Gå til innhold

Rotete rom.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym mor
Skrevet

Rommet til datteren min egner seg til stor overskrift i VG "HER BOR DET ET MENNESKE!"

Har dere et raad til meg om hvordan jeg skal faa henne til aa rydde?

Hun er sta som et esel og holder seg aldri hjemme. Hun er voksen og bestemmer selv, men det er ikke saa lett aa lukke oeynene for dette.

Skrevet

1) Kanskje du burde nevne alderen hennes?

2) Det er stor forskjell på en samlemani, og å være rotet.

Med vennlig hilsen

Gjest Rotete rom
Skrevet

1) Kanskje du burde nevne alderen hennes?

2) Det er stor forskjell på en samlemani, og å være rotet.

Med vennlig hilsen

Hun er 19 og det er derfor jeg ikke bare kan ta meg til rette og rydde det:)

Hun har ingen samlemani.

Gjest sier jeg
Skrevet

Hun har ingen samlemani.

Kast henne ut

Gjest Anonym mor
Skrevet

Kast henne ut

Nei, det gjoer jeg ikke:) Hun flytter til Kjopenhavn om et aar, saa hun skal da faa lov til aa bo hjemme frem til da:)

Var der opppe sted og hentet noen glass, men maa vel bare lukke doera og late som ingenting:)

Skrevet

Lukk døra, så slipper du å se det. Så lenge hun bare roter på sitt eget rom, ikke på fellesarealene, synes jeg du kan bruke det som øvelse i å la henne bestemme ting selv. Du kommer til å få bruk for den evnen i årene som kommer.

Jeg er sikker på at hun vet hva du mener om det, så ikke mas. Da blir det bare enda viktigere å ikke rydde, selv om hun evt. skulle finne på det selv, for da blir det jo du som "får rett". Hvis du later som ingenting, kan det tenkes at hun får et ryddekick før eller senere, f.eks. fordi hun leter etter noe.

Skrevet

Nei, det gjoer jeg ikke:) Hun flytter til Kjopenhavn om et aar, saa hun skal da faa lov til aa bo hjemme frem til da:)

Var der opppe sted og hentet noen glass, men maa vel bare lukke doera og late som ingenting:)

Hehe... Kanskje det hjelper om hun får seg en samboer ;)

Gjest Anonym mor
Skrevet

Lukk døra, så slipper du å se det. Så lenge hun bare roter på sitt eget rom, ikke på fellesarealene, synes jeg du kan bruke det som øvelse i å la henne bestemme ting selv. Du kommer til å få bruk for den evnen i årene som kommer.

Jeg er sikker på at hun vet hva du mener om det, så ikke mas. Da blir det bare enda viktigere å ikke rydde, selv om hun evt. skulle finne på det selv, for da blir det jo du som "får rett". Hvis du later som ingenting, kan det tenkes at hun får et ryddekick før eller senere, f.eks. fordi hun leter etter noe.

Jeg innser du har rett:)

Gjest Anonym mor
Skrevet

Hehe... Kanskje det hjelper om hun får seg en samboer ;)

Det tror jeg passer henne daarlig, men hun tar med noen kamerater opp dit av og til, uten aa vare flau.

Gjest sier jeg
Skrevet

Hun minner meg litt om søsteren min,

hun bodde vel hjemme til hun var rundt den alderen.

Tok med seg fat og glass på rommet, men tok dem ikke med ned igjen.

Rommet var rotete med klær overalt på gulvet,

hun vasket aldri selv heller så hybelkaniner overalt om ikke mor tok i et tak,

det lå råtne epleskrotter og det som verre var.

Tror hun skjerpet seg litt da hun flyttet hjemmefra og ikke hadde mor til å rydde etter seg.

brilleslangen
Skrevet

da jeg var på samme alder som din datter så rommet mitt ut som om det hadde vært kraftig jordskjelv, bombenedslag og det som verre er. Men det ble folk av meg tilslutt likevel, og nå foretrekker jeg faktisk å ha det litt ryddig og rent rundt meg... Men jeg husker jeg i den alderen og litt nedover i alder gav fullstendig blaffen. Men det jeg i ettertid er litt imponert over (og det var familiemedlemmene mine og..) var at jeg alltid visste hvor jeg hadde ting. jeg hadde altså et slags system i rotet, så om noen spurte etter noe eller jeg trengte noe selv fant jeg det på null komme svisj... Men for andre fremsto rommet mitt som totalt kaos, både på gulv og i skuffer og skap...

