Gå til innhold

DVD spiller til nedlastet materiale

Anbefalte innlegg

Gjest dvd-guri
Skrevet

Noen her som er dyktige på nedlasting og sånt? Har lasta ned endel som jeg gjerne skulle sett, vil brenne det på en plate og se det på tv`n, noen som vet om en spiller som tar dette (avi kanskje primært siden denne er mye brukt)?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Trodde de aller fleste spillere gjorde det? Jeg har i hvert fall aldri hatt en dvd-spiller som ikke har spilt alt av formater (men så har jeg heller ikke kjøpt de rimeligste spillerne til 300 kroner).

Gjest dvd-guri
Skrevet

Trodde de aller fleste spillere gjorde det? Jeg har i hvert fall aldri hatt en dvd-spiller som ikke har spilt alt av formater (men så har jeg heller ikke kjøpt de rimeligste spillerne til 300 kroner).

Du aner ikke, har vært å sett på flere i dag som ikek tar avi :( helt jævelig irriterende :(

Gjest dvd-guri
Skrevet

bajs i hva den koster bare den tar det jeg skal ha, laster ned endel serier og filmer så om du har noe å anbefale så please... kom med det. Hele expert ante jo ikke hva avi var engang :(

ShitDiddelyDo
Skrevet

bajs i hva den koster bare den tar det jeg skal ha, laster ned endel serier og filmer så om du har noe å anbefale så please... kom med det. Hele expert ante jo ikke hva avi var engang :(

Jeg har kjøpt mine på HiFi-klubben, men en kjapp titt på deres nettsider nå resulterte i at de har hele 2 (!) dvd-spillere.

Det er åpenbart at dvd-spillerne er på vei ut.

Kjøp Blu-Ray-spiller i stedet. Der kan jeg ikke hjelpe deg da jeg venter med BR-innkjøp til dvd-spilleren jeg nå har tar kvelden, men mange av disse skal vel også spille alle formater - tror jeg (men det står vel under spesifikasjoner hva de spiller).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, kan også laste ned BluRay-rip... de filene er på ganske mange GB, men man slipper i alle fall å betale =P

Jeg har faktisk aldri lastet ned film. :)

Gjest dvd-guri
Skrevet

Jeg har kjøpt mine på HiFi-klubben, men en kjapp titt på deres nettsider nå resulterte i at de har hele 2 (!) dvd-spillere.

Det er åpenbart at dvd-spillerne er på vei ut.

Kjøp Blu-Ray-spiller i stedet. Der kan jeg ikke hjelpe deg da jeg venter med BR-innkjøp til dvd-spilleren jeg nå har tar kvelden, men mange av disse skal vel også spille alle formater - tror jeg (men det står vel under spesifikasjoner hva de spiller).

Takk :-) Skal se meg litt rundt, mulig jeg bør tenke på en BR ja :-)

Gjest dvd-guri
Skrevet

En ny spiller vil vel spille av .avi ja, men skal du ha god kvalitet bør du laste ned filmene ukomprimert (de blir (enda mer) komprimert når de omformes til filtyper som .avi)... da kan du brenne de til en DVD og få akkurat den samme kvaliteten som om du hadde kjøpt platen (bortsett fra at brente DVD og CD er mer sårbare for riper og hakk). Da kan de spilles av i en hvilket som helst spiller.

Men hvordan gjør du det da? :-/ Har bare bitlord og sånn som jeg bruker... til serier og filmer..

ShitDiddelyDo
Skrevet

=O

Heller film enn musikk, sier jeg. Hollywood har grunker så det holder. Bandene jeg har kan ikke kalles proffe engang, ikke mesteparten.

Jeg laster ned musikk, men jeg er ikke verre enn at jeg (stort sett) vet at artistene jeg laster ned av ikke har noen problemer med det, og noe vil jeg også ha i hylla. Dessuten legger jeg fort igjen litt penger til f.eks. konserter, så jeg unnskylder meg med det. ;)

Når det gjelder film vil jeg ha det i best mulig kvalitet (lyd og bilde), og jeg liker å ha gode filmer i hylla. Dessuten har det nylig blitt enkelt å leie film over tv-en til en rimelig penge. 24 kroner har jeg betalt for de siste filmene jeg har leid. Det er ikke så steike galt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk :-) Skal se meg litt rundt, mulig jeg bør tenke på en BR ja :-)

Det burde du nok. Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt ny dvd-spiller nå. Det blir omtrent som å kjøpe VHS-spiller. ;)

Gjest dvd-guri
Skrevet

Det burde du nok. Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt ny dvd-spiller nå. Det blir omtrent som å kjøpe VHS-spiller. ;)

Jo men problemet er at jeg har så mange gamle dvd, fungerer de på BR spiller da? :-/

Gjest dvd-guri
Skrevet

Kan fint bruke en bit-torrent klient, må bare finne rette typer filer. Er som regel pakket ned som .ISO eller i et .RAR-arkiv.

*for komplisert for meg* hehehe

Gjest dvd-guri
Skrevet

Jo men problemet er at jeg har så mange gamle dvd, fungerer de på BR spiller da? :-/

Vent, man kan se vanlige dvd på BR, men ikke omvendt, sant?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vent, man kan se vanlige dvd på BR, men ikke omvendt, sant?

