Gå til innhold

Har funnet ut noe... om homofile

Anbefalte innlegg

Skrevet

'' etter det jeg husker har religiøse i gjennomsnitt lavere IQ enn ateister.''

Det er fordi ateister oftere får målt sin IQ for å få bekreftelse på at de er helt vel i hodet, en slik bekreftelse trenger religiøse ikke for det er en selvfølgelighet.

Får man høyere IQ av å måle den?

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

26

• fasanen

14

• ShitDiddelyDo

11

• Katt-ja

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingen nick
Skrevet

Altså, hvis du leste en fagbok som var så vag og tvetydig, ville du basert noe så viktig som livssynet ditt på det?

Omtrent ALT i Bibelen kan jo tolkes på så mange måter at det blir meningsløst.

Med vennlig hilsen

''Omtrent ALT i Bibelen kan jo tolkes på så mange måter at det blir meningsløst.''

Ja, og det blir gjort av mennesker til stadighet, det er utrolig hvordan noen kan tolke Bibelen til det hele blir meningsløst.

Skrevet

''Omtrent ALT i Bibelen kan jo tolkes på så mange måter at det blir meningsløst.''

Ja, og det blir gjort av mennesker til stadighet, det er utrolig hvordan noen kan tolke Bibelen til det hele blir meningsløst.

Vel, poenget er nok mer at man ikke har noen instans (muligvis med unntak av den katolske kirke) som avgjør hvordan Bibelen skal tolkes.

Og i følge dem så har ikke kvinner likestilling eller skillsmisse, man kan ikke bruke kondom eller prevensjon, og homofile diskrimineres.

Gjest ingen nick
Skrevet

Får man høyere IQ av å måle den?

De må høy IQ må måle den for å øke sitt ego, vi andre trenger ikke en slik bekreftelse.

Gjest ingen nick
Skrevet

Vel, poenget er nok mer at man ikke har noen instans (muligvis med unntak av den katolske kirke) som avgjør hvordan Bibelen skal tolkes.

Og i følge dem så har ikke kvinner likestilling eller skillsmisse, man kan ikke bruke kondom eller prevensjon, og homofile diskrimineres.

Det er eksempler på menneskelig tolkning, som ikke har dekning i Bibelen.

Geistlige katolikkene tolker Bibelen, slik den blir helt uforståelig. Det er jo også derfor at det er forbudt for vanlige katolikker å eie og lese i Bibelen.

Skrevet

De må høy IQ må måle den for å øke sitt ego, vi andre trenger ikke en slik bekreftelse.

Uansett om det var sant, så endrer det jo ikke på gjennomsnitts-IQen i de to gruppene.

Skrevet

Det er eksempler på menneskelig tolkning, som ikke har dekning i Bibelen.

Geistlige katolikkene tolker Bibelen, slik den blir helt uforståelig. Det er jo også derfor at det er forbudt for vanlige katolikker å eie og lese i Bibelen.

''Det er jo også derfor at det er forbudt for vanlige katolikker å eie og lese i Bibelen.''

Det er det ikke.

Gjest ingen nick
Skrevet

''Det er jo også derfor at det er forbudt for vanlige katolikker å eie og lese i Bibelen.''

Det er det ikke.

Jo, faktisk så ble mennesker brent på bålet for å eie, lese og trykke bibler på vanlige språk.

Skrevet

Jo, faktisk så ble mennesker brent på bålet for å eie, lese og trykke bibler på vanlige språk.

''Jo, faktisk så ble mennesker brent på bålet for å eie, lese og trykke bibler på vanlige språk.''

"det ER forbudt" er presens. Noe du forsøker å endre til "BLE".

Det fine med forum som dette er at det er lett å avsløre når du forsøker å jukse.

ShitDiddelyDo
Skrevet

'' etter det jeg husker har religiøse i gjennomsnitt lavere IQ enn ateister.''

Det er fordi ateister oftere får målt sin IQ for å få bekreftelse på at de er helt vel i hodet, en slik bekreftelse trenger religiøse ikke for det er en selvfølgelighet.

''Det er fordi ateister oftere får målt sin IQ for å få bekreftelse på at de er helt vel i hodet, en slik bekreftelse trenger religiøse ikke for det er en selvfølgelighet.''

Tja, jeg mener å huske en viss kristen statsminister fly rundt og vifte med papirer på at han var frisk.

Gjest ingen nick
Skrevet

''Jo, faktisk så ble mennesker brent på bålet for å eie, lese og trykke bibler på vanlige språk.''

"det ER forbudt" er presens. Noe du forsøker å endre til "BLE".

Det fine med forum som dette er at det er lett å avsløre når du forsøker å jukse.

Når ble det lov for vanlige katolikker å eie og lese i Bibelen?

På den katolske kirkes sider skrives det bare om katekismen.

http://www.katolsk.no/kkk/

Gjest ingen nick
Skrevet

Uansett om det var sant, så endrer det jo ikke på gjennomsnitts-IQen i de to gruppene.

Jo for det er ateistene med høy IQ som trenger bekreftelse, de religiøse trenger ikke en slik bekreftelse.

Gjest ingen nick
Skrevet

''Det er fordi ateister oftere får målt sin IQ for å få bekreftelse på at de er helt vel i hodet, en slik bekreftelse trenger religiøse ikke for det er en selvfølgelighet.''

Tja, jeg mener å huske en viss kristen statsminister fly rundt og vifte med papirer på at han var frisk.

Ja, men det var ikke papirer som beviste på størrelsen på hans IQ, men det handlet om hans psykiske helse.

Skrevet

Jo for det er ateistene med høy IQ som trenger bekreftelse, de religiøse trenger ikke en slik bekreftelse.

Som sagt det er snakk om gjennomsnitt av befolkningen.

Gjest katolikk
Skrevet

Aner ikke. Før min tid ihvertfall.

Gjest ikke så fordomsfull, nå da
Skrevet

Det har faktisk aldri eksistert noe generelt forbud, selv om det i perioder ikke er blitt oppmuntret. Enkelte bibeloversettelser har riktignok blitt svartelistet, men dette kan du lese mer om her:

http://www.davidmacd.com/catholic/did_the_catholic_church_forbid_bible_reading.htm

Jeg har gått i bibelgruppe med bare legkatolikker, jeg :-)

Skrevet

Aner ikke. Før min tid ihvertfall.

Er det ikke morsomt at det er meg (som er ateist) som må undervise "ingen nick" og mange andre her om kristendom?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hehe, det er nok et par år siden katolikker fikk "lov til" å eie og lese bibelen selv ;-)

Skrevet

Ja, det finnes selvsagt de som har utdannelse som tror - enten det er muslimer, jøder, kristne, osv. men etter det jeg husker har religiøse i gjennomsnitt lavere IQ enn ateister.

Værste jeg har hørt! Før du slenger om deg med usmakelige usannheter bør du jammen meg hoste opp et godt bevis!

Gjest verinoca
Skrevet

Ok. Men du klarer sikkert å behandle homofile som likeverdige mennesker uansett?

Det er egentlig der det ligger. Troen din kan du godt ha, for når man snakker om valg er det nemlig også ditt VALG hva du gjør med disse fordommene dine

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...