Gå til innhold

Svinekjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har en ytrefilet og en indrefilet av svin. Jeg trenger bare bruke den ene, da vi ikke er så mange som skal spise.

Meeen, tips til hva jeg skal gjøre med kjøttet? En god oppskrift?

Jeg er matlei, eller dvs, jeg spiser lite om dagen dersom ikke noen lager mat til meg, men i dag tenkte jeg at jeg skulle lage middag til gutta boys som kommer fra fjellet.

Har det meste av grønnsaker, diverse poteter, rømme, matfløte osv.

Så hva er din sikre vinner med svinekjøtt?

Fortsetter under...

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg ville laget en wokrett :)

Ta en kikk på matprat.no eller lignende. Har ikke noen oppskrifter i hodet akkurat nå..

Gjest luftslott
Skrevet

Smør inn indrefileten med honning og sennep, brun den litt i panna og stek den så i ovnen i langpanne med grønnsaker, urter/krydder og potetbåter. Med salat og en god frisk dressing er det helt nydelig, og så er det så herlig at det lager seg selv mens du koser deg med familien:-)

Skrevet

Smør inn indrefileten med honning og sennep, brun den litt i panna og stek den så i ovnen i langpanne med grønnsaker, urter/krydder og potetbåter. Med salat og en god frisk dressing er det helt nydelig, og så er det så herlig at det lager seg selv mens du koser deg med familien:-)

Dette høres godt ut. Hvor lenge steker du den i ovnen og på hvilken temp.?

Skrevet

Jeg ville laget en wokrett :)

Ta en kikk på matprat.no eller lignende. Har ikke noen oppskrifter i hodet akkurat nå..

Jeg woker ganske mye, så det kan jeg forsåvidt gjøre, det er alltid godt. :o)

Har Matpratapp på telefonen min, kikket der, men fant ikke noe som fristet så veldig (unntak av wok, det tar jeg på gefylen uten oppskrift).

Nå blir det uansett ikke før evnt i morgen det blir svinekjøtt, sambo kom fra fjellet med nyfiske ørret, så jeg skal grille den. :o)

Skrevet

Hørtes godt ut alt, unntak honningen *skeptisk* jeg spiser det meste, men ikke honning og "søt" mat.

Ellers liker slike retter som ordner seg selv i ovnen, mens vi kan gjøre andre ting :o)

Annonse

Gjest fattigmor
Skrevet

Har du hvitløk eller ferdig marinade..olje , grillsaus så legg fileten natta over i kjøleskapet.Surr bacon rundt det hele og Grill!

Eller lag ett snitt på langs i fileten og legg i blå castello eller annen blåmuggost i sprekken...surr bacon rundt det hele og Grill!

God appetitt!

Skrevet

Har du hvitløk eller ferdig marinade..olje , grillsaus så legg fileten natta over i kjøleskapet.Surr bacon rundt det hele og Grill!

Eller lag ett snitt på langs i fileten og legg i blå castello eller annen blåmuggost i sprekken...surr bacon rundt det hele og Grill!

God appetitt!

Takker. :o)

Jeg har ferdige marinader og kan lage selv også. Nå ble det grillet nyfisket ørret her i dag, så jeg kan ta svinkjøttet i morgen, da får det skikkelig marinade over natten.

Gjest fattigmor
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1280670434' post='4407789]

Takker. :o)

Jeg har ferdige marinader og kan lage selv også. Nå ble det grillet nyfisket ørret her i dag, så jeg kan ta svinkjøttet i morgen, da får det skikkelig marinade over natten.

nam-nam Fisk er deilig! Kan jeg gjerne spise hverdag:0)

Skrevet

nam-nam Fisk er deilig! Kan jeg gjerne spise hverdag:0)

Fisk er veldig godt ja!

Jeg er også så heldig at jeg har en bestefar som fisker til meg, så vi spiser mye god og fersk fisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...