Gå til innhold

Svensk minister vil forby burka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norge er allerede på god vei til å bli en kommunist-stat, haugevis av tendenser tyder på det. Enhetsskole, oppheving av private institusjoner osv. Trodde du var helt for dette jeg... Statlig kontroll...

Da aner du ikke hva kommunisme er!

Norge har et kapitalistisk system, med blandingsøkonomi.

Vi er et demokrati, med frie valg, både nasjonalt og lokalt.

Vi har ytringsfrihet, religionsfrihet, og Menneskerettigheten er innlemmet i Grunnloven.

Det er ikke ofte jeg blir provosert av hva folk skriver her, men jeg regner deg som oppegående, og jeg synes faktisk du håner kommunismens ofre ved å skrive slikt!

Tenk deg om!

Med vennlig hilsen

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

58

• BobbyPeru

7

• fasanen

5

• Katt-ja

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da aner du ikke hva kommunisme er!

Norge har et kapitalistisk system, med blandingsøkonomi.

Vi er et demokrati, med frie valg, både nasjonalt og lokalt.

Vi har ytringsfrihet, religionsfrihet, og Menneskerettigheten er innlemmet i Grunnloven.

Det er ikke ofte jeg blir provosert av hva folk skriver her, men jeg regner deg som oppegående, og jeg synes faktisk du håner kommunismens ofre ved å skrive slikt!

Tenk deg om!

Med vennlig hilsen

Så bra å se deg tenne ordentlig da!

Har du vurdert å overveie muligheten for at du provoserer, latterliggjør og underminerer svært mange her inne med dine nedlatende ytringer om troende menneskers mangel på intelligens?

Skrevet

Så bra å se deg tenne ordentlig da!

Har du vurdert å overveie muligheten for at du provoserer, latterliggjør og underminerer svært mange her inne med dine nedlatende ytringer om troende menneskers mangel på intelligens?

''nedlatende ytringer om troende menneskers mangel på intelligens?''

Men når noen sammenligner Norge med kommunisme (!), så er det så kunnskapsløst at det kan virke som om det du påstår jeg skriver likevel er korrekt?

Skrevet

Slik var det da jeg også gikk skole. :-)

Slik er det fremdeles flere steder ;-)

Skrevet

''nedlatende ytringer om troende menneskers mangel på intelligens?''

Men når noen sammenligner Norge med kommunisme (!), så er det så kunnskapsløst at det kan virke som om det du påstår jeg skriver likevel er korrekt?

OK, så innrømmer jeg at jeg ville strekke strikken din da, og se når den slapp og på hvilken måte den ville smelle...

Du er en markant personlighet her inne og særdeles skarp mot de du er uenig med, i tillegg til å knegge og humre internt og humoristisk med dine medsammensvorne. Dette gjør at svært mange opplever deg som en som enten er megaloman og har eiendomsrett på sannhet eller som en som liker å latterliggjøre andre.

Synd, fordi jeg også opplever deg som oppegående, og du er en verdig motstander i debattene jeg har med deg.

Skrevet

OK, så innrømmer jeg at jeg ville strekke strikken din da, og se når den slapp og på hvilken måte den ville smelle...

Du er en markant personlighet her inne og særdeles skarp mot de du er uenig med, i tillegg til å knegge og humre internt og humoristisk med dine medsammensvorne. Dette gjør at svært mange opplever deg som en som enten er megaloman og har eiendomsrett på sannhet eller som en som liker å latterliggjøre andre.

Synd, fordi jeg også opplever deg som oppegående, og du er en verdig motstander i debattene jeg har med deg.

''OK, så innrømmer jeg at jeg ville strekke strikken din da, og se når den slapp og på hvilken måte den ville smelle...''

Og som du så var det verken personangrep eller andre ufinheter! :-)

''Du er en markant personlighet her inne og særdeles skarp mot de du er uenig med, i tillegg til å knegge og humre internt og humoristisk med dine medsammensvorne. Dette gjør at svært mange opplever deg som en som enten er megaloman og har eiendomsrett på sannhet eller som en som liker å latterliggjøre andre.''

Nåja - du har sikkert merket at folk får svar alt etter hva de skriver. Skriver man at "alle homofile fortjener å brenne i helvete" får man et svar som passer. Skriver man et nyansert innlegg med argumenter, får man det samme tilbake.

''Synd, fordi jeg også opplever deg som oppegående, og du er en verdig motstander i debattene jeg har med deg.''

