blått kjøkken bør absolutt prioriteres!! Ta det "verste" i første omgang :-)

Ja, jeg har kommet frem til at jeg er enig med deg - vi oppholder oss jo mest i stua og kjøkkenet - og det er her vi har med venner også....

Det er bare de to rommene igjen. Gangen var opprinnelig oransje, det ene soverommet var mørkerødt...;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, jeg har kommet frem til at jeg er enig med deg - vi oppholder oss jo mest i stua og kjøkkenet - og det er her vi har med venner også....

Det er bare de to rommene igjen. Gangen var opprinnelig oransje, det ene soverommet var mørkerødt...;-)

Og dessuten er da kjoekken deres helt ok:)

Skrevet

'' Gangen var opprinnelig oransje, det ene soverommet var mørkerødt...;-)''

Nå skjønner jeg bedre oppussingsbehovet ditt ;-)

Vi har det ganske mye mer nøytralt...

Skrevet

Og dessuten er da kjoekken deres helt ok:)

Kjøkkenet er lite (bare 9 m2), med 2 vinduer på en vegg, dør på en vegg, og skap på to vegger. Så det er egentlig ikke så mye en ser av den fæle blå tapeten (mørkeblå vinyl med mange små franske liljer på...)

Og etter det du skrev i går, så har jeg sett på skapene og funnet at de kanskje ikke er så himla ille likevel. Men veggene og listene må males, så vil det løfte rommet veldig.

Stua er det verre med...

Skrevet

'' Gangen var opprinnelig oransje, det ene soverommet var mørkerødt...;-)''

Nå skjønner jeg bedre oppussingsbehovet ditt ;-)

Vi har det ganske mye mer nøytralt...

Hihi - det var vi som valgte farger da i 1997. Gangen og soverommet ble malt lyst i 2003. Soverommene oppe gjorde vi ferdige i 2003 og i 2007, og da valgte vi lyse farger.

Vi hadde et lite soverom i lysegrønt, det ble malt hvitt for to år siden.

Så dermed er det bare kjøkken og stue igjen nå!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kjøkkenet er lite (bare 9 m2), med 2 vinduer på en vegg, dør på en vegg, og skap på to vegger. Så det er egentlig ikke så mye en ser av den fæle blå tapeten (mørkeblå vinyl med mange små franske liljer på...)

Og etter det du skrev i går, så har jeg sett på skapene og funnet at de kanskje ikke er så himla ille likevel. Men veggene og listene må males, så vil det løfte rommet veldig.

Stua er det verre med...

Umulig og se det for seg, men jeg synes alt for mange bytter ut flotte kjoekken, bare fordi de skal ha det hypermoderne. Om noen aar er de helt ute igjen.Vi har et 100 aar gammelt hus og et moderne kjoekken slik de ser ut i dag, hadde ikke passet inne hos oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...