Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 De velger selv å være homofile. For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen. Han sier jo ikke at døve, blinde, lamme ikke kan arve Guds rike, men dem vi i dag kaller homofile. Men Guds ord sier at ingen "menn som ligger med menn" eller folk som driver "unaturlig kjønnsdrift" skal arve Guds rike. Så da velger de det selv. Og da synes jeg heller ikke synd på dem. Det er jo et valg de har tatt. Så det. Det gikk et lys opp for meg. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Wow! Jammen fant du selveste FASITEN! *sarkastisk* 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen. '' Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville? 0 Siter
Gjest saphira Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Hehe - nok et fantastisk innlegg.... 0 Siter
Gjest killit Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Og jeg synes synd på trangsynte folk som tar bibelen bokstavelig. Den er ikke skrevet av Gud, men mennesker for mange hundre år siden. Dermed er det ikke rart at det står mye rart i den. Det er forfatteren/forfatterne sine meninger og fordommer som blir skrevet ned. 0 Siter
Gjest mosegaard Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Det var da svært så mange provoserende innlegg det var i kveld. En det noen som syntes det er morsomt å "terge" en viss debatant? *knegg* 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Wow! Jammen fant du selveste FASITEN! *sarkastisk* ''Wow! Jammen fant du selveste FASITEN!'' Jepp, jeg vet. :-) Det kommer altså an på _livsførselen_ til et menneske, ikke hvordan det er skapt. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Wow! Jammen fant du selveste FASITEN!'' Jepp, jeg vet. :-) Det kommer altså an på _livsførselen_ til et menneske, ikke hvordan det er skapt. ''Det kommer altså an på _livsførselen_ til et menneske, ikke hvordan det er skapt.'' Folk må vel få gjøre som de vil, så lenge de ikke skader andre. 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Og jeg synes synd på trangsynte folk som tar bibelen bokstavelig. Den er ikke skrevet av Gud, men mennesker for mange hundre år siden. Dermed er det ikke rart at det står mye rart i den. Det er forfatteren/forfatterne sine meninger og fordommer som blir skrevet ned. ''Den er ikke skrevet av Gud, men mennesker for mange hundre år siden.'' De kristne tror at Bibelen er "innåndet av Gud. Således er det Guds ord. For de som tror det, selvsagt. 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen. '' Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville? ''Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville?'' Da tror du helt rett! :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Wow! Jammen fant du selveste FASITEN!'' Jepp, jeg vet. :-) Det kommer altså an på _livsførselen_ til et menneske, ikke hvordan det er skapt. ''Det kommer altså an på _livsførselen_ til et menneske, ikke hvordan det er skapt.'' Sant nok Og det er jo derfor det jeg oppfatter som ekte, sympatiske kristne (i motsetning til trangsynte idioter) ikke ville finne på å utestenge homofile. 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville?'' Da tror du helt rett! :-) Så da er altså ditt "argument", åpenbart bare tull: ''De velger selv å være homofile. For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen.'' Gud gjør hva han vil, så det er åpenbart ikke et moment. 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Så da er altså ditt "argument", åpenbart bare tull: ''De velger selv å være homofile. For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen.'' Gud gjør hva han vil, så det er åpenbart ikke et moment. ''Gud gjør hva han vil, så det er åpenbart ikke et moment.'' Que? *Forstår ikke* 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Gud gjør hva han vil, så det er åpenbart ikke et moment.'' Que? *Forstår ikke* ''Que? *Forstår ikke*'' Det er det mest korrekte du har skrevet til nå. Hvilken relevans har det for guden din om homofili er frivillig eller ei, når guden kan gjøre akkurat som han vil? 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Que? *Forstår ikke*'' Det er det mest korrekte du har skrevet til nå. Hvilken relevans har det for guden din om homofili er frivillig eller ei, når guden kan gjøre akkurat som han vil? Forstår fremdeles ikke. Du må gi det inn med teskje. 0 Siter
Gjest mosegaard Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen. '' Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville? ''Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville?'' Er det nå du skal dra frem tsunami-kortet? 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville?'' Er det nå du skal dra frem tsunami-kortet? Det gjør jeg når det passer meg. 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 ''Jeg trodde han var allmektig, og kunne gjøre det han ville?'' Er det nå du skal dra frem tsunami-kortet? ''Er det nå du skal dra frem tsunami-kortet?'' LOOOOOL 0 Siter
Gjest mosegaard Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Det gjør jeg når det passer meg. Den satt, tenker jeg. *knegg* 0 Siter
Gjest homomotstander Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Den satt, tenker jeg. *knegg* *knegger jeg også* Det var så innmari godt sagt av deg... hi hi 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.