Gå til innhold

Mann i brudekjole


Gjest *måper*

Anbefalte innlegg

Gjest *måper*

''Du kan jo fortsette å insistere på at det er undertegnet som er forvirret.''

Jeg tror ikke folk skifter kjønn bare fordi de tar på seg en kjole; i så fall ville, som sagt, prester ligget dårlig an.

''Forøvrig er det du sier om kirken sant. Selv om du bare presenterer de handlinger og konsekvenser som passer inn i ditt bilde av kirken. Noe godt har den nok også utrettet - bl.a må jo det å være seremonimester i brudetilfellet som var utgangspunkt for debatten være positivt etter din mening.''

Altså, skal man ha en statskirke, så får den også være for alle, uansett legning eller klestilbøyelighet.

''Altså, skal man ha en statskirke, så får den også være for alle, uansett legning eller klestilbøyelighet.''

Det er jeg dessverre helt enig i. Derfor mener jeg at kirke og stat bør skille lag sånn at kirken kan holde på med sine ting og det verdslige få holde på med sine ting.

Det er blitt sånn at kirke og stat ikke bør ha noe med hverandre å gjøre. Jeg kunne ønske at kirken kun var for troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    64

  • ShitDiddelyDo

    22

  • fasanen

    11

  • BobbyPeru

    9

Mest aktive i denne tråden

''Du kan jo fortsette å insistere på at det er undertegnet som er forvirret.''

Jeg tror ikke folk skifter kjønn bare fordi de tar på seg en kjole; i så fall ville, som sagt, prester ligget dårlig an.

''Forøvrig er det du sier om kirken sant. Selv om du bare presenterer de handlinger og konsekvenser som passer inn i ditt bilde av kirken. Noe godt har den nok også utrettet - bl.a må jo det å være seremonimester i brudetilfellet som var utgangspunkt for debatten være positivt etter din mening.''

Altså, skal man ha en statskirke, så får den også være for alle, uansett legning eller klestilbøyelighet.

Kirka er nødt til å være både inkluderende og eksluderende. Den må ta standpunkter og sette grenser. Det er en naturlig virksomhet i alle institusjoner.

At den kunne vært frigjort fra staten kan jeg kanskje være enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.

En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen."

En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.

''Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.''

Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.

Det sier jo ikke mye bra om deg...

''En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen." En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.''

Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.

Det sagt, det er ikke noe i homofili som tilsier at de ikke kan gifte seg. Det er det du som finner på.

''

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.''

Det er godt du har forstått litt biologi, men heldigvis er det jo slik at sæd fra en (homofil) mann kan overføres til en (lesbisk) kvinne, og så er det problemet løst.

''

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.''

Åpenbart er det ikke forbeholdt heterofile.

Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.''

Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.

Det sier jo ikke mye bra om deg...

''En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen." En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.''

Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.

Det sagt, det er ikke noe i homofili som tilsier at de ikke kan gifte seg. Det er det du som finner på.

''

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.''

Det er godt du har forstått litt biologi, men heldigvis er det jo slik at sæd fra en (homofil) mann kan overføres til en (lesbisk) kvinne, og så er det problemet løst.

''

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.''

Åpenbart er det ikke forbeholdt heterofile.

Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.

''Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.''

Det er helt unaturlig at to av samme kjønn skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener at det med kjole er helt uvesentlig i denne sammenheng. Det viktigste er at homofile/lesbiske skal respekteres like fullt som heterofile og ha de samme rettigheter.''

Ikke enig. De skal selvsagt behandles med respekt, men jeg synes ikke de skal ha like rettigheter som heterofile.

Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.''

Det er helt unaturlig at to av samme kjønn skal gifte seg.

For hvem da?

Og hvorfor har det en relevans for andre enn de som gifter seg? Hvorfor skulle de bry seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...

Det neste blir nok at kvinner skal ha stemmerett også! Har du sett slikt?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *måper*

''Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.''

Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.

Det sier jo ikke mye bra om deg...

''En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen." En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.''

Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.

Det sagt, det er ikke noe i homofili som tilsier at de ikke kan gifte seg. Det er det du som finner på.

''

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.''

Det er godt du har forstått litt biologi, men heldigvis er det jo slik at sæd fra en (homofil) mann kan overføres til en (lesbisk) kvinne, og så er det problemet løst.

''

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.''

