Gå til innhold

Gert Nygårdshaug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg lest hele trilogien av Gert Nygårdshaug;

Mengele Zoo

Himmelblomsttreets muligheter

Afrodites basseng (?)

- og jeg må innrømme at jeg ble ganske fascinert av historien og tanken som går gjennom alle tre bøkene....!

Jeg tok feil av de to siste, og leste dem i omvendt rekkefølge, det var litt dumt, men det gjorde forsåvidt ikke så mye.

Synes vel imidlertid at den første var den desidert beste boka.

Andre som har lest alle tre?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, og jeg ante ikke at det var en trilogi. Da bør jeg kanskje fire meg på nummer 2 og 3.

Jeg kan forresten anbefale Prost Gotvins Geomteri av den samme forfatteren. Tidvis hysterisk morsomt og passe antireligiøst for oss som synes sånt er gøy. :)

Skrevet

Nei, og jeg ante ikke at det var en trilogi. Da bør jeg kanskje fire meg på nummer 2 og 3.

Jeg kan forresten anbefale Prost Gotvins Geomteri av den samme forfatteren. Tidvis hysterisk morsomt og passe antireligiøst for oss som synes sånt er gøy. :)

Bok nr 2 og 3 henger tettere sammen enn bok nr 1 og 2 - men det er selvsagt en sammenheng :-)

Les dem, og husk og fortelle her hva du synes!

Jeg skal sjekke ut den boka du anbefalte. Nå skal jeg til med en lett pocketbok - "Maleren fra Murano" eller noe sånt. Jeg var på Murano for to år siden og måtte bare kjøpe den.

Skrevet

Det er en oppfølger til den også, SDD. "Fortellerens marked". Anbefales for alle som er litt interessert i religion;)

Skrevet

Jeg har lest alle tre. Jeg leste Himmelblomsttreet nå i sommer og har lest de andre to tidligere, så det ble feil rekkefølge på meg også, men det gjorde egentlig ikke så mye synes jeg. Jeg likte Himmelblomsttreet best av dem, tror jeg, men det er mulig det rett og slett er fordi jeg leste den sist. Jeg brukte ganske lang tid på å komme inn i stilen og jeg har likt bøkene bedre og bedre etterhvert.

Skrevet

Har lest alle tre og omtrent alt som Gert har skrevet.

Liker den triologien veldig godt.

Bok nummer en var veldig bra, men tror nesten jeg likte bok nummer tre best. :-)

Skrevet

Helt enig med deg, men det blir du vel ikke forundret over. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig med deg, men det blir du vel ikke forundret over. :-)

Nope. Kun overrasket over at det fortsatt er trøkk i den skrotten. :)

Skrevet

Nope. Kun overrasket over at det fortsatt er trøkk i den skrotten. :)

Innom og snuser fra tid til annen. Ellers går nå dagene. :-)

Skrevet

Har lest alle tre og omtrent alt som Gert har skrevet.

Liker den triologien veldig godt.

Bok nummer en var veldig bra, men tror nesten jeg likte bok nummer tre best. :-)

Nå er det ca to måneder siden jeg leste bok nr 1, 2-3 uker sden jeg leste bok nr 3, og 1 uke siden jeg var feridg med bok nr 2.

Jeg lurer nesten å om jeg er enig med deg. Bok nr 3 om den skogen som vokste frem overalt var veldig fascinerende, jeg tenker på den nesten daglig, og når vi kjører rundt på feire, ser jeg for meg hvordan det ville sett ut i det landskapet vi kjører gjennom med den skogen.... Snakk om målrettet angrep!

Skrevet

Nå er det ca to måneder siden jeg leste bok nr 1, 2-3 uker sden jeg leste bok nr 3, og 1 uke siden jeg var feridg med bok nr 2.

Jeg lurer nesten å om jeg er enig med deg. Bok nr 3 om den skogen som vokste frem overalt var veldig fascinerende, jeg tenker på den nesten daglig, og når vi kjører rundt på feire, ser jeg for meg hvordan det ville sett ut i det landskapet vi kjører gjennom med den skogen.... Snakk om målrettet angrep!

Enig med deg. Veldig fasinerende.

Men det var et avbrekk fra alt med alkoholikeren i Oslo. Smilte litt for meg selv akkurat der.

Liker du krim, er krim serien hans også verd å lese.

Skrevet

Enig med deg. Veldig fasinerende.

Men det var et avbrekk fra alt med alkoholikeren i Oslo. Smilte litt for meg selv akkurat der.

Liker du krim, er krim serien hans også verd å lese.

Det var jo helt surrealistisk, med den skogen som vokste frem og tok liv av alt som var menneskeskapt og var mennesker (unntatt alkoholikeren som ikke hadde drukket varnn, men sprit og øl...)..... Utrolig fascinerende tanke....

Ja, jeg liker krim. Hvilke bøker av hans er det som er krim da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var jo helt surrealistisk, med den skogen som vokste frem og tok liv av alt som var menneskeskapt og var mennesker (unntatt alkoholikeren som ikke hadde drukket varnn, men sprit og øl...)..... Utrolig fascinerende tanke....

Ja, jeg liker krim. Hvilke bøker av hans er det som er krim da?

Litt sent svar. Vært bortreist noen dager.

Han har en serie krimbøker. Tror det er 10 bøker som omhandler Fredric Drum. Starter med Honningkrukken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...