Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Og jeg gjentar: Dette dreier seg om forbud mot maskering, ikke bekledning. Burka er åpenbart bekledning, selv om du forsøker å ro deg vekk. 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Da skjønner jeg heller ikke hvorfor du hisser deg så voldsomt opp over dette. Uansett, da er vi enige: Hverken finlandshette eller burka skal brukes i klasserommet. Problemet er at jeg ikke ønsker kommunisme og overformynderiet ditt i Norge. Dra til Afghanistan hvis du absolutt skal bestemme hvordan kvinner skal gå kledt. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Jeg har skrevet opp, ned og sidelengs i forsvar av religionsfrihet, så det var nok et selvmål fra deg. ''Jeg har skrevet opp, ned og sidelengs i forsvar av religionsfrihet, '' Men du respekterer ikke mennesker som ytrer sin religion/tro? 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Jeg har skrevet opp, ned og sidelengs i forsvar av religionsfrihet, '' Men du respekterer ikke mennesker som ytrer sin religion/tro? At man har frihet til å gjøre det, betyr ikke at alle er enig i det, eller ikke argumenterer mot det. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 At man har frihet til å gjøre det, betyr ikke at alle er enig i det, eller ikke argumenterer mot det. Nei, såpass skjønner jeg. Men du skrev tidligere i kveld at du ikke kan ta slike mennsker seriøst som tror på at jomfruer kan bli gravide og at døde kan gjenoppstå? greit at du ikke kan gå god for den troen selv. Men mennesket bak da? 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Nei, såpass skjønner jeg. Men du skrev tidligere i kveld at du ikke kan ta slike mennsker seriøst som tror på at jomfruer kan bli gravide og at døde kan gjenoppstå? greit at du ikke kan gå god for den troen selv. Men mennesket bak da? Min eks er kristen. Min bestevenninne er kristen. Men de er tolerante mennesker. De kunne ikke finne på å diskriminere homofile, for eksempel. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Min eks er kristen. Min bestevenninne er kristen. Men de er tolerante mennesker. De kunne ikke finne på å diskriminere homofile, for eksempel. ''De kunne ikke finne på å diskriminere homofile, for eksempel'' Ikke jeg heller. I RL. Det er jeg for feig til. Og ikke vil jeg ved viten og vilje støte noe ansikt til ansikt heller. I RL. Jeg kjenner ei som er lesbisk, og jeg er svært så grei ovenfor henne. Skulle da bare mangle. 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''De kunne ikke finne på å diskriminere homofile, for eksempel'' Ikke jeg heller. I RL. Det er jeg for feig til. Og ikke vil jeg ved viten og vilje støte noe ansikt til ansikt heller. I RL. Jeg kjenner ei som er lesbisk, og jeg er svært så grei ovenfor henne. Skulle da bare mangle. Blir ikke det dobbelmoralsk? 0 Siter
Gjest mosegaard Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Burka er åpenbart bekledning, selv om du forsøker å ro deg vekk. Og jeg har sagt man gjerne kan bruke burka for min del hvis man tar bort gitteret foran ansiktet. 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Og jeg har sagt man gjerne kan bruke burka for min del hvis man tar bort gitteret foran ansiktet. Ja, og grønne klær, hvis de bare farger dem blå? For en uhyggelig trang til å herse over andre menneskers klær. La da folk få gå i fred. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Blir ikke det dobbelmoralsk? Tror ingen helt klarer å få tanker og handlinger til å passe sammen bestandig. 0 Siter
Gjest mosegaard Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Ja, og grønne klær, hvis de bare farger dem blå? For en uhyggelig trang til å herse over andre menneskers klær. La da folk få gå i fred. ''Ja, og grønne klær, hvis de bare farger dem blå?'' Nei;) 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Tror ingen helt klarer å få tanker og handlinger til å passe sammen bestandig. Vel, da kan du jo forsøke å kvitte deg med fordommer mot homofile, bifile, muslimer, kvinner som kler seg annerledes enn deg, osv. Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Vel, da kan du jo forsøke å kvitte deg med fordommer mot homofile, bifile, muslimer, kvinner som kler seg annerledes enn deg, osv. Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig? ''Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig?'' Selvsagt. Men tror ikke han hadde likt burka. ;-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig?'' Selvsagt. Men tror ikke han hadde likt burka. ;-) Hvordan tror du folk i Midtøsten gikk kledt for 2000 år siden? 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Hvordan tror du folk i Midtøsten gikk kledt for 2000 år siden? Ikke med burka iallefall. Men sikkert lange kjortler. 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Ikke med burka iallefall. Men sikkert lange kjortler. Nei, burka er afghansk, men de dekket sikkert ansiktet (slik som med en niqab). 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Nei, burka er afghansk, men de dekket sikkert ansiktet (slik som med en niqab). Burka er alfabetisk. Jepp. ;0) 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Burka er alfabetisk. Jepp. ;0) Det virker som om enkelte i tråden bruker en, men bak-frem! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
fasanen Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Det er ikke jeg som ønsker å innføre kommunist-fakter. Norge er allerede på god vei til å bli en kommunist-stat, haugevis av tendenser tyder på det. Enhetsskole, oppheving av private institusjoner osv. Trodde du var helt for dette jeg... Statlig kontroll... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.