Gå til innhold

Hvordan regaerer du?

Anbefalte innlegg

Gjest svar helt ærlig
Skrevet

Hvis noen du ikke er i familien med og ikke har så mye kontakt med sier noe du blir litt fornærmet for eller noe du blir litt sur for, hvordan reagerer du da?

Gjest svar helt ærlig
Skrevet

Jeg mener hvordan du regarer neste gang du møter vedkommende. Lar du være å hilse, hilser litt surt eller er du like blid som om vedkommende aldri har fornærmet deg?

Grunnen er fordi jeg noen ganger lurer på om jeg har fornærmet folk og om det da kan være grunnen til at de knapt hilser på meg.

Skrevet

Jeg mener hvordan du regarer neste gang du møter vedkommende. Lar du være å hilse, hilser litt surt eller er du like blid som om vedkommende aldri har fornærmet deg?

Grunnen er fordi jeg noen ganger lurer på om jeg har fornærmet folk og om det da kan være grunnen til at de knapt hilser på meg.

Det spørs jo veldig mye på hva det er jeg har blitt fornærmet over. Føler jeg meg skikkelig såret og tråkket på så er det ikke sikkert jeg hilser. Tåler en god del da, vet ikke om noen pr dato som jeg ikke hilser på.

Skrevet

Sannsyligvis sier jeg ikke noe særlig til vedkommende.

Mrs. Wallace
Skrevet

Enten tar jeg det opp med vedkommende, eller så lar jeg det fare (og glemmer hele greia). Det kommer an på hva det gjelder.

Skrevet

Jeg hilser og sånn, men når jeg blir fornærmet blir jeg mer tilbaketrukken med kontakten. Er ikke den som tar opp slike ting. Jeg viser det mer med å "gi avstand", men vil jo hilse likevel. Men vil tro vedkommende vil merke at jeg ikke gir like mye av meg selv etterpå...

Gjest Califlower 12
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva det dreier seg om, om jeg blir skikkelig såret eller bare litt småfornærmet. Jeg har desverre hukommelse som en elefant så jeg husker alt. Men jeg forsøker å ikke la det påvirke forholdet til den personen. Alle kan si noe feil, og man får det vanskelig hvis man skal tolke alt i verste mening hele tiden.

Hvis det var noe du ble veldig lei deg for, så kan du jo spørre hva personen egentlig mente med det. Kan det ha vært en misforståelse eller noe som bare kom helt feil ut?

Skrevet

Helt ærlig: Jeg har det ikke med å bli sur og småfornærmet :-)

Gjest uten nick i kveld
Skrevet

Helt ærlig: Jeg har det ikke med å bli sur og småfornærmet :-)

Fordi du har fri tilgang på lykkepiller? ;-)

Skrevet

Det skal mye til for at jeg reagerer annerledes enn vanlig _neste gang_ vi møtes.

Evt. reaksjoner tar jeg der og da. Typisk ville vel jeg vel si noe i retning av "hva mente du egentlig nå?", for å oppklare situasjonen.

Skrevet

Kommer helt an på hva saken dreier seg om...

Og om vedkommende har sagt noe sårende med hensikt, eller bare har vært ubetenksom.

Litt avhengig av hva situasjonen var, så ville jeg kanskje blitt litt avmålt mot personen, eller jeg vil sagt noe tilsvarende fornærmende tilbake når anledningen bød seg, som kanskje ville fått vedkommende til å tenke litt over hva h*n selv hadde sagt..

Gjest segunda
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen, men regner med at jeg ville bli avmålt og tilbaketrukken hvis jeg møtte vedkommende. Jeg ville sikkert prøvd å unngå å møte vedkommende også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...