Gå til innhold

kan barn oppsøke legevakta alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet, barn i dag. Det var jo ikke jeg som tok dette opp, men de som spurte. Ellers er jeg helt enig. Jeg hadde ikke tatt dette opp med dem enda hvis ikke de hadde spurt selv.

"Har du og pappa sexa flere ganger enn to ganger?" "Er det fordi det er godt"? Osv, osv- Da må en jo svare etter beste evne. ;-)

Ok, da skjønner jeg at du måtte svare. Jeg var tidlig nysgjerrig på sex som reproduksjon og ble litt satt ut, da jeg fant ut at sex var måten voksne koste på. Dog blejeg ikke interessert i gutter og sex før jeg nærmet meg 20 år og har ingen tro på at 12-15åringer har så mange behov på det området.

Gjest solfryd
Skrevet

Ok, da skjønner jeg at du måtte svare. Jeg var tidlig nysgjerrig på sex som reproduksjon og ble litt satt ut, da jeg fant ut at sex var måten voksne koste på. Dog blejeg ikke interessert i gutter og sex før jeg nærmet meg 20 år og har ingen tro på at 12-15åringer har så mange behov på det området.

''Dog blejeg ikke interessert i gutter og sex før jeg nærmet meg 20 år og har ingen tro på at 12-15åringer har så mange behov på det området.''

Enig. Var seint ute på den måten jeg også, og håper jentene ligner på moren sin der. ;-) Jeg hadde mitt første samleie som 20-åring.

Skrevet

Samtalen var grei, men er ikke barn på 10-11år litt unge for den type samtale? Tviler på at de har tenkt sex for seg selv i så tidlig alder og derfor er ikke det en problemstilling å ta opp på flere år ennå.

Tror det er forskjeller her. Har selv onanert daglig siden 10-årsalderen. Er kvinne født på 60-tallet.

Skrevet

Jo, men da er problemet forholdet mellom barn og foreldre (og det er det ikke helsesøster som skal fikse i et slikt tilfelle), fordi alternativet sannsynligvis er en gravid 12-åring!

Så ja, selv om det selvsagt ikke er bra, så er det langt bedre at hun får p-piller bak ryggen min, enn at hun blir gravid.

Helt enig med deg her. :-)

Skrevet

Heter det seg ikke at selv om man ved 16 år har rettigheter som voksne, skal foreldre frem til barna fyller 18 år få nødvendig informasjon for at de skal kunne ivareta foreldreansvaret på en skikkelig måte?

I forhold til taushetsplikten regnes barn over 16 som voksne. Det eneste legen kan gjøre med det er å oppfordre "barnet" til å snakke med foreldrene hvis det er noe alvorlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...