Gå til innhold

Hvilken kinofilm var den første du så?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av Star Wars-tråden her nede og kom til å tenke på hvilken kinofilm jeg så første gang jeg var på kino ;)

Jeg så Flåklypa sammen med mamma og pappa og kan vel ha vært rundt 3 år gammel? Flåklypa var iallefall "årets film" det året ;)

Vet du hvilken kinofilm du så første gang du var på kino?

Skrevet

Den aller første var en Askepott-film, ikke Disney. Det var en sånn gratisvisning, og mamma tok meg med sammen med naboen og hennes datter.

Kan vel ha vært sånn ca 4 år. Neste var Flåklypa, da var jeg nok rundt ti, tror jeg.

Gjest solfryd
Skrevet

Den aller første tror jeg var en Tarzan-film i svart-hvitt. Men husker jeg også så E.T sammen med mamma og pappa.

Skrevet

Tror det var Ronja Røverdatter på begynnelsen av 80-tallet sammen med tanta mi og søskenbarna mine! :)

Skrevet

Vi gikk nesten aldri på kino - men jeg husker to filmer fra jeg var liten - "PIP" og ""Mormor og de 8 ungene"

Skrevet

Lady og Landstrykeren, såvidt jeg husker. Faren min tok med meg og bestevenninnen min. Det var min første kinofilm, men hun hadde to storebrødre og hadde nok vært på kino tidligere.

Den største filmopplevelsen fra barndommen var uten tvil Sound of Music. Den så alle minst én gang (ja, jeg er eldgammel).

Skrevet

Jeg tror det var "Who framed Roger Rabbit" i -87 eller noe slikt. Det var ikke kino i den skogen jeg vokste opp, så dette var første gangen jeg besøkte faren min i sivilisasjonen og.

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg tror det var Ronja Røverdatter som var den første filmen jeg så på kino :)

Skrevet

Den første filmen jeg så var Annie, tror jeg. Det kan også ha vært Flåklypa Grand Prix eller Ronja Røverdatter.

Gjest femtifem modell
Skrevet

Den første kinofilmen jeg så var "Stompa & co", sammen med mor, far og storesøster.

plommeblomst
Skrevet

Lady og Landstrykeren, såvidt jeg husker. Faren min tok med meg og bestevenninnen min. Det var min første kinofilm, men hun hadde to storebrødre og hadde nok vært på kino tidligere.

Den største filmopplevelsen fra barndommen var uten tvil Sound of Music. Den så alle minst én gang (ja, jeg er eldgammel).

''Den største filmopplevelsen fra barndommen var uten tvil Sound of Music''

Uten tvil, ja ;) *enda eldre*

plommeblomst
Skrevet

Snøhvit og de syv dvergene, tidlig 60-tall :)

Skrevet

Reisen til Julestjernen.

Husker at det var "gratisframsyning" hver dag etter skolen, noen uker før jul. Og siden skolen ikke lå så langt unna kinoen og på veien hjem, tok jeg en avstikker hver eneste dag ;)

Av amerikanske filmer var det vel Never Ending Story

Skrevet

Tror det var "Mary Poppins", sammen med min mor. Kunne vel vært ca 4 år. Tidlig 70-tallet. Husker jeg var mest opptatt av popcornet og greide ikke å sitte i ro. Staselig kino med røde velourtepper og sånne "fløyelstau" med dusker. Kan godt hende vi gikk før filmen var ferdig, husker bare ho dama som fløy med paraplyen :)

Skrevet

Flåklypa var den første jeg så. Tror jeg var rundt 5 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...