Gå til innhold

Har funnet ut noe... om homofile

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så... Gud sier det er en synd, derfor er det en synd. Wow... Tankekraften din er... Det finnes ikke ord!

Jeg tror du er et troll. Gå og legg deg.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• fasanen

14

• ShitDiddelyDo

11

• Katt-ja

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så... Gud sier det er en synd, derfor er det en synd. Wow... Tankekraften din er... Det finnes ikke ord!

Enten et "troll" eller et troll! ;-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Så... Gud sier det er en synd, derfor er det en synd. Wow... Tankekraften din er... Det finnes ikke ord!

Jeg tror du er et troll. Gå og legg deg.''

Trollene på dol er ikke hva de engang var. Jeg er overrasket over at denne skruen klarte å gjøre en tråd et par dusin innlegg lang i løpet av så kort tid.

Sør: Du små slutte å svare alle idiotene som erter deg, og heller bruke kraften på de som faktisk mener det de skriver. :)

Skrevet

''Så... Gud sier det er en synd, derfor er det en synd. Wow... Tankekraften din er... Det finnes ikke ord!

Trollene på dol er ikke hva de engang var. Jeg er overrasket over at denne skruen klarte å gjøre en tråd et par dusin innlegg lang i løpet av så kort tid.

Sør: Du små slutte å svare alle idiotene som erter deg, og heller bruke kraften på de som faktisk mener det de skriver. :)

Nei, jeg vet. Dette er ukreativt og uinspirert. Jeg vet det er sent og vi alle er litt trøtte, men jeg forventer at forumtroll nå til dags prøver et par hakk hardere enn "Siden gud sier homofili er synd, så er det en synd."

Skrevet

''

Sør: Du små slutte å svare alle idiotene som erter deg, og heller bruke kraften på de som faktisk mener det de skriver. :)''

Folk som mener at jomfruer blir gravide, og at de døde gjenoppstår fra de døde? Skal man ta dem seriøst?

;-)

Med vennlig hilsen

PS: Du har nok gått glipp av "Re: Svensk minister - SDD har en burka-fetisj"-innlegget nedenfor!

Skrevet

Døve kan ikke komme inn i Guds rike fordi man må _høre_ Guds ord for å være verdig nok ;)

Dette var faktisk et problem i gamle dager - så døve ble sjelden akseptert som kristne mennesker. Unntaket var i Egypt der oldtidens døve ble sett på som "utvalgte" av Gud (det var med andre ord artig for meg å være i Egypt ;-))

Skrevet

Døve kan ikke komme inn i Guds rike fordi man må _høre_ Guds ord for å være verdig nok ;)

Dette var faktisk et problem i gamle dager - så døve ble sjelden akseptert som kristne mennesker. Unntaket var i Egypt der oldtidens døve ble sett på som "utvalgte" av Gud (det var med andre ord artig for meg å være i Egypt ;-))

'''I was told that the Chinese said that they would bury me by the Western Lake and build a shrine to my memory. I have some slight regret that this did not happen, as I might have become a god, which would have been very *chic* for an atheist.' ''

Bertrand Russell

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

''

Sør: Du små slutte å svare alle idiotene som erter deg, og heller bruke kraften på de som faktisk mener det de skriver. :)''

Folk som mener at jomfruer blir gravide, og at de døde gjenoppstår fra de døde? Skal man ta dem seriøst?

;-)

Med vennlig hilsen

PS: Du har nok gått glipp av "Re: Svensk minister - SDD har en burka-fetisj"-innlegget nedenfor!

Jepp - de som på ramme alvor mener dette bør man svare seriøst, men fyren over er litt for åpenbart ute etter å trykke på dine knapper. Det var lite kreativt av fyren.

Når det gjelder burkatråden er det ikke mitt bord. Jeg kommer bare til å skrive at jeg ikke forstår problemet da jeg aldri har sett en burka i Norge. Tror heller aldri jeg har sett heldekkende plagg i Norge. Etter hva jeg leste i avisa her forleden var det ingen som visste om så mye som en eneste kvinne i Norge som brukte burka.

Hadde det derimot vært et problem at halve skoleklasser møtte opp til eksamen uten å kunne identifiseres, hadde vi hatt et åpenbart problem.

