Gå til innhold

Hva ville du engasjert deg for?

Anbefalte innlegg

Gjest møllevind
Skrevet

Slik at de flyttet til land med kullkraftverk?

Jeg vil si at valget mellom vindmøller (hvilken skade gjør de?) og atomkraftverk er rimelig lett å ta.

vindmøller er grusomt stygt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vindmøller er nydelige - elegante og høye.

Ofte langt finere enn naturen på de forblåste stedene de settes opp.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Stygt? Synes de er fine, jeg. En horisont med hvite vindmøller er flott :-)

Skrevet

Det er så mange gode formål....!

Jeg brenner for at flest mulig i verden skal kunne få en utdannelse. Og jeg kunne også blitt godt over gjennomsnittlig engasjert i kampen mot malaria.

Jeg syns det er flott at folk svarer så forskjellig. Da er det nok engasjement til mange gode saker. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg mener kjernekraft er mest miljøvennlig. Dessuten kunne vi legge ned en del av den kraftkrevende industrien som lever kun pga sterkt subsidiert strøm.

Ok :).

Dette er jo brennbare politiske tema, men skjønner i hvertfall at du har tenkt over saken, ser alternativer, og ikke bare er "mot alt".

Har selv mer sans for vindmøller og begrenset vannkraftutbygging enn atomkraft, men ser jo at det ikke er uten konsekvenser.

Tror forøvrig bare det er et tidsspørsmål før man slutter å sponse den kraftkrevende industrien i den grad man fortsatt gjør i dag.

Skrevet

For tiden synes jeg at de som vil kjøpe sex har dårlige kår. Jeg ville derfor engasjert meg i deres sak,....

Skrevet

HIV/AIDS i Afrika og barns rettigheter. Antallet barn som har mistet begge foreldrene sine pga AIDS øker drastisk. Jeg er opptatt av hvordan deres rett til omsorg, skolegang, beskyttelse o.l. blir ivaretatt når de viktigste omsorgspersonene blir borte. Det blir derfor tema for min mastergrad denne høsten.

Skrevet

''Hvis du skulle engasjert deg ordentlig i en skikkelig viktig sak, hvilken sak ville det da vært?''

Hjemløse dyr.

Gjest gampema
Skrevet

''Hvis du skulle engasjert deg ordentlig i en skikkelig viktig sak, hvilken sak ville det da vært?''

Hjemløse dyr.

narko

Skrevet

Flott å se så mange engasjert i forskjellige ting da! :)

Selv tror jeg mitt hjerte brenner mest for (og det har det alltid gjort) gatebarna i Latin-Amerika. En dag vil jeg veldig gjerne reise ut og hjelpe de aller minste og fattigste av de fattige i Mexico DF, Bogotá eller La Paz' slumstrøk.

I mellomtiden har jeg fadderbarn i Bolivia som vi hjelper med skolegang og klær og mat, vi støtter en familie som bor på Filippinene og hjelper de fattige der, og vi støtter noen vi kjenner som jobber i India blant de fattigste av de fattige der.

Jeg har også nød for de som forfølges for sin tro, så jeg kunne godt engasjert meg enda mer i en organisasjon som Åpne Dører.

Mitt hjerte blør altså for de fattige, hjemløse og forfulgte.

Gjest Califlower 12
Skrevet

Det som jeg tenker mest på nå er ikke fattigdommen utenfor Norge, selv om det er mye å engasjere seg i der også. Men sånn helt konkret:

Jeg ville gjerne ha gjort noe for at flere unge mennesker som har blitt pleietrengende etter sykdom/ulykker skal få slippe å bo på sykehjem med senile medpasienter. Det har livet foran seg og skal få slippe å være der. Jeg ønsker meg flere boliger hvor de kan få den hjelpen og kunne være sosial på den måten de ønsker.

Det burde også være flere plasser for yngre demente.

jeg har jobbet med utviklingshemmede og skulle gjerne kjempet for mere stabilitet blant de ansatte. Det kan ikke være bra å forholde seg til tredve ulike personer i uka.

Så ønsker jeg meg selvsagt fred på jord :))

Skrevet

Det er så mange gode formål....!

Jeg brenner for at flest mulig i verden skal kunne få en utdannelse. Og jeg kunne også blitt godt over gjennomsnittlig engasjert i kampen mot malaria.

Jeg syns det er flott at folk svarer så forskjellig. Da er det nok engasjement til mange gode saker. :-)

Enig med deg, det er veldig bra å se engasjement for så mange forskjellige saker!

Skrevet

''Ville du reist med Amnesty International og hjulpet folk ut av fengsel? Ville su vært FN-medarbeider? Ville du reist ut med leger uten grenser? Eller kanskje blitt med i Dyrebeskyttelsen?''

Vanskelig spørsmål, fasanen, måtte jeg blankt velge, så ville det blitt leger uten grenser...

Ellers ville jeg gjerne vært i alle orginasasjoner, bortsett fra FN-medarbeider.

Flott spørsmål, fasanen;)

Ja klart det er mange som gjør en uvurderlig innsats her i verden! Jeg kunne og vært med i alt mulig, men tror vi er mest effektive ved å vie oppmerksomheten vår til få ting, og heller gi mye der. Først og fremst trenger vi å ha medmenneskelighet, empati, respekt for andres engasjement og så et hjerteforhold til vår sak, tenker jeg.

Leger uten grenser gjør en fantastisk jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...