Gå til innhold

Frikjent fysioalternativdame/mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ettermiddag vandret det hovne kneet mitt nedover og ble til appelsinstore kuler på utsiden av anklene mine. Ao.

Legevaktmannen sier at sansynligheten er at jeg har boreliose og jeg er satt på høydose antibiotika og skal til fastlege mandag morgen når hun er fra ferie. :0(

*skjelveleppe*

Skrevet

Oj, så godt du fikk sjekka det og at de tok symptomene på alvor! Når du har fått antibiotika skulle du nok være trygg :)

Skrevet

Oj, så godt du fikk sjekka det og at de tok symptomene på alvor! Når du har fått antibiotika skulle du nok være trygg :)

Ja.. jeg husker jeg ble bitt for jeg var redd det skulle ødelegge brystoperasjonen min! Det var en uke før, så jeg laget en mental huskelapp på det.

Symptomene er helt klassiske etter læreboka. (fryktelig vondt!) Stakkars fysiodama som fikk skylda her et øyeblikk...*gremmes*

Men merk at den flåtten overhodet ikke rakk å suge blod fra meg! Den var ørliten som denne ----> * på valken min, og alt som var etter den var et like lite rødt merke. Merket er der enda (!) men er ikke rødt, bare som en skyggeprikk.

Skrevet

Har denne legen snytt oss for en runde gravøl?

:skuffet:

;-)

Med vennlig hilsen, og god bedring

Skrevet

Har denne legen snytt oss for en runde gravøl?

:skuffet:

;-)

Med vennlig hilsen, og god bedring

*Knegger*

Gravøl kan jo være så mangt. Du må gjerne drikke for flåtten! Den er død... :0)

Skrevet

Ja.. jeg husker jeg ble bitt for jeg var redd det skulle ødelegge brystoperasjonen min! Det var en uke før, så jeg laget en mental huskelapp på det.

Symptomene er helt klassiske etter læreboka. (fryktelig vondt!) Stakkars fysiodama som fikk skylda her et øyeblikk...*gremmes*

Men merk at den flåtten overhodet ikke rakk å suge blod fra meg! Den var ørliten som denne ----> * på valken min, og alt som var etter den var et like lite rødt merke. Merket er der enda (!) men er ikke rødt, bare som en skyggeprikk.

De minste flåttene er visst ofte de skumleste har jeg hørt, men litt rart du ikke fikk større utslett da...

Skrevet

*Knegger*

Gravøl kan jo være så mangt. Du må gjerne drikke for flåtten! Den er død... :0)

Jeg synes legen bør spandere gravøl! :nemlig:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hmm. Ifølge boka skal de jo sitte på en stund før man skal kunne bli smittet?

Skrevet

Jeg synes legen bør spandere gravøl! :nemlig:

Med vennlig hilsen

Selv om jeg hadde ihjæl flåtten? Er ikke det å rette baker for smed..?

Skrevet

Hmm. Ifølge boka skal de jo sitte på en stund før man skal kunne bli smittet?

I følge boka ja. Jeg er i skrivende stund et levende bevis på at det av og til ikke fungerer helt som i boka. ;0)

Skrevet

''Oj, så godt du fikk sjekka det'' Evt "Så flått at du fikk sjekket det"

*greide ikke å dy seg*

Skrevet

I følge boka ja. Jeg er i skrivende stund et levende bevis på at det av og til ikke fungerer helt som i boka. ;0)

Du har fått en defektiv flått!

Ev. har du sjekket om du har *andre* flåttbitt (et annet sted)?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Æsj,- det er jo skummelt at det skal så lite til... Er det påvist borreliose, eller var det bare typiske symptomer?

Og, du kan ikke ha hatt en annen flått, da, som satt litt lenger?

Skrevet

''Oj, så godt du fikk sjekka det'' Evt "Så flått at du fikk sjekket det"

*greide ikke å dy seg*

Hehe ;)

Skrevet

Æsj,- det er jo skummelt at det skal så lite til... Er det påvist borreliose, eller var det bare typiske symptomer?

Og, du kan ikke ha hatt en annen flått, da, som satt litt lenger?

Alternativet jeg fikk var en reumatisk sykdom med et vanskelig navn. Så jeg HAR flåttbitt til de slenger papiret i trynet på meg. Behandlingen er for flått. Og fastlegen mandag morgen. De kan ikke følge opp lang tid på legevakta så derfor, og crp var på tur opp. Jeg ville ligget og bablet i natt uten medisiner og beskjed om å ta ibux.

Jeg har jo en del slike plager i alle fall. Så derfor tar jeg liksom ikke slike symptomer alvorlig og ville ikke tenkt på ibux uten videre... Dumt av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...