Dette er bare mer av den typiske "la oss stigmatisere muslimer"-debatten vi har gående.

Ingen grunn til at jeg skal svare akkurat det samme som deg, og få akkurat de samme svarene som du får. Da blir tråden bare dobbelt så lang og meningsløs.

Og siden jeg aldri har sett en burka i Norge, og det er ikke fordi jeg ikke er godt bevandret i Oslo, synes jeg til og med UFO-eksempelet var godt.

UFO-er har jeg i det minste kompiser som har sett.

Skrevet

Jepp - de som på ramme alvor mener dette bør man svare seriøst, men fyren over er litt for åpenbart ute etter å trykke på dine knapper. Det var lite kreativt av fyren.

Når det gjelder burkatråden er det ikke mitt bord. Jeg kommer bare til å skrive at jeg ikke forstår problemet da jeg aldri har sett en burka i Norge. Tror heller aldri jeg har sett heldekkende plagg i Norge. Etter hva jeg leste i avisa her forleden var det ingen som visste om så mye som en eneste kvinne i Norge som brukte burka.

Hadde det derimot vært et problem at halve skoleklasser møtte opp til eksamen uten å kunne identifiseres, hadde vi hatt et åpenbart problem.

Dette er bare mer av den typiske "la oss stigmatisere muslimer"-debatten vi har gående.

Ingen grunn til at jeg skal svare akkurat det samme som deg, og få akkurat de samme svarene som du får. Da blir tråden bare dobbelt så lang og meningsløs.

Og siden jeg aldri har sett en burka i Norge, og det er ikke fordi jeg ikke er godt bevandret i Oslo, synes jeg til og med UFO-eksempelet var godt.

UFO-er har jeg i det minste kompiser som har sett.

(Jeg skrev om "burka-fetisj" og refererte til deg i et innlegg (med overskrift.)

Jeg er enig med deg - dette er for å stigmatiser muslimer, ettersom det ikke er særlig akseptabelt å stigmatisere jøder for tiden.

Egentlig utrolig med Mel Gibson.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

(Jeg skrev om "burka-fetisj" og refererte til deg i et innlegg (med overskrift.)

Jeg er enig med deg - dette er for å stigmatiser muslimer, ettersom det ikke er særlig akseptabelt å stigmatisere jøder for tiden.

Egentlig utrolig med Mel Gibson.

Med vennlig hilsen

Jeg fikk aldri helt med meg hva Mel sa om jødene, og for alt jeg vet har han bare langet ut mot Israel. I så fall ser jeg ikke helt problemet. Men Mel virker litt ustabil om dagen, så det kan godt være at han gikk mye lengre enn som så.

Skrevet

Så da er altså ditt "argument", åpenbart bare tull:

''De velger selv å være homofile. For hadde det vært en sykdom/lyte/feil/skavank så hadde ikke Gud kunnet nekte dem adgang i himmelen.''

Gud gjør hva han vil, så det er åpenbart ikke et moment.

Til å være en ateist som påstår at ingen kristne synes å være enig om hvem Gud er og hva Han gjør, tar du deg store friheter i å definere hva Han kan og vil synes jeg ;-)

Forresten skulle jeg gjerne snakket med de kristne vennene du snakker om at du har, for hadde de visst hvordan du omtaler dem her inne hadde de nok ikke blitt spesielt imponert over deg...

Skrevet

Til å være en ateist som påstår at ingen kristne synes å være enig om hvem Gud er og hva Han gjør, tar du deg store friheter i å definere hva Han kan og vil synes jeg ;-)

Forresten skulle jeg gjerne snakket med de kristne vennene du snakker om at du har, for hadde de visst hvordan du omtaler dem her inne hadde de nok ikke blitt spesielt imponert over deg...

''Til å være en ateist som påstår at ingen kristne synes å være enig om hvem Gud er og hva Han gjør, tar du deg store friheter i å definere hva Han kan og vil synes jeg ;-)''

At Gud skal være allmektig tror jeg faktisk de fleste er enig om.

