Gå til innhold

Hvordan brette sengetøy og legge i skapet?

Anbefalte innlegg

Gjest signert
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man bretter stretchlaken, får det altså ikke til :)

Gjest signert
Skrevet

Jeg legger alltid sammen dynetrekk med vrangsiden ut. Da er det så lettvint å vrenge det på dyna når jeg skifter på sengene.

:-)

Ja, i alle fall hvis det er åpning i enden og ikke på siden,

har en egen teknikk på det :)

Men på sideåpninger strever jeg...

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man bretter stretchlaken, får det altså ikke til :)

Brett det i to på bredden, og rull det sammen til ei tett lita pølse!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror det er bra at du slipper å se på lintøyskapet mitt. Sengetøyet er brettet, det vet jeg. Men hvilken side som ligger ut? Absolutt ingen anelse. Det varierer sterkt, vil jeg tro.

Det er helt andre kriterier jeg vurderer hos en mann enn hvordan han bretter og legger sengetøy i skapet.

Skrevet

Tja, er stort sett fornøyd om sengetøyet kommer i skapet etter vask.

Som jeg skulle sagt det selv! :-D

Gjest signert
Skrevet

Ah takk for tips :)

Gjest ingen nick
Skrevet

ja hjelpes meg, for all del vent til han vil knulle deg som passer ham, og du vil ikke............................

Ja, ja, vi har nå vært gift i noen tiår og den delen av samlivet fungerer bra det også.

Gjest Fioletta
Skrevet

Smart! :) Det har jeg også jeg lurt på.

Gjest Tatjana
Skrevet

Ja, i alle fall hvis det er åpning i enden og ikke på siden,

har en egen teknikk på det :)

Men på sideåpninger strever jeg...

Det går like fint med åpning i siden som med åpning i enden :-). Hos meg ligger alle dynetrekk med vrangen ut, uansett. Og jeg vrenger dem på dynene når jeg skifter på sengene. Syns det er absolutt lettest sånn.

Gjest signert
Skrevet

Det går like fint med åpning i siden som med åpning i enden :-). Hos meg ligger alle dynetrekk med vrangen ut, uansett. Og jeg vrenger dem på dynene når jeg skifter på sengene. Syns det er absolutt lettest sånn.

Hva er trikset for å få dem fort inn i sideåpningen? Jeg blir så fort sliten i skuldrene også vrenger dyna seg og alt blir helt fælt...

jeg har en spesiell teknikk på bunnåpning, holder en hånd på hvert hjørne på enden med vrangsiden ut, tar tak i begge ender på dyna og vrenger dynetrekket over, så snur jeg og rister på plass :) Men har ikke funnet noen kjapp teknikk på sideåpningen.... sikkert bare jeg som er treig hehe

Gjest Tatjana
Skrevet

Hva er trikset for å få dem fort inn i sideåpningen? Jeg blir så fort sliten i skuldrene også vrenger dyna seg og alt blir helt fælt...

jeg har en spesiell teknikk på bunnåpning, holder en hånd på hvert hjørne på enden med vrangsiden ut, tar tak i begge ender på dyna og vrenger dynetrekket over, så snur jeg og rister på plass :) Men har ikke funnet noen kjapp teknikk på sideåpningen.... sikkert bare jeg som er treig hehe

Samme teknikk egentlig. Hendene inni dynetrekket, i hjørnene, og så tar du tak i dyna og vrenger dynetrekket på. Litt vanskelig å beskrive, og kanskje litt mer krøkkete enn med åpning i enden, men det går helt fint med litt trening :-).

Gjest signert
Skrevet

Samme teknikk egentlig. Hendene inni dynetrekket, i hjørnene, og så tar du tak i dyna og vrenger dynetrekket på. Litt vanskelig å beskrive, og kanskje litt mer krøkkete enn med åpning i enden, men det går helt fint med litt trening :-).

Ok, takk :) Har så dårlige skuldre, så kanskje derfor jeg syns det er mer tungvindt sideveis pga jeg må strekke armene lengre ut hehe :) Får bare trene meg.

Skrevet

Ok, takk :) Har så dårlige skuldre, så kanskje derfor jeg syns det er mer tungvindt sideveis pga jeg må strekke armene lengre ut hehe :) Får bare trene meg.

Jeg synes det er mye lettere med sideåpning enn endeåpning. Man legger et dyntrekk som ikke er vrengt, med åpningen mot seg, på senga. Deretter putter man det øverste høyre hjørne på dyna inn i det øverste høyre hjørne på dynetrekket. Og så det venstre hjørnet på samme måte, Og det samme i bunnen. Litt risting etter dette, og dyna er på plass. Tar maks 1 minutt eller 2 :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...