Gå til innhold

Universeum - Sverige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid må vi beregne å bruke der? Skjønner at det er individuelt og kanskje etter alder på barna og sånn, men hva er et minimum av timer vi bør sette av for å være der?

Vi blir to voksne og to yngre tenåringer

:)

Skrevet

Det er vel seks avdelinger, og selv om dere bare observerer og ikke vil prøve noe som helst (men det tror jeg nok dere kommer til å ville), tar det jo litt tid å gå gjennom. Særlig hvis det er mange andre der, og det er det jo i ferietiden.

Fire timer som et absolutt minimum, kanskje?

Jeg synes Universeum er et fint sted både for barn og voksne. Men det er klart at noen av de tingene de litt yngre barna kan holde på lenge med, går man raskt forbi når de blir eldre. Til gjengjeld er det mer interessant med f.eks. romfartsteknologi når de blir større.

Skrevet

Det er vel seks avdelinger, og selv om dere bare observerer og ikke vil prøve noe som helst (men det tror jeg nok dere kommer til å ville), tar det jo litt tid å gå gjennom. Særlig hvis det er mange andre der, og det er det jo i ferietiden.

Fire timer som et absolutt minimum, kanskje?

Jeg synes Universeum er et fint sted både for barn og voksne. Men det er klart at noen av de tingene de litt yngre barna kan holde på lenge med, går man raskt forbi når de blir eldre. Til gjengjeld er det mer interessant med f.eks. romfartsteknologi når de blir større.

Ok, takk skal du ha laban :)

Regnet med at det var en del aktiviteter for de aller yngste der, som våre ikke vil ha interesse av. Men de er veldig begeistret for dyr, reptiler og "tenke - ting" så jeg regner med at det vil gå litt tid :)

Er det greit å få seg en matbit og litt drikke der?

Skrevet

Ok, takk skal du ha laban :)

Regnet med at det var en del aktiviteter for de aller yngste der, som våre ikke vil ha interesse av. Men de er veldig begeistret for dyr, reptiler og "tenke - ting" så jeg regner med at det vil gå litt tid :)

Er det greit å få seg en matbit og litt drikke der?

Jada, det er en kafé med stor kapasitet - og typisk svensk mat:

http://www.universeum.se/index.php?option=com_content&task=view&id=226&Itemid=248

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi var der i fjor. Vi brukte vel 5-6 timer. Spiste på kafeen der. Ungdommen og yngstemann testet ut noen aktiviteter og tiden bare fløy.

Skrevet

Vi var der i fjor. Vi brukte vel 5-6 timer. Spiste på kafeen der. Ungdommen og yngstemann testet ut noen aktiviteter og tiden bare fløy.

Stenger ni om kvelden ser jeg så da tror jeg vi klarer å ha timer nok ;) Blir sent hjemme igjen men det får bare være. Kanskje vi bare blir over helt enkelt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...