Gå til innhold

Det er vanskelig aa unngaa


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Jeg havner stadig ufrivillig i diskusjoner paa psykiatri. Naa i traaden om mann i brudekjole. Har fatt beskjed om at psykiatriforumet skal vare et forum for nettopp psykiatri, naturlig nok.

Jeg bruker stort sett bare 100 nyeste og tror ofte at jeg er paa aapent, da mange traader ville vaert naturlig aa heller stille paa aapent.

Men igjen og igjen havner jeg inne paa psykiatri ufrivillig og ser ikke hvor jeg er foer jeg har deltatt lenge. Det er umulig aa se hvor en er fra 100 nyeste. Mulig aa gjoere noe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å klikke på "[Tråd]" så kan du se hvilket forum du havner på, eller om du innlegges på Psykiatri! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ved å klikke på "[Tråd]" så kan du se hvilket forum du havner på, eller om du innlegges på Psykiatri! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja, men da maa jeg kikke til hoyre. I mange traader vil jeg ikke tenke paa det en gang, fordi det virker saa opplagt at traaden ligger paa aapent.

Kunne ikke forestille meg at en traad om en mann i brudekjole skulle staa paa psykiatri, selv om kanskje enkelte mener at den passer best der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da maa jeg kikke til hoyre. I mange traader vil jeg ikke tenke paa det en gang, fordi det virker saa opplagt at traaden ligger paa aapent.

Kunne ikke forestille meg at en traad om en mann i brudekjole skulle staa paa psykiatri, selv om kanskje enkelte mener at den passer best der:)

Den ble feilpostet av trådstarter, og det er en anne versjon på Åpen. Problemet er at de har samme navn og derfor postet folk på Psyk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smil til livet :o)

Når du går inn på 100 nyeste så scroll nedover. Nederst er det en pil, trykker du på den ser du hvilket forum de ulike innleggende er skrevet. Vinduet med 100 nyeste er ikke bredt nok til å vise både innlegg og forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg er helt enig med deg, det er et stort problem at man uforvarende kommer til å svare på tråder som er på psyk når man bruker 100 nyeste. Det hadde ikke vært noe problem, om det ikke var for at det forventes at man der svarer på en annen måte enn ellers i forumet. Eller kanskje aller helst ikke svarer...

Jeg har tidligere foreslått at det burde være to "100 nyeste". En "100 nyeste psyk" og en "100 nyeste bortsett fra psyk". Den gengen fikk jeg støtte fra NHD, men ingen kommetar fra webmasterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg, det er et stort problem at man uforvarende kommer til å svare på tråder som er på psyk når man bruker 100 nyeste. Det hadde ikke vært noe problem, om det ikke var for at det forventes at man der svarer på en annen måte enn ellers i forumet. Eller kanskje aller helst ikke svarer...

Jeg har tidligere foreslått at det burde være to "100 nyeste". En "100 nyeste psyk" og en "100 nyeste bortsett fra psyk". Den gengen fikk jeg støtte fra NHD, men ingen kommetar fra webmasterne.

Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

Eller... det er det sikkert ingen som tror. Når man har en psykisk sykdom kan man selvsagt ikke gjøre andre ting i tillegg. Man må også stryke de psykisk syke "med hårene", ellers blir de sykere. Vi tåler jo selvsagt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

Eller... det er det sikkert ingen som tror. Når man har en psykisk sykdom kan man selvsagt ikke gjøre andre ting i tillegg. Man må også stryke de psykisk syke "med hårene", ellers blir de sykere. Vi tåler jo selvsagt ingenting.

''Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?''

Det er ikke det som er saken,- men at man kanskje skriver andre ting (og på en annen måte) til dem som (med mening) stiller et spørsmål på psyk. forum enn hvis noen stiller det samme spørsmålet på Åpent.

Det var et godt eksempel på dette for ikke så lenge siden, men jeg husker dessverre ikke hva det var...eller jo,- det var jo noen som spurte hvilke piller man tok. Og så svarte jo noen at de ikke tok piller i det hele tatt, eller at de tok jern og B-vitamin. f.eks. Og det var nok ikke det trådstarter var ute etter... Men det var et bedre eksempel for en stund siden, hvor det kom svar som var helt normale svar for "Åpent"-innlegg, mens det kunne oppfattes som sårende hvis man tenkte at det lå på psyk. forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

Eller... det er det sikkert ingen som tror. Når man har en psykisk sykdom kan man selvsagt ikke gjøre andre ting i tillegg. Man må også stryke de psykisk syke "med hårene", ellers blir de sykere. Vi tåler jo selvsagt ingenting.

Det har ingenting med fordommer å gjøre, men med erfaringer. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått denne kommentaren på psyk: "Hvorfor svarer du her?", eller oppstramninger a la "sånn må du ikke svare noen her på psyk".

