Gå til innhold

Hvordan brette sengetøy og legge i skapet?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er nøye med at den hele bretten snur ut slik at det er lettvint å ta tak i sengetøyet. Dette greide min eksmann aldri og jeg er utrolig glad å slippe noen som roter i sengetøysskapet;-) Det er så utrolig stygt å se det snu feil vei.

Hehe, jeg ser på engasjementet i trusetråden at vi trenger noe hverdagslig nå.

Skrevet

Jeg er fornøyd så lenge sengetøyet ligger inne i skapet og ikke faller ut ;-)

Nei, har ikke orden i skapene (heller)...

Skrevet

Jeg har det i en kommode med store skuffer. :o) Hos min kjære ligger det i et skap og så lenge jeg får igjen dørene så gir jeg blanke i hvilken vei sengetøyet ligger.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har det i en kommode med store skuffer. :o) Hos min kjære ligger det i et skap og så lenge jeg får igjen dørene så gir jeg blanke i hvilken vei sengetøyet ligger.

Vi har også sengetøyet i en kommode, og jeg er bare glad jeg får skuffene igjen. Hehe

Skrevet

Jeg syns at livet mitt er for kort til å bruke tid og krefter på hvordan sengetøy og håndkler er brettet...

Skrevet

Jeg syns at livet mitt er for kort til å bruke tid og krefter på hvordan sengetøy og håndkler er brettet...

Helt enig med deg. Det finnes veldig mange viktigere ting i livet.

Skrevet

Jeg har sengetøyet i en trådkurv som står oppå en kommode inne i et stort kott. Det spiller derfor ingen rolle hvordan det ser ut (men jeg bretter det jo sammen til en bunke), det er lett å få tak i uansett - og det er ingen andre enn jeg som behandler det. Klesvask er mitt område.

Andres sengetøy interesserer meg midt i ryggen.

Gjest segunda
Skrevet

Det tar ikke akkurat tid å brette det den veien jeg er vant til.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har sengetøyet i en trådkurv som står oppå en kommode inne i et stort kott. Det spiller derfor ingen rolle hvordan det ser ut (men jeg bretter det jo sammen til en bunke), det er lett å få tak i uansett - og det er ingen andre enn jeg som behandler det. Klesvask er mitt område.

Andres sengetøy interesserer meg midt i ryggen.

Hvis jeg ligger våken om natta så er det ikke pga. andres sengetøy;-)

brilleslangen
Skrevet

har funnet en måte å brette på som passer godt til bredden i mitt skap.

utover det er jeg ikke så nøye. Noen sengesett ligger med bretten ut andre med bretten inn, noen har vrangsiden av stoffet ut, og noen den rette ... Det blir som det blir...

Gjest segunda
Skrevet

har funnet en måte å brette på som passer godt til bredden i mitt skap.

utover det er jeg ikke så nøye. Noen sengesett ligger med bretten ut andre med bretten inn, noen har vrangsiden av stoffet ut, og noen den rette ... Det blir som det blir...

Hårene reiser seg på meg når jeg ser sengetøy eller klær brettet sammen og lagt i skap med vrangsiden ut;-)

Skrevet

Jeg henger sengetøyet dobbelt på klessnora, men det varierer hvordan jeg bretter det etterpå, men bretten er alltid ut når jeg legger det i skapet. Jeg bruker bare stretchlaken, disse blir krøllet sammen og stuet inn i skapet.

Gjest Tatjana
Skrevet

Hårene reiser seg på meg når jeg ser sengetøy eller klær brettet sammen og lagt i skap med vrangsiden ut;-)

Jeg legger alltid sammen dynetrekk med vrangsiden ut. Da er det så lettvint å vrenge det på dyna når jeg skifter på sengene.

:-)

Gjest ingen nick
Skrevet

Her i huset er det Mannens oppgave å vaske og brette klær, han vil helst ha sengetøyet brettet med vrangen ut, for da er det enklere å legge det på sengene.

Jeg lukker igjen skapdørene, for da ser jeg ikke de stygge brettene.

Skrevet

Det tar ikke akkurat tid å brette det den veien jeg er vant til.

''Det tar ikke akkurat tid å brette det den veien jeg er vant til.''

Nei, men det tar tid å ta det ut og brette det omigjen hvis noen andre i husstanden har brettet det på en annen måte. Men jeg vet jo ikke om du gjør det, da ;-)

Gjest segunda
Skrevet

''Det tar ikke akkurat tid å brette det den veien jeg er vant til.''

Nei, men det tar tid å ta det ut og brette det omigjen hvis noen andre i husstanden har brettet det på en annen måte. Men jeg vet jo ikke om du gjør det, da ;-)

Nei, herlighet;-) Det har jeg aldri gjort, men det sårer meg fremdeles at ikke min eksmann kunne ta hensyn til hvor lav jeg var og legge det inns slik at det ble lettvint for meg;-) Jeg har vært skilt i ti år så pass dere, unge jenter;-)

Gjest ingen nick
Skrevet

Nei, herlighet;-) Det har jeg aldri gjort, men det sårer meg fremdeles at ikke min eksmann kunne ta hensyn til hvor lav jeg var og legge det inns slik at det ble lettvint for meg;-) Jeg har vært skilt i ti år så pass dere, unge jenter;-)

Hjelpes meg! Jeg er glad jeg har valgt mann etter helt andre kriterier enn hvordan han bretter og legger sengetøyet inn i skapet.

Og aldri i livet om han kan såre meg på dette, selv om han gjør motsatt av hvordan jeg foretrekker. Det er hans domene i husarbeidet og da må han få frihet til selv å velge hvordan han ivaretar denne oppgave.

Gjest segunda
Skrevet

Hjelpes meg! Jeg er glad jeg har valgt mann etter helt andre kriterier enn hvordan han bretter og legger sengetøyet inn i skapet.

Og aldri i livet om han kan såre meg på dette, selv om han gjør motsatt av hvordan jeg foretrekker. Det er hans domene i husarbeidet og da må han få frihet til selv å velge hvordan han ivaretar denne oppgave.

ja hjelpes meg, for all del vent til han vil knulle deg som passer ham, og du vil ikke............................

Skrevet

Jeg liker også å ha en brettekant på sengetøyet. Men et lurt triks jeg fikk en gang, var å brette hvert sett (putetrekk + dynetrekk, og evt laken) sammen i hverandre. Da sparer man tid når man skal finne fram for å re opp.

Gjest Elextra
Skrevet

Tja, er stort sett fornøyd om sengetøyet kommer i skapet etter vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...