Gå til innhold

Å holde igjen husleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man skal holde igjen husleie av en eller annen grunn, hvordan må man gå frem for at det skal være "lovlig/gyldig"?

Vi har ikke fått inn leia fra vår surpomp og jeg tror han kan være troende til noe slikt på bakgrunn av maurene eller noe annet surr.

Skrevet

Da skal huseier varsles om at det holdes tilbake, man skal angi årsak og pengene skal deponeres på egen konto som kun kan disponeres av dere i fellesskap.

Skrevet

Da skal huseier varsles om at det holdes tilbake, man skal angi årsak og pengene skal deponeres på egen konto som kun kan disponeres av dere i fellesskap.

Sier du det... tusen takk! Da er jeg ikke bekymret mer. Så glup er ikke skapningen. *senke skuldrene*

;0P

Gjest Lånehaien
Skrevet

om han har grunn til å holde tilbake husleien så bør jo dere som utleiere sørge for at leiligheten er levelig.

Kjenner ikke til forhistorien her, men ser du skriver maur. Er dette maur som er kommet inn i huset? Og har dere forsøkt og gjøre noe med problemet, eller har dere bare latt være? så er han iallefall i sin fulle rett til å holde tilbake leien om dere ikke gjør det sånn at leiligheten er en plass å bo for mennesker ( ikke insekter )

Skrevet

om han har grunn til å holde tilbake husleien så bør jo dere som utleiere sørge for at leiligheten er levelig.

Kjenner ikke til forhistorien her, men ser du skriver maur. Er dette maur som er kommet inn i huset? Og har dere forsøkt og gjøre noe med problemet, eller har dere bare latt være? så er han iallefall i sin fulle rett til å holde tilbake leien om dere ikke gjør det sånn at leiligheten er en plass å bo for mennesker ( ikke insekter )

Leiligheten er helt ny og strøken. Maurene bor i sandgrunnen under husene i bygda her. De svermer et par uker i juli/august og da kommer de inn tilfeldig. Gjør ingen skade på noe og forsvinner igjen. Huset vi hadde hadde sålen rett på bakken, og der var det slik at vi måtte "forsegle" med gift. Det går ikke her.

Antimaurkrypmannen sier at det ikke har noen hensikt å løpe etter dem, for de er umulige å bli kvitt. (langt nede i sanda under husene)

Eklingen nede sa at "han tenkte å løpe ut med hammeren" dersom snekkerene mine startet kl åtte på lørdag morgen igjen.. De startet kl 0900 faktisk, og det er fullt lovlig.

Man sier ikke sånne ting.. og han gjør aldri det til mannen min.

Skrevet

Sier du det... tusen takk! Da er jeg ikke bekymret mer. Så glup er ikke skapningen. *senke skuldrene*

;0P

Holder han tilbake leie uten at riktig prosedyre er fulgt kan du heve kontrakten hans pga mislighold. Har du utkastelsesklausul i kontrakten kan namsmannen hjelpe deg med å bli kvitt ham. Om depositumet står på konto i samme bank som kontoen husleien kommer inn på kan du deretter få banken til å betale ut manglende husleie fra depositumet uten hans samtykke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...