Jepp, vanlige DVD-filmer funker ikke bare på BR-spiller, men de funker ofte langt bedre enn de vil gjøre på dvd-spilleren du allerede har (med mindre du har en veldig god spiller).

Som på de dyrere DVD-spillerne vil BD-spillerne oppskalere DVD-filmene dine, så kvaliteten vil bli bedre. Det fungerer, faktisk. Jeg har en DVD-spiller som oppskalerer, og kvaliteten er merkbart bedre enn på tidligere spillere jeg har hatt.

Les tester og diverse før du kjøper, så finner du ut hvilke spillere som også vil heve nivået på dine gamle DVD-filmer.

(Dette er jo svært viktig for alle som ikke er interessert i å oppgradere sine filmer fra DVD til BR, så det er helt sikkert verdt noen kroner ekstra - i hvert fall hvis du har en del DVD-filmer, og er litt opptatt av bildekvalitet).

Gjest dvd-guri
Skrevet

Jepp, vanlige DVD-filmer funker ikke bare på BR-spiller, men de funker ofte langt bedre enn de vil gjøre på dvd-spilleren du allerede har (med mindre du har en veldig god spiller).

Som på de dyrere DVD-spillerne vil BD-spillerne oppskalere DVD-filmene dine, så kvaliteten vil bli bedre. Det fungerer, faktisk. Jeg har en DVD-spiller som oppskalerer, og kvaliteten er merkbart bedre enn på tidligere spillere jeg har hatt.

Les tester og diverse før du kjøper, så finner du ut hvilke spillere som også vil heve nivået på dine gamle DVD-filmer.

(Dette er jo svært viktig for alle som ikke er interessert i å oppgradere sine filmer fra DVD til BR, så det er helt sikkert verdt noen kroner ekstra - i hvert fall hvis du har en del DVD-filmer, og er litt opptatt av bildekvalitet).

Jeg skal innom hifi og høre i morgen jeg :-) , er ikke så opptatt av pris men MÅ ha god kvalitet siden jeg bruker dette så mye (og så veldig åpenbart ikke har all verdens peiling på ting når de ryker..). Like greit å investere i en blue ray helt klart. Tusen takk for hjelpen! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg skal innom hifi og høre i morgen jeg :-) , er ikke så opptatt av pris men MÅ ha god kvalitet siden jeg bruker dette så mye (og så veldig åpenbart ikke har all verdens peiling på ting når de ryker..). Like greit å investere i en blue ray helt klart. Tusen takk for hjelpen! :-)

Husk på at hifiklubben selger en del merker som er hakket dyrere enn hva du vil finne i vanlige butikker, men såvidt jeg forstår er blant annet Panasonic (som ikke hifiklubben fører) blant de råeste på BR-spillere - og disse er rimeligere enn NAD og Denon, som HiFi-klubben sannsynligvis vil anbefale deg.

Hvis jeg skulle kjøpt BR-spiller i dag, tror jeg at jeg ville søkt på tester, og droppet HiFi-klubben - rett og slett fordi jeg tror du får mer for mindre penger andre steder.

Og finner du en spiller du liker bør du bruke prisguiden hos hardware.no for å få spilleren rimeligst mulig. Det kan være en del penger å spare på å gjøre det på denne måten.

Hvis jeg skulle kjøpt spiller i morgen ville jeg brukt nettet i kveld, søkt på tester og brukererfaringer, og bestilt i billigste nettbutikk.

Gjest dvd-guri
Skrevet

Husk på at hifiklubben selger en del merker som er hakket dyrere enn hva du vil finne i vanlige butikker, men såvidt jeg forstår er blant annet Panasonic (som ikke hifiklubben fører) blant de råeste på BR-spillere - og disse er rimeligere enn NAD og Denon, som HiFi-klubben sannsynligvis vil anbefale deg.

Hvis jeg skulle kjøpt BR-spiller i dag, tror jeg at jeg ville søkt på tester, og droppet HiFi-klubben - rett og slett fordi jeg tror du får mer for mindre penger andre steder.

Og finner du en spiller du liker bør du bruke prisguiden hos hardware.no for å få spilleren rimeligst mulig. Det kan være en del penger å spare på å gjøre det på denne måten.

Hvis jeg skulle kjøpt spiller i morgen ville jeg brukt nettet i kveld, søkt på tester og brukererfaringer, og bestilt i billigste nettbutikk.

Problemet er at det ikke står hva de tar, feks om de tar xvid, avi og den typen.. står jo liksom ikke noe sted. :-/

Gjest dvd-guri
Skrevet

Hvis du drar innom en butikk og spør om kvalitet, sier de kjøp den og den... tror nok de velger ut dem de har størst fordel av å selge, enten de har for mange av den og den eller det gevinsten er størst... i virkeligheten får man som regel hva man betaler for.

Tror jeg du har veldig rett i.. problemet er at det står ikke på pakken, om Blu-ray spilleren tar xvid, avi og slike format :-/ så blir man jo så låst

Gjest dvd-guri
Skrevet

Står på nettet. Nettet = billigere. Som SDD sa.

Men det gjør jo ikke det, eller mulig dte gjør men jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Det står ikke konkret tar avi og xvid

Gjest dvd-guri
Skrevet

Burde stå det, jo. Se på www.komplett.no

Der er det også brukerkommentarer til de ulike produktene.

glup du er da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...