Gå til innhold

Når bråke om morgenen?

Gjest Deilig å være norsk i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slike ting tenker vi alltid på på forhånd. Passer på å bestille litt større hytter som er frittstående og på såpass lang avstand fra de andre at man ikke nødvendigvis trenger å bli forstyrret av småbarn.

Og så finnes det sov-i-ro

''Og så finnes det sov-i-ro''

Ha-le-lu-ja.

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

7

• laban

6

• BobbyPeru

3

• løvinne71

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Eh, du gjentar vel i grunnen akkurat det samme du også, da, men det er nå så.

Hadde jeg vært egoistisk, så hadde jeg latt ungene leke ute etter kl 23. Og sittet ute på terassen og ledd og skravlet utover natta. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke.

Hvis du hadde latt ungene leke ute etter 23.00 så hadde du brutt reglene i feriesenteret. Det er ikke bare egoistisk, men uforskammet.

Jeg synes det er for tidlig med 6.30, men kl. 9.00 er altfor sent for småbarnsfamilier. Slik jeg forstår det så var det ikke regler for når man kunne begynne å leke og hvis dette er et barnevennlig familiesenter så setter de neppe regler om at det skal være stille til kl. ni hver dag. Da mister de mange kunder.

Gjest segunda
Skrevet

Slike ting tenker vi alltid på på forhånd. Passer på å bestille litt større hytter som er frittstående og på såpass lang avstand fra de andre at man ikke nødvendigvis trenger å bli forstyrret av småbarn.

Jeg er enig med deg i at dette er noe man bør tenke over på forhånd og ikke forvente at andre har samme rytme som en selv.

candyqueen_83
Skrevet

Hvis du hadde latt ungene leke ute etter 23.00 så hadde du brutt reglene i feriesenteret. Det er ikke bare egoistisk, men uforskammet.

Jeg synes det er for tidlig med 6.30, men kl. 9.00 er altfor sent for småbarnsfamilier. Slik jeg forstår det så var det ikke regler for når man kunne begynne å leke og hvis dette er et barnevennlig familiesenter så setter de neppe regler om at det skal være stille til kl. ni hver dag. Da mister de mange kunder.

Hvorfor er kl 9 for sent? Jeg har ikke barn selv, men da jeg og søstra mi var små var vi aldri ute før kl 10 i ferie og helger. Vi spiste stort sett frokost etter kl 10 også, og i nabolaget hadde vi en regel om at man ikke ringte på før etter 10. Klokka ble gjerne over 11 også.

Gjest segunda
Skrevet

Hvorfor er kl 9 for sent? Jeg har ikke barn selv, men da jeg og søstra mi var små var vi aldri ute før kl 10 i ferie og helger. Vi spiste stort sett frokost etter kl 10 også, og i nabolaget hadde vi en regel om at man ikke ringte på før etter 10. Klokka ble gjerne over 11 også.

Det er stor forskjell på å gå ut for å leke, og å ringe på hos andre. Jeg synes egentlig 23.00 er sent om kvelden for de som legger små barn tidlig.

Mine barn var gjerne oppe lenge om kvelden i ferier og sto ikke særlig tidlig opp. Hvis de våknet tidlig så var det vanligvis deres far som gikk ut med dem siden han var A-menneske og jeg B-menneske. Jeg hadde aldri godtatt at de hadde banket på hos andre familier i helgene selvom de kunne være ute sammen med sin far og leke.

candyqueen_83
Skrevet

Det er stor forskjell på å gå ut for å leke, og å ringe på hos andre. Jeg synes egentlig 23.00 er sent om kvelden for de som legger små barn tidlig.

Mine barn var gjerne oppe lenge om kvelden i ferier og sto ikke særlig tidlig opp. Hvis de våknet tidlig så var det vanligvis deres far som gikk ut med dem siden han var A-menneske og jeg B-menneske. Jeg hadde aldri godtatt at de hadde banket på hos andre familier i helgene selvom de kunne være ute sammen med sin far og leke.

Men det var ingen av oss som var ute før kl 10. Da var vi inne hos oss selv og lekte osv.

Skrevet

Vi hadde ingen valg på hvor vi ville bo, og det var heller ikke noen mulighet for noe frittstående alene-for-seg-selv. Men det er jo selvfølgelig noe vi har lært oss nå.

Sov-i-ro fungerer ikke for alle, dessverre.

Og jeg holder vel i grunnen på at en eller annen grense bør det være, litt hensyn må også være mulig å utvise også om morgenen (slik man gjør på kveldstid).

