Gå til innhold

Har jeg vært så traumatisert? eller annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg vært så sterkt traumatisert gjennom oppveksten/ungdomstiden at jeg ikke har kommet ut av det før jeg kom langt oppi tredveårene?

Det er først siste året jeg aktivt har sjekket damer på byen, tenkt på å be med folk hjem, aktivt finne noen jeg kan gå ut sammen med og gått inn for å gjøre det som interesserer meg på fritiden.

Hadde mitt første samleie da jeg var 39, men leter egentlig etter en kjæreste det har jeg enda ikke hatt.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg også fikk mine første venninner.

brilleslangen
Skrevet

Kan ikke svare deg på det du spør om, for vi vet jo ingenting om din bakgrunn, og da har vi jo heller ingen forutsetninger til å si noe om i hvilken grad det har preget deg til å bli den du er...

Skrevet

Bakgrunnen er mye krangling,juling, mobbing og trakassering til jeg flyttet fra plassen jeg vokste opp. Ble sosialt fryst ut av en eller annen grunn.

Fikk ikke noe sosial miljø for jeg flyttet derifra.

brilleslangen
Skrevet

Bakgrunnen er mye krangling,juling, mobbing og trakassering til jeg flyttet fra plassen jeg vokste opp. Ble sosialt fryst ut av en eller annen grunn.

Fikk ikke noe sosial miljø for jeg flyttet derifra.

Om du er blitt traumatisert av dette vet jeg ingenting om, men pga mobingen, trakasseringen og utfrysingen har du jo iallfall ikke fått muligheten til å få nære venner eller kjæreste i det miljøet... så du har jo blitt ganske voksen før du begynte å få erfaring som andre tilegner seg langt tidligere.. Det var nok veldig klokt av deg å komme deg ut av det ødeleggende miljøet og starte på nytt. Når det gjelder det med å finne seg en kjæreste er det vel ikke bare å bestemme seg for å gjøre det... så skjer det. Hadde det enda vært så enkelt så skulle jeg selv hatt kjæreste for mange år siden...Men man må iallfall greie/tørre å slippe andre innpå seg hvis det skal fungere.. Kanskje har du noen sperrer hemninger der som bremser deg?... Da kan det muligens relateres til opplevelsene du skriver om.. men ikke vet jeg. Folk har jo forskjellig personlighet i utgangspunktet så ting man sliter med trenger ikke bare ha med opplevelseer å gjøre.

Heldigvis vet ingen hvordan man ville ha vært hvis det eller det hadde skjedd istedet for det som skjedde...

Du kan jo selvsagt ha fått med deg noen hemninger eller traumer fra de opplevelsene du skisserer, men du greide joå komme deg gjennom de vonde opplevelsene, du greide tom å bryte ut av det vonde og starte på nytt, så det beviser at du er sterk, og at du har grunn til å være stolt av deg selv.

Hvis du bare tar tiden til hjelp og ikke stresser med det, så kanskje order alt seg til slutt?

Hvis du bærer på mange vonde følelser rundt tidligere opplevelser kan det jo kanskje være lurt å ha noen å snakke med.. Psykiatrisk vernepleier eller lignende hos kommunen evt psykolog, slik at man får ryddet opp oppi hodet. Det kan hjelpe å få snakke om det du har opplevd om følelser o.l.

Du får ha masse lykke til uansett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...