Gå til innhold

Data'n min er blitt så treg?

Anbefalte innlegg

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Plutselig har data'n blitt veldig treg.

På harddiskstasjon 1, vista (C:) er 110 av 186 GB ledig.

På harddiskstasjon 2, Data (D:) er 179 av 184 GB ledig.

Jeg laster ned "brothers & sisters" - filen er på 8,20 GB, og 63 % er lastet ned.

Kan nedlastingen være årsaken, eller kan det være noe med maskinen?

Hva bør jeg gjøre for å få tilbake hastigheten?

Stoler på dol-folket ;o)

Skrevet

Flytte noen filer fra D til C, men det kan jo være mye annet som har skjedd. Du kan begynne med å restarte maskinen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Flytte noen filer fra D til C, men det kan jo være mye annet som har skjedd. Du kan begynne med å restarte maskinen.

Med vennlig hilsen

Takk for raskt svar!

Mister jeg alt dersom jeg restarter maskinen? Hvordan gjør jeg det evt?

Tror kanskje jeg først prøver å flytte over til D, hvis jeg mister alt.

Mens du er her så har et spørsmål til angående data :o)

Tidligere idag lastet jeg ned VLC media player og fikk den ikke til å virke. Oppdaget at versjonen ikke var kompatibel med Windows Vista.

Nå prøver jeg å laste ned på nytt. Nedlastingen går fint, men når jeg trykker på play får jeg beskjed om at det er noe galt og programmet lukkes.

Har brukt denne linken:

http://www.videolan.org/vlc/

Jeg trykket på Windows Vista på binaries, vet ikke hva binaries er.. Men fant ikke noen annen måte å koble vlc til vista. Men det fungerte dårlig.

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1280790232' post='4408728]

Takk for raskt svar!

Mister jeg alt dersom jeg restarter maskinen? Hvordan gjør jeg det evt?

Tror kanskje jeg først prøver å flytte over til D, hvis jeg mister alt.

Mens du er her så har et spørsmål til angående data :o)

Tidligere idag lastet jeg ned VLC media player og fikk den ikke til å virke. Oppdaget at versjonen ikke var kompatibel med Windows Vista.

Nå prøver jeg å laste ned på nytt. Nedlastingen går fint, men når jeg trykker på play får jeg beskjed om at det er noe galt og programmet lukkes.

Har brukt denne linken:

http://www.videolan.org/vlc/

Jeg trykket på Windows Vista på binaries, vet ikke hva binaries er.. Men fant ikke noen annen måte å koble vlc til vista. Men det fungerte dårlig.

Hei,

Hvor lagrer du det du laster ned? Det ser ut som om det er D som er full, og ikke C.

De andre spørsmålene vet jeg ikke svar på, for jeg har ikke Vista og jeg bruker ikke applikasjonen du nevnte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Forsøkt å stille tilbake til en eldre sikkerhetskopi? Min vista-pc har blitt treg i det siste etter oppdateringer fra windows. Tilbakestilling løste problemet - helt til en ny oppdatering ble lastet ned.

Skrevet

Så lenge du laster ned en stor fil - film - så kan du regne med at hastigheten går ned på pc. Den vil i såfall normalisere seg igjen når nedlastning er ferdig :)

(hvor mye nedlastning går utover fart har med linjekapasitet og maskinkapasitet å gjøre)

Skrevet

Hei,

Hvor lagrer du det du laster ned? Det ser ut som om det er D som er full, og ikke C.

De andre spørsmålene vet jeg ikke svar på, for jeg har ikke Vista og jeg bruker ikke applikasjonen du nevnte.

Med vennlig hilsen

''På harddiskstasjon 1, vista (C:) er 110 av 186 GB ledig.

På harddiskstasjon 2, Data (D:) er 179 av 184 GB ledig.''

110 GB er ledig på C, mens 179 er ledig på D - hvordan blir det til at det er D som er full?

Jeg lagrer bare det jeg laster ned til jeg har sett det. Musikk beholder jeg, men det er ikke snakk om store mengder. Har slettet bilder, slik at de er på picasa og da så jeg at mer ble ledig. Men nå vet jeg ikke hva mer jeg kan slette.