Gjest Anonym mor
Skrevet

Hun minner meg litt om søsteren min,

hun bodde vel hjemme til hun var rundt den alderen.

Tok med seg fat og glass på rommet, men tok dem ikke med ned igjen.

Rommet var rotete med klær overalt på gulvet,

hun vasket aldri selv heller så hybelkaniner overalt om ikke mor tok i et tak,

det lå råtne epleskrotter og det som verre var.

Tror hun skjerpet seg litt da hun flyttet hjemmefra og ikke hadde mor til å rydde etter seg.

Hun har bodd hjemme for seg selv i mange maaneder en periode. Mormoren og farmoren inspiserte av og til og hun holdt huset i orden da hun visste at de kunne dukke opp naar som helst, men paa rommet hennes var det rotete da ogsaa.

Hun vokser det vel av seg.

Gjest sier jeg
Skrevet

Hun har bodd hjemme for seg selv i mange maaneder en periode. Mormoren og farmoren inspiserte av og til og hun holdt huset i orden da hun visste at de kunne dukke opp naar som helst, men paa rommet hennes var det rotete da ogsaa.

Hun vokser det vel av seg.

Men sikkert pga dette er på hjemmebane.

Kan hende hun får et mer modent og bevisst forhold til det å ønske å ha det fint når hun blir større.

Må innrømme at jeg selv i voksen alder ikke er det ordensmennesket jeg skulle ønske jeg var. Om det skyldes latskap, slitenhet eller manglende interesse? Tjah...

Er vel mest slitenhet, jeg er egentlig veldig pertentlig men har følt jeg må senke kravene...

men får panikk om jeg plutselig får besøk,

da springer jeg rundt og får fart på meg....

Gjest sier jeg
Skrevet

da jeg var på samme alder som din datter så rommet mitt ut som om det hadde vært kraftig jordskjelv, bombenedslag og det som verre er. Men det ble folk av meg tilslutt likevel, og nå foretrekker jeg faktisk å ha det litt ryddig og rent rundt meg... Men jeg husker jeg i den alderen og litt nedover i alder gav fullstendig blaffen. Men det jeg i ettertid er litt imponert over (og det var familiemedlemmene mine og..) var at jeg alltid visste hvor jeg hadde ting. jeg hadde altså et slags system i rotet, så om noen spurte etter noe eller jeg trengte noe selv fant jeg det på null komme svisj... Men for andre fremsto rommet mitt som totalt kaos, både på gulv og i skuffer og skap...

Ja, nettopp hehe :)

Bedre med system i rotet enn rot i systemet ;-)

Gjest Anonym mor
Skrevet

Men sikkert pga dette er på hjemmebane.

Kan hende hun får et mer modent og bevisst forhold til det å ønske å ha det fint når hun blir større.

Må innrømme at jeg selv i voksen alder ikke er det ordensmennesket jeg skulle ønske jeg var. Om det skyldes latskap, slitenhet eller manglende interesse? Tjah...

Er vel mest slitenhet, jeg er egentlig veldig pertentlig men har følt jeg må senke kravene...

men får panikk om jeg plutselig får besøk,

da springer jeg rundt og får fart på meg....

Jeg kan ikke huske at jeg var saa ille, men min mor er ikke enig. Jeg er et ordensmenneske naa, saa det er vel haap:)

Skrevet

Hun har ingen samlemani.

Da så ikke rommet til dattera mi ut heller. Klærne fløt og det var helt grusomt der inne. Jeg lukket døra. Hun er ikke den mest ryddige nå heller, men det ser helt greit ut, men nå bor hun ikke hjemme.

Skrevet

Da så ikke rommet til dattera mi ut heller. Klærne fløt og det var helt grusomt der inne. Jeg lukket døra. Hun er ikke den mest ryddige nå heller, men det ser helt greit ut, men nå bor hun ikke hjemme.

RoteTe rom.. ja. Ikke roTEREnde rom.. *trøtt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...