Gå til innhold

Kvinner flest vil være hjemme....

Anbefalte innlegg

Gjest svorsk
Skrevet

Du skrev PK og ikke "progressive venstrekrefter". Bli nå enig med deg selv.

Det står for nøyaktig det samme.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• ShitDiddelyDo

16

• hidi, the scorpion

3

• BobbyPeru

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest svorsk
Skrevet

Da det var vanlig at mødre var hjemmeværende, så betød ikke det at de brukte tid med ungene. Mødre brukte tid på å vaske, gjøre rent, handle (det var i tiden før oppvaskmaskin, osv), og undersøkelser viser at de faktisk ikke brukte mer tid SAMMEN med ungene.

Ungene var gjerne ute og lekte med andre unger, akkurat som de gjør i barnehagene i dag. Forskjellen er at når har de voksne som holder et øye med dem, og derfor er antall barn som dør i ulykker redusert med 90%.

Alt var ikke bedre før.

Med vennlig hilsen

''Da det var vanlig at mødre var hjemmeværende, så betød ikke det at de brukte tid med ungene. Mødre brukte tid på å vaske, gjøre rent, handle (det var i tiden før oppvaskmaskin, osv), og undersøkelser viser at de faktisk ikke brukte mer tid SAMMEN med ungene.''

Det var dengang, i dag er det nok annerledes. Man vil være mer hjemme nettopp for å bruke mer tid SAMMEN med barna.

Skrevet

''Da det var vanlig at mødre var hjemmeværende, så betød ikke det at de brukte tid med ungene. Mødre brukte tid på å vaske, gjøre rent, handle (det var i tiden før oppvaskmaskin, osv), og undersøkelser viser at de faktisk ikke brukte mer tid SAMMEN med ungene.''

Det var dengang, i dag er det nok annerledes. Man vil være mer hjemme nettopp for å bruke mer tid SAMMEN med barna.

*humrer*

Skrevet

Veldig mange vil nok la være å jobbe hvis noen andre forsørget dem.

Hvis de i tillegg serverer frokost på sengen, så tror jeg du kan overbevise ganske mange om at de kan bli vant med dette.

Mener du med dette at kvinnene som ønsker dette ikke vet hvor mye jobb det kan være om man er hjemme med barn?

Skrevet

Mener du med dette at kvinnene som ønsker dette ikke vet hvor mye jobb det kan være om man er hjemme med barn?

Nei, jeg mener at å spørre et slikt spørsmål er litt som å spørre "ønsker du mindre skatt", eller "synes du det bør være mindre sult i verden".

Dessuten, jeg ser ikke at men er spurt. Menn som "hjelper" hjemmer blir beskrevet som "flinke" - som om det er en slags bonus at menn tar ansvar hjemme.

Er kvinner som jobber (ute) "flinke"?

Skrevet

Nei, jeg mener at å spørre et slikt spørsmål er litt som å spørre "ønsker du mindre skatt", eller "synes du det bør være mindre sult i verden".

Dessuten, jeg ser ikke at men er spurt. Menn som "hjelper" hjemmer blir beskrevet som "flinke" - som om det er en slags bonus at menn tar ansvar hjemme.

Poenget mitt er at det ikke kan sammenlignes med noe udelt positivt, da 4/10 tross alt ikke vil være hjemmeværende.

Jeg ER hjemmeværende og jeg hadde sagt nei om jeg hadde et faktisk valg, men jeg hadde jo sagt et rugende JA til mindre skatt, mindre sult, gratis bil eller lignende forslag ;)

Skrevet

Poenget mitt er at det ikke kan sammenlignes med noe udelt positivt, da 4/10 tross alt ikke vil være hjemmeværende.

Jeg ER hjemmeværende og jeg hadde sagt nei om jeg hadde et faktisk valg, men jeg hadde jo sagt et rugende JA til mindre skatt, mindre sult, gratis bil eller lignende forslag ;)

''Poenget mitt er at det ikke kan sammenlignes med noe udelt positivt, da 4/10 tross alt ikke vil være hjemmeværende.''

Men det er jo nettopp det som gjør undersøkelsen så meningsløs. Hva er alternativet? Får man penger mens man er hjemme? Får man pensjonspoeng? Er man sikret jobb? Osv.

Så kritikken er egentlig at jeg synes (uavhengig av resultat) at slike undersøkelser er meningsløse, med mindre betingelsene er nøyaktig fremsatt. Og hva er alternativet? Gratis barnehage? Osv.

''Jeg ER hjemmeværende og jeg hadde sagt nei om jeg hadde et faktisk valg, men jeg hadde jo sagt et rugende JA til mindre skatt, mindre sult, gratis bil eller lignende forslag ;)''

Du kan bare ikke motstå frokost på sengen! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest svorsk
Skrevet

*fnis*

Hadde ikke FrP vært for usmakelige for enkelte, ville regjeringen vært borgerlig...