Takker, men jeg har det ikke så travelt med hva folks første inntrykk er. Man lærer ikke folk å kjenne ved å snakke om været. :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Skolen hadde aldri myndighet til å tvinge elevene til å dusje. Ikke da (meg bekjent) og ikke nå.

Det er ingen studenter som bruker burka/niqab. Om det var det er det ikke et problem for andre enn seg selv.

Dette er å dikte opp problemstillinger (hva hvis en jødes kippa datt av og endte under bremsepedalen osv osv), for å kunne plage en gruppe mennesker.

Kun det. Ikke noe reelt problem.

Du har sikkert fått med deg at problemstillingen har vært aktuell andre steder i europa. Derfor er problemstillingen reell. Man kan mene noe om den og bestemme seg for hvordan problemet skal håndteres når eller hvis det dukker opp i Norge. Jeg tror dessuten at det er flere lærere i Groruddalen og i bydel gamle oslo som er eksponert for problemstillingen.

Nå dreide vel dette seg i utgangspunktet om grunnskolen (elever) og ikke utdanning (studenter).

Skrevet

Du har sikkert fått med deg at problemstillingen har vært aktuell andre steder i europa. Derfor er problemstillingen reell. Man kan mene noe om den og bestemme seg for hvordan problemet skal håndteres når eller hvis det dukker opp i Norge. Jeg tror dessuten at det er flere lærere i Groruddalen og i bydel gamle oslo som er eksponert for problemstillingen.

Nå dreide vel dette seg i utgangspunktet om grunnskolen (elever) og ikke utdanning (studenter).

Selv i Frankrike er dette et forsvinnende lite problem.

Dette er å dikte opp problemstillinger for å plage minoriteter.

Gjest ingen nick
Skrevet

Det er jo også en måte å få oppmerksomhet på for PR-kåte politikere.

Skrevet

Selv i Frankrike er dette et forsvinnende lite problem.

Dette er å dikte opp problemstillinger for å plage minoriteter.

Dette har jeg vi før: du tar deg til rette og diskrediterer gjerne hele problemstillingen dersom den den rokker ved dine egne politiske synspunkter.

Vi andre kan jo også bli slik: når sør lufter en problemstilling avfeier vi like godt problemmforståelsen som ikke-eksisterende dersom vi ikke liker den.

Forestillingen om at problemstillingen er konstruert for å plage minoriteter fortoner seg som merkelig og konspiratorisk.

Mange viktige spørsmål i skolen er av prinsipiell karakter og berører ofte svært få personer. Slik er det i samfunnslivet forsøvrig.

Skrevet

Dette har jeg vi før: du tar deg til rette og diskrediterer gjerne hele problemstillingen dersom den den rokker ved dine egne politiske synspunkter.

Vi andre kan jo også bli slik: når sør lufter en problemstilling avfeier vi like godt problemmforståelsen som ikke-eksisterende dersom vi ikke liker den.

Forestillingen om at problemstillingen er konstruert for å plage minoriteter fortoner seg som merkelig og konspiratorisk.

Mange viktige spørsmål i skolen er av prinsipiell karakter og berører ofte svært få personer. Slik er det i samfunnslivet forsøvrig.

Jo, men her handler det bare om muslim-plaging. Det er ikke et reelt problem om en student eller to har på niqab. Det er en "problemstilling" som er som å si at hvite mennesker bør ikke får gå ute når det sner, på grunn av trafikkfaren.

Man dikter opp en "problemstilling" som er så lite reell at det må være pinlig for de som fremsetter forslaget, fordi de vikarierende hensiktene er åpenbare.

Skrevet

Problemet er at jeg ikke ønsker kommunisme og overformynderiet ditt i Norge. Dra til Afghanistan hvis du absolutt skal bestemme hvordan kvinner skal gå kledt.

Ville det være greit at elevene, eller kanskje læreren, gikk naken i klasserommet?

Gjest solfryd
Skrevet

Vel, da kan du jo forsøke å kvitte deg med fordommer mot homofile, bifile, muslimer, kvinner som kler seg annerledes enn deg, osv.

Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig?

''Tror du Jesus ville akseptert at folk kledde seg forskjellig?''

Selvsagt, svarte jeg i går. Men at han nok ikke ville ha likt burka. ;-) Vil bare føye til at han nok heller ikke ville ha likt folk som kler seg spesielt utfordrende for å spille på sex.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...