Skrevet

Mitt poeng - igjen: Jeg synes bare det er en rar måte å te seg på, å ikke ta hensyn til andre. Bare sette seg selv i sentrum. Det er, som candyqueen_83 påpeker, ikke nødvendig å måtte leke utendørs fra tidlig morgen. Dessuten var det en stor lekeplass litt unna blokkene som man gjerne kunne benytte, i stedenfor de apparatene som lå inntil folks soverom.

Det er ikke nødvendigvis slik at det som ikke er forbudt, er påbudt, hvilket også gjelder bråk om morgenen...

Gjest fattigmor
Skrevet

Uff ,ikke lett å sette noe tidspunkt på det,tror jeg.Noen unger er oppe med fuglene!

Selv blir jeg plaget av Måkeskrik hver morn i 4-5 tiden...fra våren til høsten.

Og når det blir stille igjen, så begynner min kjære Gubbe å snorke...rett i fleisen på meg!

Jeg tar puta og legger meg i fotenden, og gir han ett dytt av og til,men må vanligvis stå opp da!

Det hender en sjelden gang,at jeg får sove til 8 og det er helt fantastisk! Tror du må være nøye med Hytteleie neste gang!

Skrevet

Formiddag er ikke før etter 12 for min del. Kl 15 kan man kanskje begynne å snakke om tidlig ettermiddag.

Helt enig i din inndeling av døgnet, Candyqueen:-)

candyqueen_83
Skrevet

Helt enig i din inndeling av døgnet, Candyqueen:-)

:o)

Skrevet

Uff ,ikke lett å sette noe tidspunkt på det,tror jeg.Noen unger er oppe med fuglene!

Selv blir jeg plaget av Måkeskrik hver morn i 4-5 tiden...fra våren til høsten.

Og når det blir stille igjen, så begynner min kjære Gubbe å snorke...rett i fleisen på meg!

Jeg tar puta og legger meg i fotenden, og gir han ett dytt av og til,men må vanligvis stå opp da!

Det hender en sjelden gang,at jeg får sove til 8 og det er helt fantastisk! Tror du må være nøye med Hytteleie neste gang!

Men selv om ungene er oppe, må de ikke ut og bråke. Og må de ut og bråke, så kan man jo ta de med til et sted hvor de ikke forstyrrer andre...

Gjest fattigmor
Skrevet

Men selv om ungene er oppe, må de ikke ut og bråke. Og må de ut og bråke, så kan man jo ta de med til et sted hvor de ikke forstyrrer andre...

.:0) Forstår din Frustrasjon å bli vekket så tidlig om morn av Bråk.Men Valg av Feriested er veldig viktig, hvis man ønsker litt Ro om morningen.

Selv holder jeg meg laaaangt unna Campingplasser, barnevennlige Feriesentre og Bamseklubber i min Ferie.Går heller å oppsøker liv og røre, når det passer meg!

Danskene ,kan Camping ,Hytter og Ferieanlegg! Utrolig Fantastisk! Ikkke rart ,at mange Barnefamilie tar Ferie der! Ungene trives! og Fam slapper av og kooooser seg:0)

Vi har lovd å bli med en uke, neste Sommer! Da skal jeg ha Hytte laaaangt unna Lekeplassene og håpe at jeg får sove til 7-8 i hvertfall!

Skrevet

.:0) Forstår din Frustrasjon å bli vekket så tidlig om morn av Bråk.Men Valg av Feriested er veldig viktig, hvis man ønsker litt Ro om morningen.

Selv holder jeg meg laaaangt unna Campingplasser, barnevennlige Feriesentre og Bamseklubber i min Ferie.Går heller å oppsøker liv og røre, når det passer meg!

Danskene ,kan Camping ,Hytter og Ferieanlegg! Utrolig Fantastisk! Ikkke rart ,at mange Barnefamilie tar Ferie der! Ungene trives! og Fam slapper av og kooooser seg:0)

Vi har lovd å bli med en uke, neste Sommer! Da skal jeg ha Hytte laaaangt unna Lekeplassene og håpe at jeg får sove til 7-8 i hvertfall!

Nå har vi vært andre steder før, da, og ikke opplevd dette. Poenget er at det lå en lekeplass litt unna, hvor ingen ble forstyrret. Og den måtte de gjerne brukt, ikke latt ungene hoppe på trampolina som lå få meter unna soveromsvinduene.

Vi har likt feriesentere veldig godt, vi, kjempesnedig ferieform når man har små barn. Nå begynner ungene å bli større, så jeg tviler i grunnen på at dette er neste års ferieform.

God ferie neste år! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...