Som ikke har noe med saken å gjøre.

Gjest svorsk
Skrevet

*humrer*

Der slapp han opp for argumenter igjen.

Skrevet

Hvorfor teller ikke folkeopinionen noe for hva som er "korrekt" å mene?

Vet du det, Sør?

For å sitere Anatole France:

"If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing."

Med vennlig hilsen

Gjest svorsk
Skrevet

Hvorfor teller ikke folkeopinionen noe for hva som er "korrekt" å mene?

Vet du det, Sør?

PK har ingen ting med folkeopinionen å gjøre. Snarere det motsatte.

Skrevet

PK har ingen ting med folkeopinionen å gjøre. Snarere det motsatte.

Som du har blitt informert før, så gjør det altså det:

''Begrepet politisk korrekt har også etterhvert antatt en mer uformell betydning hvor begrepet betegner å ha holdninger og meninger som samsvarer med flertallet i en gruppe som kan favne fra samfunnet generelt til mindre grupper som for eksempel foreninger.''

Fra Wiki

Skrevet

Javel, da har jeg visst ingen aning, da... kan du definere deg for meg?

Det finnes to helt forskjellige definisjoner av PK, og så lenge man ikke spesifiserer hvilken man mener, så er selvsagt begrepet meningsløst fordi de to definisjonene gjerne er motstridende:

http://no.wikipedia.org/wiki/Politisk_korrekthet

Skrevet

Da det var vanlig at mødre var hjemmeværende, så betød ikke det at de brukte tid med ungene. Mødre brukte tid på å vaske, gjøre rent, handle (det var i tiden før oppvaskmaskin, osv), og undersøkelser viser at de faktisk ikke brukte mer tid SAMMEN med ungene.

Ungene var gjerne ute og lekte med andre unger, akkurat som de gjør i barnehagene i dag. Forskjellen er at når har de voksne som holder et øye med dem, og derfor er antall barn som dør i ulykker redusert med 90%.

Alt var ikke bedre før.

Med vennlig hilsen

Nå er jeg barn av en hjemmearbeidende mor (i alle fall frem til jeg var 14 år).

Jeg bodde i ei lita bygd der så og si alle mødrene var hjemme.

Vi barna (14 stk) var ute så og si hele dagene, men var sammen med hverandre. Vi var også inne hos hverandre.

Javisst skjedde det uhell, men aldri noen alvorlige ulykker. Vi lever alle i beste velgående fremdeles. Vi passet på hverandre, og om noe skjedde, så visste vi hvor vi fikk hjelp.

Overalt var vi velkomne, og vi fikk kjærlighet og omsorg fra alle mødrene som var der. Livet var uten stress, mas og jag.

Så jeg kjøper ikke at alt er så mye bedre nå ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg synes det kan være strevsomt at vi begge jobber heltid (og vel så det). Det tror jeg de fleste føler (kfr. innledningen i artikkelen).

Ja, jeg kan misunne mødre (eller fedre) som jobber deltid eller og har mer tid til hus, hjem og barn.

Men derfra til å ønske at jeg selv jobber deltid eller fullt og helt forsørges av en mann er det et langt skritt.

Skrevet

Godt sagt :)

Skrevet

Nå er jeg barn av en hjemmearbeidende mor (i alle fall frem til jeg var 14 år).

Jeg bodde i ei lita bygd der så og si alle mødrene var hjemme.

Vi barna (14 stk) var ute så og si hele dagene, men var sammen med hverandre. Vi var også inne hos hverandre.

Javisst skjedde det uhell, men aldri noen alvorlige ulykker. Vi lever alle i beste velgående fremdeles. Vi passet på hverandre, og om noe skjedde, så visste vi hvor vi fikk hjelp.

Overalt var vi velkomne, og vi fikk kjærlighet og omsorg fra alle mødrene som var der. Livet var uten stress, mas og jag.

Så jeg kjøper ikke at alt er så mye bedre nå ;)

Så hva er forskjellen, annet enn at noen nå har ansvaret for å holde et øye på ungene? Og at mødre faktisk kommer seg litt ut, og får seg en karriere?

Vedr. ulykker: tallene er meget tydelige. En 90% reduksjon i antall drepte gutter er noe slikt som 2500 i året (hvis jeg husker rett) som ville vært drept hvis vi hadde levd like farlig nå som før.

Med vennlig hilsen

Skrevet

men vel, sammenfaller ikke dette litt synes du ?

Det avhenger jo totalt av hvem man mener har flertall for en bestemt sak. Det er en totalt meningsløs definisjon mesteparten av tiden.

Da er det bedre å si "progessive venstresiden", som jo er noe positivt og bedre definert.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...