''Forresten skulle jeg gjerne snakket med de kristne vennene du snakker om at du har, for hadde de visst hvordan du omtaler dem her inne hadde de nok ikke blitt spesielt imponert over deg...''

Flere av dem sier at de liker meg nettopp fordi de vet at jeg vil sloss for deres rett til å tro når det gjelder, selv om jeg ikke er enig med dem.

Og en av dem sier at vennskapet med meg reddet henne gjennom en stor troskrise. Vi har ledd mye av å bli "reddet av en ateist", men det går fint an.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Til å være en ateist som påstår at ingen kristne synes å være enig om hvem Gud er og hva Han gjør, tar du deg store friheter i å definere hva Han kan og vil synes jeg ;-)''

At Gud skal være allmektig tror jeg faktisk de fleste er enig om.

''Forresten skulle jeg gjerne snakket med de kristne vennene du snakker om at du har, for hadde de visst hvordan du omtaler dem her inne hadde de nok ikke blitt spesielt imponert over deg...''

Flere av dem sier at de liker meg nettopp fordi de vet at jeg vil sloss for deres rett til å tro når det gjelder, selv om jeg ikke er enig med dem.

Og en av dem sier at vennskapet med meg reddet henne gjennom en stor troskrise. Vi har ledd mye av å bli "reddet av en ateist", men det går fint an.

Med vennlig hilsen

Men sør, en ting er å være uenig med hverandre - jeg vil og kjempe for retten til å være uenig med hverandre, jeg elsker å høre andre mennesker fortelle om sine overbevisninger, og de må gjerne være annerledes enn mine.

Men jeg opplever deg som svært nedlatende overfor oss som tror på noe mer enn det rasjonelle, særlig i dine samtaler med SDD og Glimtipper. Det er synd, og jeg tror ikke dine kristne venner ville satt pris på det - for det er jo også dem du snakker nedlatende om når du skjærer oss alle over en kam.

Skrevet

Men sør, en ting er å være uenig med hverandre - jeg vil og kjempe for retten til å være uenig med hverandre, jeg elsker å høre andre mennesker fortelle om sine overbevisninger, og de må gjerne være annerledes enn mine.

Men jeg opplever deg som svært nedlatende overfor oss som tror på noe mer enn det rasjonelle, særlig i dine samtaler med SDD og Glimtipper. Det er synd, og jeg tror ikke dine kristne venner ville satt pris på det - for det er jo også dem du snakker nedlatende om når du skjærer oss alle over en kam.

Du har et livssyn hvor de som ikke blir frelst skal brenne i helvete i evig tid.

Og du klager over at andre er "nedlatende"? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du har et livssyn hvor de som ikke blir frelst skal brenne i helvete i evig tid.

Og du klager over at andre er "nedlatende"? ;-)

Med vennlig hilsen

Akkurat i debatten om troen på helvete for de som ikke tror, tråkker du veldig skeivt.

Som jeg skrev til SDD for noen dager siden - hvis du ikke tror på Gud så tror d vel heller ikke på et helvete, så hvorfor i all verden skal du være såret over at enkelte mener du kommer dit da?

Dette er ikke nedlatenhet. Vet du hva "nedlatenhet" betyr? Det betyr å oppføre seg mot andre som om de gjør/er noe som er under ens verdighet. Det kan ikke brukes som en forklaring på hvorfor kristne tror andre eventuelt havner i helvete (selv om jeg ikke har skrevet det med ett ord her inne...)

Skrevet

Akkurat i debatten om troen på helvete for de som ikke tror, tråkker du veldig skeivt.

Som jeg skrev til SDD for noen dager siden - hvis du ikke tror på Gud så tror d vel heller ikke på et helvete, så hvorfor i all verden skal du være såret over at enkelte mener du kommer dit da?

Dette er ikke nedlatenhet. Vet du hva "nedlatenhet" betyr? Det betyr å oppføre seg mot andre som om de gjør/er noe som er under ens verdighet. Det kan ikke brukes som en forklaring på hvorfor kristne tror andre eventuelt havner i helvete (selv om jeg ikke har skrevet det med ett ord her inne...)

