Gå til innhold

Trusetråd:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal sies at samboeren bruker opp de gamle restene da ;O))

OK, da er det godkjent ;-)

Jeg kjøper ny tannkrem når jeg åpner den siste tuben i skapet. Gjør det med det meste i husholdningen...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• Mary Poppins

4

• Lillemus

3

• Maximia

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Når katten er borte danser musene (eventuelt trusene) på bordet.

Du verden for en tråd dette ble:-)

Gjest segunda
Skrevet

Når katten er borte danser musene (eventuelt trusene) på bordet.

Du verden for en tråd dette ble:-)

Det er herlig:-) Helt tydelig at det trengtes.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er herlig:-) Helt tydelig at det trengtes.

:-)

Gjest segunda
Skrevet

''Nei det ville vært katastrofe hvis jeg måtte støtt og stadig tenke på at nå fikk jeg sette på vaskemaskin for nå har jeg ikke flere truser;-)''

Det hender rett som det er her! :-D Da jeg forleden dag uttrykte at nå måtte jeg vaske klær for jeg hadde nesten ingen truser igjen i skuffen mente min kjære at da kunne jeg jo bare gå uten. ;o)

Jeg måtte engang gå uten truse mens jeg vasket og det gjør jeg aldri igjen;-)

Gjest segunda
Skrevet

''diskusjonsvilje''

Vilje til å debattere selv de mest uvesentlige forskjeller i måter å gjøre ting.

Slik som diskusjonen har utviklet seg i denne tråden mangler det ingenting på viljen til å diskutere mine TRUSESORTERINGSPREFERANSER;-)

Gjest segunda
Skrevet

Da trenger du ikke truser!

Nei da trenger jeg ingenting;-) Derfor vil jeg sørge for å leve behagelig til jeg dør.....

Skrevet

Jeg bruker alltid opp tannkremen før jeg begynner på ny. Jeg klipper til og med opp tannkremtuba og renser den med tannbørsten. Dette har jeg gjort siden de periodene før i livet med mangel på penger. Dette er også miljøvennlig.

Sjampoflaskene vaskes grundig innvendig før jeg begynner på neste. Siden døtrene mine ikke er så nøye så tar jeg innimellom sjampoflaskene fra dem og bruker opp til siste dråpe.

He he jeg gjør akkurat det samme. Har vært enslig mor en gang, så det henger igjen. Men det er også som du sier miljøvennlig. Dessuten lever vi i et dyrt land.

Skrevet

Når jeg omsider kommer til at trivielle plagg som truser, sokker og T-trøyer bør kastes, har de nådd søppelstadiet. Jeg har etpar veldig fillete truser som jeg snart må hive, men jeg lar dem stadig gå en runde til fordi de er gode å ha på seg.

Andre ting (f.eks. utrangert pentøy eller yttertøy) går til Fretex eller loppemarked hvis det ser OK ut. Jeg gir ikke totalt utslitte eller flekkete plagg noen av stedene.

Jeg kjøper nye truser når det nærmer seg det stadiet at jeg ikke lenger har nok "godkjente" til at det holder med undertøyvask én gang pr. uke. Evt. hvis jeg kommer over noen passende på kjempetilbud. Det at jeg er lite glad i å handle klær til meg selv, er nok medvirkende til at jeg bruker trusene til de faller fra hverandre.

Jeg bruker bare veldig kjedelige truser i hvit bomull - har også noen få i svart bomull. Dvs. de fra den 3-packen jeg kjøpte på ferie i sommer, er hvite. De andre har vært hvite.

Gjest segunda
Skrevet

He he jeg gjør akkurat det samme. Har vært enslig mor en gang, så det henger igjen. Men det er også som du sier miljøvennlig. Dessuten lever vi i et dyrt land.

Jeg var ikke alenemor den gangen jeg måtte finne alle veier til å spare penger;-) Vi var studenter begge to med små barn og jeg var veldig økonomisk. Den gangen førstemann var liten sydde jeg klær til henne av mine gamle. Fikk mye skryt for kreativitet og hvor flotte klær hun hadde;-)

Jeg har utdannelse innen søm og drev mye med det den gangen. Vi flyttet en del i de årene og gardiner var enten ferdigsydde lakener eller jeg kjøpte bomullsstoff som jeg siden kunne sy sengetøy av. Jeg bakte brød, brukte tid på å handle på tilbud og lagde billige middager fra grunnen av.

Tidene har forandret seg, men mye av dette henger igjen;-) Både jeg og min eksmann vokste opp i selvbergingssamfunn så dette var egentlig helt naturlig for meg;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg var ikke alenemor den gangen jeg måtte finne alle veier til å spare penger;-) Vi var studenter begge to med små barn og jeg var veldig økonomisk. Den gangen førstemann var liten sydde jeg klær til henne av mine gamle. Fikk mye skryt for kreativitet og hvor flotte klær hun hadde;-)

Jeg har utdannelse innen søm og drev mye med det den gangen. Vi flyttet en del i de årene og gardiner var enten ferdigsydde lakener eller jeg kjøpte bomullsstoff som jeg siden kunne sy sengetøy av. Jeg bakte brød, brukte tid på å handle på tilbud og lagde billige middager fra grunnen av.