Derfor har jeg det siste året prøvd å holde meg helt unna det forumet, men havner der stadig uforvarende, pga 100-nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

Eller... det er det sikkert ingen som tror. Når man har en psykisk sykdom kan man selvsagt ikke gjøre andre ting i tillegg. Man må også stryke de psykisk syke "med hårene", ellers blir de sykere. Vi tåler jo selvsagt ingenting.

For min del så handler ikke dette om fordommer, men den enkle grunn at vi har fått beskjed om at psykiatri skal handle om psykiatri.

Siden jeg prøver å forholde meg til dette, er det litt irriterende at jeg havner der igjen og igjen og starter diskutere i en traad som ikke handler om psykiatri.

En annen ting som kunne gjort det litt enklere er at alle tråder som ikke handler om psykiatri ble slettet.

Slik det er nå, så vet man heller ikke hva man skal forholde seg til. Noen ganger er det ok ser det ut til at det ligger tråder der inne som ikke har noe med psykiatri og gjøre og til og med Nhd deltar, andre ganger er det ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

Eller... det er det sikkert ingen som tror. Når man har en psykisk sykdom kan man selvsagt ikke gjøre andre ting i tillegg. Man må også stryke de psykisk syke "med hårene", ellers blir de sykere. Vi tåler jo selvsagt ingenting.

''Herregud, er det rart det er fordommer mot psykisk syke? Tror dere ikke vi kan diskutere på lik linje med andre mennesker?

''

Forum for psykiatri er ikke forbeholdt psyke, men psykiatriske spørsmål. Andre typer spørsmål (uansett om trådstarter eller svarer er psyk eller ikke) skal i andre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å se hvor innlegget er postet på "100 nyeste" Det står helt til høyre i listen, "Tidspunkt-Emne-Skrevet av-Forum". Men man må skrolle seg litt mot høyre for å se det, i hvert fall på mitt skjermbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å se hvor innlegget er postet på "100 nyeste" Det står helt til høyre i listen, "Tidspunkt-Emne-Skrevet av-Forum". Men man må skrolle seg litt mot høyre for å se det, i hvert fall på mitt skjermbilde.

Ja, det går an, men det burde vært lettere å se det - det er mange av oss som bruker 100 nyeste, og da er det fort gjort å rote seg inn i tråder man ikke vet hvor hører hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Det går an å se hvor innlegget er postet på "100 nyeste" Det står helt til høyre i listen, "Tidspunkt-Emne-Skrevet av-Forum". Men man må skrolle seg litt mot høyre for å se det, i hvert fall på mitt skjermbilde.

Jeg vet det, men ikke noe man gjør når man tar som en selvfølge at tråden ligger på åpent.

Jeg bruker 100 nyeste, sjekker om det er noen interesante tråder på gang.

Hvis jeg ser en overskrift om f.eks dongeribukser, er det ikke naturlig for meg å begynne å skrolle for å sjekke om jeg er på psykiatri. Det er ikke noe som ville vært naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La kolonnene for Tidspunkt og Forum bytte plass på oversikten over 100 nyeste. Det er ikke så viktig hva klokka var da innlegget ble skrevet, så lenge de alltid er sortert med de nyeste først.

Det tror jeg ikke er så vanskelig å få til.

* venter spent på belønningen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La kolonnene for Tidspunkt og Forum bytte plass på oversikten over 100 nyeste. Det er ikke så viktig hva klokka var da innlegget ble skrevet, så lenge de alltid er sortert med de nyeste først.

Det tror jeg ikke er så vanskelig å få til.

* venter spent på belønningen *

Smart,- tommelen opp fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

La kolonnene for Tidspunkt og Forum bytte plass på oversikten over 100 nyeste. Det er ikke så viktig hva klokka var da innlegget ble skrevet, så lenge de alltid er sortert med de nyeste først.

Det tror jeg ikke er så vanskelig å få til.

* venter spent på belønningen *

Godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

La kolonnene for Tidspunkt og Forum bytte plass på oversikten over 100 nyeste. Det er ikke så viktig hva klokka var da innlegget ble skrevet, så lenge de alltid er sortert med de nyeste først.

Det tror jeg ikke er så vanskelig å få til.

* venter spent på belønningen *

God ide! Jeg venter også spent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

La kolonnene for Tidspunkt og Forum bytte plass på oversikten over 100 nyeste. Det er ikke så viktig hva klokka var da innlegget ble skrevet, så lenge de alltid er sortert med de nyeste først.

Det tror jeg ikke er så vanskelig å få til.

* venter spent på belønningen *

Godt forslag! Og enig, det burde være enkelt å programmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...