Jeg sier ikke at det er "nedlatenhet" (som jeg vet godt hva betyr), men faktisk langt verre å ha et livssyn hvor man tilhører en slags elitegruppe (de som tror), og hvor alle andre skal brenne i helvete.

Det er jo langt verre enn "bare" nedlatende.

Og før du sier at "alle står fritt til å tro", så kan man jo svare "ja, men omtrent alle står fritt til å ta univsersitetseksamen og lese seg opp også".

Å tro at "de som ikke tror som meg, havner i helvete" er egentlig en helt utrolig tankegang.

Skrevet

Jeg sier ikke at det er "nedlatenhet" (som jeg vet godt hva betyr), men faktisk langt verre å ha et livssyn hvor man tilhører en slags elitegruppe (de som tror), og hvor alle andre skal brenne i helvete.

Og før du sier at "alle står fritt til å tro", så kan man jo svare "ja, men omtrent alle står fritt til å ta univsersitetseksamen og lese seg opp også".

Å tro at "de som ikke tror som meg, havner i helvete" er egentlig en helt utrolig tankegang.

Mm, men du har jo snudd det på hodet da... jeg får følelsen av at du tror jeg snakker om at "alle andre som ikke har skjønt det jeg har skjønt havner i helvete".

Jeg har for det første aldri snakket om helvete.

For det andre sier Bibelen at Gud er interessert i at alle skal bli frelst, og Han har selv gjort det mulig for å alle å komme dit. Dvs.jeg er ingen elite-troer, men jeg har begynt å tro på at det Gud sier er sant. det er ingen prestasjon - men en relasjon

noe som fører meg over til punkt tre: å være en troende er å ha en relasjon til Gud, ikke en teori eller en livsfilosofi.

Jeg sitter overhodet ikke på min høye hest og ypper meg foran ikke-troende. Jeg ber, stille til Gud, om at Han skal vise sin godhet til mennesker som ennå ikke kjenner Ham. Videre ber jeg for syke at de skal bli friske, fordi jeg har stor medlidenhet med mennesker som lider. Hvor i livet mitt er jeg nedlatende mot de som ikke tror?

Skrevet

"Og før du sier at "alle står fritt til å tro", så kan man jo svare "ja, men omtrent alle står fritt til å ta univsersitetseksamen og lese seg opp også"."

For øvrig har jeg 5 1/2 års universitetsutdannelse ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Som jeg skrev til SDD for noen dager siden - hvis du ikke tror på Gud så tror d vel heller ikke på et helvete, så hvorfor i all verden skal du være såret over at enkelte mener du kommer dit da?''

Det synes jeg ikke er et spesielt godt argument. Vi snakker tross alt om å påstå at noen begår slike synder at de vil brenne (det høres jo ikke veldig snilt ut) i helvete i all evighet.

Så lenge den som sier det tror på det er det altså særdeles stygt å si noe sånt til et annet menneske. Den som sender deg strake veien til helvete er i tillegg guden de dyrker (i følge mange en god Gud).

Men i homofilidebatten er det mange kristne blant de som får beskjed om at de vil brenne. De tror på Gud og Jesus, og noen av dem tror på helvete.

Da er det ganske ille å få beskjed av representanter for din religion at du ender i helvete (som du tror på) hvis du ikke slutter å forelske deg i eget kjønn (som du ikke kan noe for).

Den andre varianten er å kalle dem syke, noe som ikke er spesielt pent det heller.

Og dette skjer den dag i dag. Det skjedde i en debatt jeg så med denne Stavanger-fyren som var kasta ut av sin kristne familie (han som skrev bok) så sent som i fjor eller noe sånt. En representant for religionen hans (denne gutten er altså kristen selv) fikk beskjed om at han ender i helvete. Direktestendt på tv i Norge i 2009 (hvis det ikke var i 2010).

Den slags reagerer man på selv om man selv ikke tror på et helvete, og selv om man ikke deler troen til denne gutten.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har for øvrig ikke påstått at du påstår noe sånt, bare så det er sagt. Det er andre her som snakker om helvete, og har en formening om hvem som havner der. F.eks. et par stykker som skriver rett ut at de nærmest tror for å helgardere (de har jo ikke noe å tape på det - en sær innstilling om du spør meg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...