Skrevet

Forsøkt å stille tilbake til en eldre sikkerhetskopi? Min vista-pc har blitt treg i det siste etter oppdateringer fra windows. Tilbakestilling løste problemet - helt til en ny oppdatering ble lastet ned.

Har fått råd om å ikke laste ned oppdateringer fordi de gjør maskinen tregere. Men har jo oppdatert noe, før jeg fikk vite det. Når maskinen sier at jeg trenger den oppdateringer hører jeg på maskinen jeg...

Har ingen sikkerhetskopi som jeg vet om. Hvordan gjør man det? Det høres ut som noe man bør ha. Laster over det viktige på ekstern harddisk, men sikkert lurt med jevnlige sikkerhetskopier.

Nå er filen ferdig lastet ned, og hastigheten er nesten tilbake.

Skrevet

Så lenge du laster ned en stor fil - film - så kan du regne med at hastigheten går ned på pc. Den vil i såfall normalisere seg igjen når nedlastning er ferdig :)

(hvor mye nedlastning går utover fart har med linjekapasitet og maskinkapasitet å gjøre)

Ferdig nedlastet nå, og hastigheten er nesten tilbake heldigvis :)

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1280854013' post='4408951]

''På harddiskstasjon 1, vista (C:) er 110 av 186 GB ledig.

På harddiskstasjon 2, Data (D:) er 179 av 184 GB ledig.''

110 GB er ledig på C, mens 179 er ledig på D - hvordan blir det til at det er D som er full?

Jeg lagrer bare det jeg laster ned til jeg har sett det. Musikk beholder jeg, men det er ikke snakk om store mengder. Har slettet bilder, slik at de er på picasa og da så jeg at mer ble ledig. Men nå vet jeg ikke hva mer jeg kan slette.

Unnskyld, jeg så at jeg leste alt for raskt (trodde det var "i bruk", og ikke "ledig"). Det er jo MASSE plass på harddiskene dine, og det er helt sikkert ikke det som er problemet. Beklager.

Er nedlastingen ferdig? Er maskinen fremdeles treg?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Unnskyld, jeg så at jeg leste alt for raskt (trodde det var "i bruk", og ikke "ledig"). Det er jo MASSE plass på harddiskene dine, og det er helt sikkert ikke det som er problemet. Beklager.

Er nedlastingen ferdig? Er maskinen fremdeles treg?

Med vennlig hilsen

Nedlastingen er ferdig, og hastigheten nesten tilbake. :o)

Skrevet

[quote name=smil til livet :o)' timestamp='1280854372' post='4408955]

Har fått råd om å ikke laste ned oppdateringer fordi de gjør maskinen tregere. Men har jo oppdatert noe, før jeg fikk vite det. Når maskinen sier at jeg trenger den oppdateringer hører jeg på maskinen jeg...

Har ingen sikkerhetskopi som jeg vet om. Hvordan gjør man det? Det høres ut som noe man bør ha. Laster over det viktige på ekstern harddisk, men sikkert lurt med jevnlige sikkerhetskopier.

Nå er filen ferdig lastet ned, og hastigheten er nesten tilbake.

Sikkerhetsoppdateringene, med mindre det er en som spesifikt ikke virker på din maskin, må du laste ned, for de beskytter maskinen din mot en mengde ulumskheter.

Det samme gjelder ny versjon av Adobe pdf-leser (husk å fjerne avhukingen om at du vil ha McAffe), og nye versjoner av Java og nettleser.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sikkerhetsoppdateringene, med mindre det er en som spesifikt ikke virker på din maskin, må du laste ned, for de beskytter maskinen din mot en mengde ulumskheter.

Det samme gjelder ny versjon av Adobe pdf-leser (husk å fjerne avhukingen om at du vil ha McAffe), og nye versjoner av Java og nettleser.

Med vennlig hilsen

Jeg er prinsipielt enig i at man skal laste ned alle sikkerhetsoppdateringer Microsoft kommer fra, men både jeg og en venninne som kjører vista har opplevd å få treg og illefungerende maskin de siste gangene vi har gjort det. På det verste bruker maskinen 10-15 minutter på å starte opp når den har vært avslått. Tilbakestiller jeg til før oppdateringen fungerer maskinen igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...