Åpenbart er det ikke forbeholdt heterofile.

Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.

''Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.''

Nå er det jo lang vei fra Hitler og til meg da. Jeg ønsker da tross alt ikke livet av homofile eller har planer om å drepe dem.

''Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.''

Ja, selvsagt finnes det hjelpemidler. Men uten hjelpemidler hadde det ikke gått an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *måper*

Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvem da?

Og hvorfor har det en relevans for andre enn de som gifter seg? Hvorfor skulle de bry seg?

''For hvem da?''

Naturens orden.

''Og hvorfor har det en relevans for andre enn de som gifter seg?''

Hvorfor må de gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

Selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.''

Nå er det jo lang vei fra Hitler og til meg da. Jeg ønsker da tross alt ikke livet av homofile eller har planer om å drepe dem.

''Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.''

Ja, selvsagt finnes det hjelpemidler. Men uten hjelpemidler hadde det ikke gått an.

Det er sånn sett ikke så relevant hva du ønsker. Det du skriver er helt på linje med "kvinner bør ikke ha stemmerett", osv.

Hitler & Co sendte 1 million homofile i døden! (I tillegg til 6 millioner jøder, + funksjonshemmede, osv.)

===

Jeg kan ikke helt se relevansen av hvordan folk får barn har å gjøre med at de gifter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''Menneskerettighetene bjør gjelde likt for alle. Noe annet blir bare for dumt...''

Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?

''Selvsagt. Men er det en menneskerett å bli viet i kirken eller å få barn?''

Personlig er jeg langt mer skeptisk til at mennesker med dine fordommer får barn, enn at Terje Schrøder gjør det.

(Men jeg ville blitt skeptisk dersom Schrøder insisterte på å føde selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For hvem da?''

Naturens orden.

''Og hvorfor har det en relevans for andre enn de som gifter seg?''

Hvorfor må de gifte seg?

Samme natur som har produsert de homofile?

Av nøyaktig samme årsak som heterofile gifter seg, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.''

Joda, Hitler så slik på jøder, og noen av de hvite i Sør Afrika ser slik på svarte.

Det sier jo ikke mye bra om deg...

''En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen." En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.''

Døve får implantet og lignende. Folk i rullestol bruker heis.

Det sagt, det er ikke noe i homofili som tilsier at de ikke kan gifte seg. Det er det du som finner på.

''

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.''

Det er godt du har forstått litt biologi, men heldigvis er det jo slik at sæd fra en (homofil) mann kan overføres til en (lesbisk) kvinne, og så er det problemet løst.

''

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.''

Åpenbart er det ikke forbeholdt heterofile.

Uansett, her var det ikke snakk om å få barn, men å gifte seg.

Og så Hitler vi litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.

En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen."

En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.

Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.

Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.

Jeg kan få barn (og har fått det) fordi jeg har eggceller og den andre parten har sædceller. Ergo er det å få barn forbehold meg og andre heterofile.

''Jeg ser på homofili som en "sykdom"/skavank en kan være født med.''

Enda større grunn til å gi homofile samme rettigheter som heterofile.

''En som er født døv kan ikke kreve å få "høre på radioen." En som er født lam, kan ikke kreve å få gå i trapper.''

Fordi det faktisk ikke er mulig. Hadde det vært mulig for meg å høre på radioen via et teknisk hjelpemiddel e.l.så hadde jeg selvsagt tatt det som en selvfølge at det var en menneskerett å få dette hjelpemiddelet (jeg er døv).

''Radioen er til for hørende, trapper er for førlige.''

Teit utsagn... Idag kan jeg forøvrig høre på radioen, men jeg er like fullt døv når jeg tar av meg høreimplantatet. Jeg er døv, ikke hørende.

''Likedan er det å få barn forebeholdt heterofile. Som kjent blir et barn til av en eggcelle (som kvinnen har) og en sædcelle (som mannen har). Hos et par hvor begge har eggceller kan det ikke bli noe barn. Hos et par hvor begge har sædceller kan det ikke bli noe barn.''

Så når man ikke kan få barn på naturlig vis, så kan man ikke adoptere, bli fosterforeldre eller få barn ved kunstig befruktning heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme natur som har produsert de homofile?

Av nøyaktig samme årsak som heterofile gifter seg, selvsagt.

''Samme natur som har produsert de homofile?''

Det er et valg man selv har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...