Tidene har forandret seg, men mye av dette henger igjen;-) Både jeg og min eksmann vokste opp i selvbergingssamfunn så dette var egentlig helt naturlig for meg;-)

Er ikke du så vidt tippet over 50?

Fikk nesten følelsen av du var 80 akkurat her nå:-)

Gjest ingen nick
Skrevet

''Jeg kaster aldri fem truser på engang for å kjøpe fem nye. ''

Jeg kan godt finne på å kaste fem på en gang, typisk har jeg en liten gjennomgang av skuffeinnholdet i mellom. Men løper ikke dermed og kjøper fem nye, jeg supplerer litt etterhvert som jeg synes det trengs, eller evt. om jeg kommer over noe fint eller gode tilbud.

Jeg kastet noe sånt som 15 truser her om dagen. De fleste var helt fine, men de var hvite og jeg er gått over til kun å bruke svarte truser, så de hvite har ligget så lenge i truseskuffen at de var blitt gule.

Det ble så mye bedre plass i truseskuffen!

Gjest ingen nick
Skrevet

Hvem selger Calida-truser.

Google på "Calida" og de tre første søk er nettbutikker som selger Calida.

Gjest segunda
Skrevet

Er ikke du så vidt tippet over 50?

Fikk nesten følelsen av du var 80 akkurat her nå:-)

Jeg er 52 år, men jeg har levd forskjellige tider i forskjellige samfunn;-)

Min mor er i begynnelsen av 70-årene og hun kan fortelle litt av hvert som unge jenter har godt av å høre. Dessverre er ikke hun særlig mye for å fortelle om seg selv, og mine døtre ikke flinke å spørre;-(

Skrevet

Google på "Calida" og de tre første søk er nettbutikker som selger Calida.

Jeg googlet før jeg spurte, men tenkte kanskje det var noen vanlige butikker som solgte disse trusene.

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg googlet før jeg spurte, men tenkte kanskje det var noen vanlige butikker som solgte disse trusene.

Ja, jeg har kjøpt disse trusene i en butikk her i byen og det er ikke i Oslo. Det er en spesialbutikk for undertøy, badetøy og barneklær.

Jeg har nettopp kastet ti par slike undiker fordi jeg var blitt lei av hvite truser.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg er 52 år, men jeg har levd forskjellige tider i forskjellige samfunn;-)

Min mor er i begynnelsen av 70-årene og hun kan fortelle litt av hvert som unge jenter har godt av å høre. Dessverre er ikke hun særlig mye for å fortelle om seg selv, og mine døtre ikke flinke å spørre;-(

Det var det jeg mente aa huske. Du er 8 aar eldre enn meg og jeg mente at vi nesten var samme generasjon. Kanskje fordi jeg har saa mange venner paa din alder, samt at jeg har en mann paa din alder:) Jeg kjente meg ikke helt igjen i generasjonen du beskrev. Foelte det mer som du pratet paa samme maate som svigermor :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kastet noe sånt som 15 truser her om dagen. De fleste var helt fine, men de var hvite og jeg er gått over til kun å bruke svarte truser, så de hvite har ligget så lenge i truseskuffen at de var blitt gule.

Det ble så mye bedre plass i truseskuffen!

Jeg foretrekker hvite fremfor sorte til hverdagsbruk, først og fremst fordi de bedre tåler å bli vasket på 60 grader.

Gjest enkelt og greit det
Skrevet

Så du kaster klær, bare med den begrunnelse at du har kjøpt noe nytt? Får håpe du lar det gå til Fretex, da...

Ja, jeg kjøper jo ikke nytt om jeg ikke trenger det, gjør du?

Så om jeg trenger noe nytt, er det jeg har utslitt og må kastes, enkelt og grei måte å leve på, ogman slipper å ha noen ryddesjau.

Deilig å ha god samvittighet, da klærne faktisk er utslitt, så man slår to fluer i en smekk kan du si.

Og jeg gir ikke klærne til hverken fretex eller andre, da de er utslitt og må kastes.

Ungenes klær sendes til Russland.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg kjøper jo ikke nytt om jeg ikke trenger det, gjør du?

Så om jeg trenger noe nytt, er det jeg har utslitt og må kastes, enkelt og grei måte å leve på, ogman slipper å ha noen ryddesjau.

Deilig å ha god samvittighet, da klærne faktisk er utslitt, så man slår to fluer i en smekk kan du si.

Og jeg gir ikke klærne til hverken fretex eller andre, da de er utslitt og må kastes.

Ungenes klær sendes til Russland.

Jeg kjøper klær når jeg trenger det. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis har noe tilsvarende som kan eller må kastes.

Da jeg begynte å kjøpe fleese, hadde jeg ingen fra før å kaste. Og da jeg oppdaget at dem var så anvendelig at jeg trengte to fleese til, så lot jeg være å kaste den jeg hadde fra før.

Jeg har ikke alltid et konstant antall av bukser eller genesere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...