Gå til innhold

Kvinner flest vil være hjemme....

Anbefalte innlegg

Gjest motorhead
Skrevet

Men de ble også argumentert mot i sin tid...

Jeg tror forskjellen er at vi gradvis justerer oss til å leve lengre.

Hvis du forventer å leve 20 år (fordi livet der du bor er farlig, kort og brutalt) så er det ikke så farlig om du dør når du er 17 år, så du kan ta store risker.

Nå forventer man å leve til 120 år (sånn nesten), og da passer man veldig mye mer på risiko, for dør man når man er 17 år så går man glipp av 103 år, i stedet for 3 år.

Med vennlig hilsen

Det dummeste jeg har hørt på lenge.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• ShitDiddelyDo

16

• hidi, the scorpion

3

• BobbyPeru

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det dummeste jeg har hørt på lenge.

Ja, sånn kan det går når du lytter for mye til høy musikk.

Gjest motorhead
Skrevet

Ja, sånn kan det går når du lytter for mye til høy musikk.

"Deaf Forever"!

Gjest motorhead
Skrevet

Eller drekker like mye Jack Daniels som Lemmy =P

Ja, 3 liter om dagen kan bli litt mye.

Gjest Hjemmeværende er ikke glamour akkurat
Skrevet

''Særlig gjelder det kvinner under 35. Er de barn av to utearbeidende foreldre som nå har skjønt at det ikke blir så mye nær kontakt mellom foreldre og barn på den måten?''

Nei, jeg tror de har sett for mye på reality-serier på TV.

Faktum er at det neppe er mange som vil gå tilbake og leve slik de hjemmeværende husmødrene gjorde dengang da. Som noen andre påpeker lenger nede i tråden, så handlet det om tunge løft, endeløse timer ved komfyren/på kjøkkenet, upraktiske forhold osv. Det er ikke dette man lengter til.

Derimot ønsker mange kvinner seg fri til å sitte på cafè, trene, sminke seg, være attraktive. Og da er vi tilbake til reality-seriene hvor dette er dagliglivet.

''Kanskje folk endelig begynner å ta til fornuften! Barn trenger mor eller far (helst mor) i oppveksten, ikke barnehage fra 7- 17 hver dag.''

Barn er ikke i barnehage fra 7-17, og dessuten viser det seg at også foreldre som faktisk _er_ hjemme allikevel sender ungene i barnehagen. F.eks. de som er i svangerskapspermisjon. Det vil neppe bli mindre barnehagebarn av flere hjemmeværende.

Når det er sagt, så tror jeg også at lengselen etter mer fritid gjør at mange tror det er attraktivt å bli forsørget. At livet er for travelt slik det framstår i dag, og at man dermed ser helt i andre enden av skalaen og tror det er gull der.

Mange kunne fått det mye hyggeligere liv ved å tenke annerledes, legge lista lavere og bry seg mindre om hva andre tenker, mener og tror om dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...