Gå til innhold

Svenske kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært i Sverige på 3-4 år, så jeg har nå ikke fulgt med på kursen i det hele tatt. Nå skal vi snart en tur, og jeg googlet for å finne kursen.

Den er altså på 78!!!! Jeg ante ikke at svenske kroner var så lite verdt. Da kan vi jo trekke fra 20% på prisen når en skal regne i norske kroner, og jeg trenger ikke synes at hotellprisen var så himla høy.... :-)

Hvor lenge har det vært slik?

Skrevet

Sånn har det vært lenge. Flere år! Et tips, skal du handle på grensebutikkene og blir spurt om du vil betale med norske eller svenske kroner, så skal du betale med Visa. Har de ikke Visaterminal går du et annet sted. Alle grensebutikkene snyter deg på valutakursen. Er liksom ikke nødvendig å betale butikkens "kurs" på 85 hvis bankkursen er 80. Eller ta ut svenske penger i terminal.

Gjest Elextra
Skrevet

Sånn har det vært lenge. Flere år! Et tips, skal du handle på grensebutikkene og blir spurt om du vil betale med norske eller svenske kroner, så skal du betale med Visa. Har de ikke Visaterminal går du et annet sted. Alle grensebutikkene snyter deg på valutakursen. Er liksom ikke nødvendig å betale butikkens "kurs" på 85 hvis bankkursen er 80. Eller ta ut svenske penger i terminal.

Ja, da jeg var ved svenskekysten tidligere i sommer, og tidvis manglet litt svenske kontanter betalte jeg noe med norske. Da måtte jeg betale samme som i svenske, altså ca. 20% overpris!

Var ingen vits i å nekte, jeg hadde jo ikke svenske kontanter for hånden, de tok ikke kort og det var langt til minibank. Og de ferske sjøkrepsene ville jeg ha nesten uansett pris! ;)

Skrevet

Ja, da jeg var ved svenskekysten tidligere i sommer, og tidvis manglet litt svenske kontanter betalte jeg noe med norske. Da måtte jeg betale samme som i svenske, altså ca. 20% overpris!

Var ingen vits i å nekte, jeg hadde jo ikke svenske kontanter for hånden, de tok ikke kort og det var langt til minibank. Og de ferske sjøkrepsene ville jeg ha nesten uansett pris! ;)

I krisesituasjoner gjør jo jeg også det. Men skal man ha storhandel kan det fort bli dyrt. Skal man reise på "svenskehandel" for å kjøpe billig trenger man jo ikke betale mer enn man må. Å iallefall ikke for at butikkeierene , som tjener mer enn nok, skal putte den fortjenesten i egen lomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...