Gå til innhold

Fylleprat og fylleoppførsel

Gjest Fylleprat og fylleoppførsel er usmakelig!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Fylleprat og fylleoppførsel er usmakelig!!!
Skrevet

Jeg er ofte i sosiale settinger hvor det serveres alkohol...

Enkelte drikker så mye at det blir mye fylleprat og dertil fylleoppførsel...

Det er godt voksne folk det er snakk om...men for en oppførsel de har!!!

Jeg har vært slik i mine ungdomsdager...men har virkelig vokst av meg slikt fjas...

Jeg syns rett og slett fylleprat og fylleoppførsel er usmakelig!!!

Hva mener dere om sånt?

Skrevet

Jeg er helt enig, jeg synes det er usmakelig og patetisk. Det gjelder begge kjønn. Jeg trekker meg helst unna.

Gjest Elextra
Skrevet

Fylleprat og fylleoppførsel er jo ikke klare standarder. Det kan være veldig forskjellig hva folk legger i begrepene; noen har nærmest nulltoleranse mens andre er i motsatt ende av skalaen.

Jeg liker å drikke og fjase og/eller filosofere med venninner og gode venner, og noen ville sikkert kalle deler av dette fylleprat! :-)

Imidlertid kan også jeg reagere på andre som drikker for mye (etter mitt syn) og er tydelig beruset.

Altså: Vanskelig å gi et entydig svar på spørsmålet ditt!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er godt de har det gøy, tenker jeg.

Trikset er å ta seg noen øl selv. Det er ganske ille å tilbringe tid med berusede mennesker når man selv er edru, enig der, men i stedet for å tenke stygt om de som har det gøy, er det bare å innse at problemet enkelt lar seg løse med en sixpack.

Fylleprat og fylleoppførsel kan helt klart være usmakelig, som nikket ditt antyder, men langt verre enn godt voksne mennesker i lystig lag, er firkanta avholdsfolk med like mye sosiale antenner som en propell.

Skrevet

For å gardere seg mot denslags grusomme opplevelser bør man til enhver tid sørge for å være den som har drukket mest.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du definerer som "fylleoppførsel og fylleprat"

De fleste blir jo litt mere løsslupne, "modige" og skravlete når de drikker. Så oppførselen deres vil kanskje endre seg selv etter moderate mengder med alkohol.

Men det at man blir mere lattermild og fjasete, og tør å ta seg en dans etc, er ikke nødvendigvis det samme som usmakelig fylleoppførsel.

Dreier det seg derimot om å bli høyrøstet, grov eller kranglete, eller er så beruset at man ikke kan kommunisere ordentlig, eller ta vare på seg selv, da er jeg helt enig i at det er usmakelig og ekkelt.

Gjest septembermum
Skrevet

Ja, er dritharry :)

Merker jeg begynner å bli for gammel til byen,

møter fulle ungdommer som tror de er så morsomme når de er drita...

jeg bare åh neiiiiiiiii jeg er bare SÅ ferdig med det der :o

Skrevet

Det er godt de har det gøy, tenker jeg.

Trikset er å ta seg noen øl selv. Det er ganske ille å tilbringe tid med berusede mennesker når man selv er edru, enig der, men i stedet for å tenke stygt om de som har det gøy, er det bare å innse at problemet enkelt lar seg løse med en sixpack.

Fylleprat og fylleoppførsel kan helt klart være usmakelig, som nikket ditt antyder, men langt verre enn godt voksne mennesker i lystig lag, er firkanta avholdsfolk med like mye sosiale antenner som en propell.

''Fylleprat og fylleoppførsel kan helt klart være usmakelig, som nikket ditt antyder, men langt verre enn godt voksne mennesker i lystig lag, er firkanta avholdsfolk med like mye sosiale antenner som en propell.''

Nja, nå vet jeg jo ikke helt sikkert hva du mener med å sammenligne det med propell...men jeg er helt enig i at begge grøftene er ille :) Best noenlunde midt mellom...

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Fylleprat og fylleoppførsel kan helt klart være usmakelig, som nikket ditt antyder, men langt verre enn godt voksne mennesker i lystig lag, er firkanta avholdsfolk med like mye sosiale antenner som en propell.''

Nja, nå vet jeg jo ikke helt sikkert hva du mener med å sammenligne det med propell...men jeg er helt enig i at begge grøftene er ille :) Best noenlunde midt mellom...

Det beste er nok noe midt i mellom, ja.

Jeg vet jo ikke hva trådstarter sikter til, men jeg vet at en del avholdsfolk nærmest fnyser så fort tre venner som har delt en flaske vin fniser litt ekstra.

Svaret mitt var egentlig basert på dette.

(Noe helt annet er det naturligvis med godt voksne folk som havner i barslagsmål- eller feier over tilfeldige forbipasserende etter noen øl).

Skrevet

Kan du ikke konkretisere hva du legger i fylleprat og fylleoppførsel, så blir det lettere å svare? :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, er dritharry :)

Merker jeg begynner å bli for gammel til byen,

møter fulle ungdommer som tror de er så morsomme når de er drita...

jeg bare åh neiiiiiiiii jeg er bare SÅ ferdig med det der :o

''jeg bare åh neiiiiiiiii ''

Haha, det høres ikke ut som du er så veldig gammel, akkurat. ;p

candyqueen_83
Skrevet

Lol

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Haha, det høres ikke ut som du er så veldig gammel, akkurat. ;p''

Hun høres også ut som en som absolutt ikke er ferdig med det der, men som forsøker å fortelle seg selv at hun har kommet så mye lengre enn venninnene som ikke ennå har blitt mamma (antar nicket tyder på at hun er en ung mor), mens hun i realiteten misunner deres ansvarsløse tilværelse.

Men det er ingen grunn til å fortvile. Det er mer enn nok eksempler på førtiåringer som finner fram klærne- og oppførselen fra den gang de var 18 så fort ungen er litt eldre. :)

Mrs. Wallace
Skrevet

''Haha, det høres ikke ut som du er så veldig gammel, akkurat. ;p''

Hun høres også ut som en som absolutt ikke er ferdig med det der, men som forsøker å fortelle seg selv at hun har kommet så mye lengre enn venninnene som ikke ennå har blitt mamma (antar nicket tyder på at hun er en ung mor), mens hun i realiteten misunner deres ansvarsløse tilværelse.

Men det er ingen grunn til å fortvile. Det er mer enn nok eksempler på førtiåringer som finner fram klærne- og oppførselen fra den gang de var 18 så fort ungen er litt eldre. :)

Second that.

Skrevet

Fylleprat og fylleoppførsel er bare greit så lenge alle er fulle ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...