Gå til innhold

Hvor kjøper man dongeribukse i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gammel tante
Skrevet

Det er lenge siden jeg har kjøpt dongeribukse. Hvor kan man få kjøpt og samtidig få god veiledning? Jeg ønsker dongeribukse med knapper fremfor glidelås. Trenger ikke å være dyre men....

Hvor trange skal man kjøpe de for at de ikke skal være et nummre for stor etter å ha brukt de noen dager?

Skrevet

De skal iallefall kjøpes så trange at de kjennes ut som de er et nr for små. Da vil de passe perfekt etter en dags bruk, evt etter første gangs vask.

Det er nok veldig individuelt hvor du kan få veiledning (avhenger av hvem som ekspederer...), men det kan kanskje være lurt å gå til butikker som har mange ulike modeller? F.eks. JC?

Gjest signert
Skrevet

De skal iallefall kjøpes så trange at de kjennes ut som de er et nr for små. Da vil de passe perfekt etter en dags bruk, evt etter første gangs vask.

Det er nok veldig individuelt hvor du kan få veiledning (avhenger av hvem som ekspederer...), men det kan kanskje være lurt å gå til butikker som har mange ulike modeller? F.eks. JC?

Ja, amen for den. Har gått i fella flere ganger og kjøpt bukse som passer akkurat, men etter litt bruk har den blitt altfor stor :)

Skrevet

Ja, amen for den. Har gått i fella flere ganger og kjøpt bukse som passer akkurat, men etter litt bruk har den blitt altfor stor :)

Jeg har etterhvert lært ;)

Gjest Gammel tante
Skrevet

Også for gamle tanter med store romper?

Skrevet

Ja, det vil jeg tro ;-) Masse modeller å velge i :)

Skrevet

Jeg fant fulltreff på Match igår. De har en del forskjellige modeller, men bukser med bare knapping er det lenge siden jeg har kommet borti. Mulig noen Levis modeller har det... Disel kanskje. Dette er merker man finner på f.eks. JC og Urban. Sistnevnte har mange typer olabusker, men jeg har inntrykk av at det er mye smått.

Buksa skal sitte som en kondom når du prøver denm, helt tight.

De jeg kjøpte var et to Henry Choice bukser - god damefasong og høye på livet. Så... De passet en som snart blir tante sin store rompe hihi

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg kjøper bukser hos PM Mote. Denne kjeden fører klær for voksne damer og har bukser i ulike fasonger og med tre forskjellige benlengder.

Skrevet

Jeg kjøpte på Vivikes. Der har de forskjellige modeller, og samme modell har 3 forskjellige lengder.

Gjest Elextra
Skrevet

''Også for gamle tanter med store romper?''

Ikke gå i typiske ungdomsmotebutikker i hvertfall! For et år eller to siden hadde jeg lyst på en ny, moderne, olabukse og havnet et slikt sted. Den tøffe buksa jeg prøvde var for trang i lårene og jeg ba ekspeditøren om en større. "Beklager, den der er den største buksa vi har".

MAKAN!! ;)

Og jeg er en ganske ordinær størrelse 40...

Gjest Elextra
Skrevet

Beste (og kuleste) olabuksene jeg vet om for tiden heter True Religion, men de er rådyre...

Skrevet

''Også for gamle tanter med store romper?''

Ikke gå i typiske ungdomsmotebutikker i hvertfall! For et år eller to siden hadde jeg lyst på en ny, moderne, olabukse og havnet et slikt sted. Den tøffe buksa jeg prøvde var for trang i lårene og jeg ba ekspeditøren om en større. "Beklager, den der er den største buksa vi har".

MAKAN!! ;)

Og jeg er en ganske ordinær størrelse 40...

Forsåvidt kjedelig for deg, men tenk hvor ille det der er for en ungdom som ikke passer de buksene,- som har komplekser for størrelsen sin, og vil ha kule klær som vennene :(

Nå har ikke jeg ungdommer med de problemene,- men jeg kan tenke meg at det må være ille...

Gjest Elextra
Skrevet

Forsåvidt kjedelig for deg, men tenk hvor ille det der er for en ungdom som ikke passer de buksene,- som har komplekser for størrelsen sin, og vil ha kule klær som vennene :(

Nå har ikke jeg ungdommer med de problemene,- men jeg kan tenke meg at det må være ille...

''Forsåvidt kjedelig for deg, men tenk hvor ille det der er for en ungdom som ikke passer de buksene,- som har komplekser for størrelsen sin, og vil ha kule klær som vennene :(

''

Helt enig i det! Jeg bare lo av episoden, men spørs om jeg hadde gjort det om jeg var 17.

Skrevet

''De skal iallefall kjøpes så trange at de kjennes ut som de er et nr for små. Da vil de passe perfekt etter en dags bruk, evt etter første gangs vask.''

Tidene skifter, gitt. Jeg prøvde noen gamle bukser her om dagen,- de kan nok være 8-10 år gamle eller noe sånt... Den gangen var det null stretch i stoffet, og ola-stoffet var tjukt og stivt i forhold til nå. Buksen passet forsåvidt (normal jeans-type) men jeg kommer nok aldri til å orke å gå i den. Den ga ikke etter i det hele tatt....

Skrevet

Jeg fant fulltreff på Match igår. De har en del forskjellige modeller, men bukser med bare knapping er det lenge siden jeg har kommet borti. Mulig noen Levis modeller har det... Disel kanskje. Dette er merker man finner på f.eks. JC og Urban. Sistnevnte har mange typer olabusker, men jeg har inntrykk av at det er mye smått.

Buksa skal sitte som en kondom når du prøver denm, helt tight.

De jeg kjøpte var et to Henry Choice bukser - god damefasong og høye på livet. Så... De passet en som snart blir tante sin store rompe hihi

Jepp, de Henry Choice damemodellene er gode!

Skrevet

''De skal iallefall kjøpes så trange at de kjennes ut som de er et nr for små. Da vil de passe perfekt etter en dags bruk, evt etter første gangs vask.''

Tidene skifter, gitt. Jeg prøvde noen gamle bukser her om dagen,- de kan nok være 8-10 år gamle eller noe sånt... Den gangen var det null stretch i stoffet, og ola-stoffet var tjukt og stivt i forhold til nå. Buksen passet forsåvidt (normal jeans-type) men jeg kommer nok aldri til å orke å gå i den. Den ga ikke etter i det hele tatt....

Men jeg er sikker på at dersom du går med den i en time eller to, så vil den sitte perfekt heretter :)

Det er visstnok ikke bare stretchbuksene som har denne egenskapen - iflg min kusine som jobber med klær ;)

Du får lide i et par timer og voila..buksa sitter som et skudd ;)

Skrevet

Men jeg er sikker på at dersom du går med den i en time eller to, så vil den sitte perfekt heretter :)

Det er visstnok ikke bare stretchbuksene som har denne egenskapen - iflg min kusine som jobber med klær ;)

Du får lide i et par timer og voila..buksa sitter som et skudd ;)

Hmm... Jeg tviler sterkt...men - skal vurdere det... :-)

Skrevet

Hmm... Jeg tviler sterkt...men - skal vurdere det... :-)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...