Gå til innhold

Hva ville du engasjert deg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle engasjert deg ordentlig i en skikkelig viktig sak, hvilken sak ville det da vært?

Ville du reist med Amnesty International og hjulpet folk ut av fengsel? Ville su vært FN-medarbeider? Ville du reist ut med leger uten grenser? Eller kanskje blitt med i Dyrebeskyttelsen?

Hva er viktigst for deg? Og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskning.

Javel? Hvilken forskning? Hva er viktig for deg å finne ut? :)

Skrevet

I Latin-Amerika så jobbet jeg frivillig (deltid) med kvinneprosjekter, for å forhindre HIV/AIDS. Etter jeg kom tilbake til Europa, så hjalp jeg litt med å sikre finansiering fra Norge for et feministprosjekt.

I Afrika så jobbet jeg med å trene folk til (avansert) industri. (Jeg har ikke helse til å bo/jobbe steder med skittent vann, uten kjøleskap til medisiner, osv.)

I Asia så sender vi noen tusen i måneden, bl.a. til skole og medisin.

Skulle jeg jobbe (og hadde helse til det) ville det trolig vært i en flyktningeleir, eller i et slumstrøk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ville ha engasjert meg i selvmordsforebyggende tiltak.

Skrevet

Skolegang i U-land, definitivt.

Økonomimessig bidrar vi til rent vann for alle barn og litt til Amnesty International. Vi har ikke råd til så mye.

Gjest verinoca
Skrevet

Leger uten grenser. Om jeg kunne valgt igjen og hadde det som skulle til. Helt klart. Men gir fast pengebeløp til Unicef hver måned, og håper det er en bitteliten dråpe i havet.

Gjest drvalley
Skrevet

Naturvern. Hindre utbygging av vassdrag, vindmøller, kraftledninger. Hindre at veier bygges i verneverdige områder. Begrense til et minimum bruk av snøscooter og ATV, kort sagt all motorferdsel i utmark. Hindre felling av store rovdyr.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Ville du reist med Amnesty International og hjulpet folk ut av fengsel? Ville su vært FN-medarbeider? Ville du reist ut med leger uten grenser? Eller kanskje blitt med i Dyrebeskyttelsen?''

Vanskelig spørsmål, fasanen, måtte jeg blankt velge, så ville det blitt leger uten grenser...

Ellers ville jeg gjerne vært i alle orginasasjoner, bortsett fra FN-medarbeider.

Flott spørsmål, fasanen;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt det i meg å bli selvmordsbomber tror jeg hadde tatt en tur til Israel og sprengt noen bosetninger til helvete.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt det i meg å bli selvmordsbomber tror jeg hadde tatt en tur til Israel og sprengt noen bosetninger til helvete.

"Noen" og selvmordsbomber er uforenelig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Noen" og selvmordsbomber er uforenelig.

Det har du rett i.

Jeg måtte valgt ut en stor en for å gjøre mest skade.

Ellers tror jeg faktisk at jeg kunne likt å arbeide med noe u-greier i Afrika. Det er også hakket mer givende på lang sikt enn å sprenge seg i lufta.

Skrevet

Kommer an på størrelsen på bomben...

Størrelsen begrenser seg svært når det er snakk om selvmordsbombere.

Gjest Elextra
Skrevet

Naturvern. Hindre utbygging av vassdrag, vindmøller, kraftledninger. Hindre at veier bygges i verneverdige områder. Begrense til et minimum bruk av snøscooter og ATV, kort sagt all motorferdsel i utmark. Hindre felling av store rovdyr.

Interessant og viktig med miljøvern, men hva slags energi mener du vi skal bruke i industrien og ellers i samfunnet, om ikke noe av det du ønsker å stoppe?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, tror ikke det. Det som er begrensningen er rett og slett hva man har til rådighet av materiale og kunnskap. Man kan fint lage en liten _atombombe_ som får plass i en frakk! Selvmordsbombere har dog ikke muligheten til å gjøre dette, og bruker som regel dynamitt og slikt som tar veldig stor plass i forhold til størrelsen...

''Man kan fint lage en liten _atombombe_ som får plass i en frakk! ''

Du er i så fall mer dreven på kjøkkenet enn meg.

Jeg håper vi slipper å se den dagen hvor dette blir en realitet, men det er vel bare et tidsspørsmål.

Skrevet

Oj så spennende! Sikker på at du er for gammel? ;-)

ja, det er aldersgrense på 30 (eller var det 35?)

Gjest drvalley
Skrevet

Interessant og viktig med miljøvern, men hva slags energi mener du vi skal bruke i industrien og ellers i samfunnet, om ikke noe av det du ønsker å stoppe?

Jeg mener kjernekraft er mest miljøvennlig. Dessuten kunne vi legge ned en del av den kraftkrevende industrien som lever kun pga sterkt subsidiert strøm.

Skrevet

Jeg mener kjernekraft er mest miljøvennlig. Dessuten kunne vi legge ned en del av den kraftkrevende industrien som lever kun pga sterkt subsidiert strøm.

Slik at de flyttet til land med kullkraftverk?

Jeg vil si at valget mellom vindmøller (hvilken skade gjør de?) og atomkraftverk er rimelig lett å ta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...