Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg litt her.. jeg sitter og tenker og skriver ned litt til fastlegen min mandag. Slik at jeg skal slippe å sitte med "det skjedde og så ble det slik og det var tirsdag og kne og nakke...."

Da slår det meg at en uke etter flåttbittet så tok jeg et brystløft. I den sammenhengen fikk jeg enukeskur Appollocillin, tre tablettter om dagen for å forebygge evnt infeksjoner i forbindelse med operasjonen.

Jeg har hatt 0 problemer med brystene, de er lekre og føles helt som før. Myke og normale.

Er det da sansynlig at den mikrolille flåtten skal ha smittet meg med borelia som slår ut nå?? Jeg vet helt sikkert at jeg ikke har hatt flere flått og at jeg aldri har hatt noen slike merker som smittebærende krek etterlater.

Hva er det i så fall mulig at jeg har da, her jeg sitter med hovne vonde knær, ankler, nå mer tåledd også. Og brygger på noe som kjennes som en tørr forkjølelse, varm uten feber og verking i kroppen?

Skrevet

Og appolo penicillinen staves ikke slik.. jeg sjekket google og de ler av meg.. men kanskje du skjønte hva det var alikevel.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og appolo penicillinen staves ikke slik.. jeg sjekket google og de ler av meg.. men kanskje du skjønte hva det var alikevel.

Apocillin :-)

Men jeg har ingen glupe svar til deg. Styrer med mitt eget mysterium jeg nemlig, så jeg må til legen i morgen. Jeg er syk, så ikke syk, så sier legen at jeg er litt syk, så føler jeg meg bra, i dag føler jeg meg ræva.

Anyway, nå sporet jeg av.

God bedring i allefall! Og blir du verre, så får du dra på legevakten igjen.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281034923' post='4410716]

Apocillin :-)

Men jeg har ingen glupe svar til deg. Styrer med mitt eget mysterium jeg nemlig, så jeg må til legen i morgen. Jeg er syk, så ikke syk, så sier legen at jeg er litt syk, så føler jeg meg bra, i dag føler jeg meg ræva.

Anyway, nå sporet jeg av.

God bedring i allefall! Og blir du verre, så får du dra på legevakten igjen.

Aff... føler med deg altså! Og særlig i dag, her jeg sitter og kjenner at ibuxen er på tur ut og hvor syk jeg egentlig er..

Skrevet

Aff... føler med deg altså! Og særlig i dag, her jeg sitter og kjenner at ibuxen er på tur ut og hvor syk jeg egentlig er..

Ikke bli for syk da, da tar du heller en tur til legevakten *ser litt streng ut*

Hvilken antibiotika går du på nå?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281035354' post='4410719]

Ikke bli for syk da, da tar du heller en tur til legevakten *ser litt streng ut*

Hvilken antibiotika går du på nå?

200mg doxylin om dagen. Den tar mye rart skjønte jeg så det kan jo være at den virker på dette og, hva det nå er.

Når kan man forvente antibiotika til å slå inn så man føler seg bedre etter startet kur?

Skrevet

200mg doxylin om dagen. Den tar mye rart skjønte jeg så det kan jo være at den virker på dette og, hva det nå er.

Når kan man forvente antibiotika til å slå inn så man føler seg bedre etter startet kur?

Den er jo bredspektert så den skal jo ta litt av verdt den.

Det tar fort 2 dager før bedring, er det derifra ingen bedring må antibiotikabytte vurderes.

Du kan jo ta en telefon til legevakten. Når du føler deg så dårlig, og nå er ganske sikker på at det ikke er borrelia, så kan det være på sin plass med en ny vurdering.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281036042' post='4410726]

Den er jo bredspektert så den skal jo ta litt av verdt den.

Det tar fort 2 dager før bedring, er det derifra ingen bedring må antibiotikabytte vurderes.

Du kan jo ta en telefon til legevakten. Når du føler deg så dårlig, og nå er ganske sikker på at det ikke er borrelia, så kan det være på sin plass med en ny vurdering.

Ja.. jeg skal skippe ibux for å se hva som skjer.. og så får vi evnt vurdere å ringe gubbens fastlege istedet dersom jeg blir verre.

Takk skal du ha! Hyggelig at noen svarer når man sitter og er syk og litt engstelig!

Skrevet

Ja.. jeg skal skippe ibux for å se hva som skjer.. og så får vi evnt vurdere å ringe gubbens fastlege istedet dersom jeg blir verre.

Takk skal du ha! Hyggelig at noen svarer når man sitter og er syk og litt engstelig!

Bare hyggelig, jeg vet hvordan det er når kroppen streiker. Jeg har vært alene disse dagene og da synes jeg det er ekstra ille når kroppen min ikke har det bra.

http://2.bp.blogspot.com/_Aj-xDbpWKUs/S_qnJKgV5TI/AAAAAAAAAmk/2OhnfxwwuGg/s1600/bear+hug.jpg

Skrevet

Hvordan har natten vært?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281084011' post='4410916]

Hvordan har natten vært?

Urolig og oppe med barn. Våknet med gnistrende hodepine og måtte ta ibux for å tenke på å komme opp. Beina virker bedre.. men så lenge jeg tar ibux er det vanskelig å si.

Doxylin gjør meg syk den og så da er jeg like langt med å kjenne etter. :0/

Skrevet

Urolig og oppe med barn. Våknet med gnistrende hodepine og måtte ta ibux for å tenke på å komme opp. Beina virker bedre.. men så lenge jeg tar ibux er det vanskelig å si.

Doxylin gjør meg syk den og så da er jeg like langt med å kjenne etter. :0/

Ta en tur til legen. Det kan hende det er en annen behandling du trenger.

Nå blir en jo ofte skutt av antibiotika, men dersom legen behandlet deg for noe som nå mest sannsynliger feil, så kan medisinbytte være tingen. Kan være lurt med infeksjonsprøver også.

Jeg er på vei ut for å ta nye prøver nå, satser på at jeg står med glans ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281086054' post='4410938]

Ta en tur til legen. Det kan hende det er en annen behandling du trenger.

Nå blir en jo ofte skutt av antibiotika, men dersom legen behandlet deg for noe som nå mest sannsynliger feil, så kan medisinbytte være tingen. Kan være lurt med infeksjonsprøver også.

Jeg er på vei ut for å ta nye prøver nå, satser på at jeg står med glans ;o)

Tror det går rette veien, bare at det går litt sakte. ;0) Jeg fikk beskjed om å kontakte legen mandag, så jeg skal det. Men nå regner jeg med at prøvene viser ingenting og at det bare er en sånn infeksjon "som skjer". Og så sjekker de om det er ok med den antibiotikaen jeg har og hvor lenge jeg må ta den og sånn.

Men dette er det underligste jeg har vært med på altså. Det må jeg si. *studerer pølseankel*

Skrevet

Tror det går rette veien, bare at det går litt sakte. ;0) Jeg fikk beskjed om å kontakte legen mandag, så jeg skal det. Men nå regner jeg med at prøvene viser ingenting og at det bare er en sånn infeksjon "som skjer". Og så sjekker de om det er ok med den antibiotikaen jeg har og hvor lenge jeg må ta den og sånn.

Men dette er det underligste jeg har vært med på altså. Det må jeg si. *studerer pølseankel*

OK, men ikke lek heltinne da, det funker dårlig, jeg snakker av erfaring. ;o)

Det tar ofte litt tid før behandlingen virkelig setter inn. Håper du får en grei helg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...