Gå til innhold

Vil anmelde bjeffing

Anbefalte innlegg

Gjest folk som tåler lite
Skrevet

Her om dagen snakket jeg med en som var så irritert på en nabo p.g.a hunden bjeffet så mye, syntes han. Han ville anmelde det til politiet. Dette var bjffing på en vanlig hverdag.

Er det noen lov som sier det skal være stille på en vanlig hverdag når det ikke er sent på kvelden/natta eller på søndag og helligdag?

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• Sør

7

• candyqueen_83

6

• Maximia

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Synes det er en merkelig hund som bjeffer på hverdager, men aldri på søndager eller helligdager;-)

Skrevet

Kommer jo litt an på hva slags bjeffing det er da. Selv er det tre av våre naboer som har hhunder, og det hender jo at de bjeffer. Men man bør jo ikke la hunden stå ute i bånd/hundegård og la den bjeffe i lange tider om gangen. Litt nå og da gjør meg ingen ting, men sånn langvarig bjeffing gjør meg irritert, uansett hvilke dag det er.

Skrevet

Synes det er en merkelig hund som bjeffer på hverdager, men aldri på søndager eller helligdager;-)

Jo den bjeffer da også men da er eierne mere hjemme og tar den inn. Mulig de også tenker som meg at det er en lov som sier at en har rett til å ha det stille etter kl. 23 og på søndager og helligdager. Vi har også hund og jeg tenker slik.

Skrevet

Kommer jo litt an på hva slags bjeffing det er da. Selv er det tre av våre naboer som har hhunder, og det hender jo at de bjeffer. Men man bør jo ikke la hunden stå ute i bånd/hundegård og la den bjeffe i lange tider om gangen. Litt nå og da gjør meg ingen ting, men sånn langvarig bjeffing gjør meg irritert, uansett hvilke dag det er.

Jeg kan skjønne at det er irriterende. Men jeg synes det er svært drøyt å anmelde slikt til politiet om det ikke er en lov som sier noe om det.

Annonse

Skrevet

Hundeloven - paragraf 28 - 2.ledd:

''med bøter eller fengsel inntil seks måneder og bot straffes en hundeholder som forsettlig eller uaktsomt unnlater å forebygge eller avverge at hunden rettsstridig ved støy eller på annen måte volder urimelig ulempe for øvrig.» ''

http://www.lovdata.no/all/hl-20030704-074.html#28.

Gjest segunda
Skrevet

Jo den bjeffer da også men da er eierne mere hjemme og tar den inn. Mulig de også tenker som meg at det er en lov som sier at en har rett til å ha det stille etter kl. 23 og på søndager og helligdager. Vi har også hund og jeg tenker slik.

Jeg hører nabohunden bjeffe av og til, men jeg tenker aldri over hvilken dag det er. Naboen er irritert på meg fordi jeg går rundt i min egen leilighet, og jeg har sagt til henne at hvis jeg hører det engang til så sender jeg klage pga. hunden til styret i borettslaget.

Det gjør meg forsåvidt ingenting å høre hunden bjeffe, men jeg mener at jeg har rett til å gå rundt i min egen leilighet selvom hun hører meg. Jeg ville bli like irritert på mandager som søndager.

Gjest ingen nick
Skrevet

Vi har også en nabo, han bor to hus bortenfor oss, han hadde en forholdsvis stor hund som han hver morgen satte ut i en liten hundegård med hundehus.

Hunden startet dagen med å bjeffe med høy skingrende stemme og fortsatte i ett sett hele dagen, mens eieren var på jobb, på ettermiddagen var stemmen til hunden så ødelagt at det bare var en hes bjeffing igjen.

Jeg tror at dette sto på i et års tid. Vi syntes mest synd på hunden, stakkars dyr som mistrivdes så sterkt.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg kan skjønne at det er irriterende. Men jeg synes det er svært drøyt å anmelde slikt til politiet om det ikke er en lov som sier noe om det.

Vi bodde i en tomannsbolig en gang hvor naboen vegg-i-vegg passet en hund en sommer. Hver dag stod den inne i leiligheten og bjeffet og pep mens dama var på jobb. Ungene var små den gangen, og jeg utrolig sliten. Orket ikke slikt bråk og sa ifra til naboen. Men hun hadde ikke tenkt å gjøre noe med det. Sa bare at jeg fikk finne meg i det. Da ringte jeg politiet. Gikk meg jo på nervene dette.

Politiet fikk ordnet opp i det, heldigvis. Bikkja ble sendt til noen andre som hadde bedre tid til den. :-)

Gjest uansvarlige hundeeiere
Skrevet

Det er forskjell på bjeffing og bjeffing. Diskusjonen er vel kanskje når grensen for for mye er nådd.

Vi har en nabo med 4-5 hunder der det er mye støy. Vi har gitt beskjed utallige ganger, men det ser ikke ut til at det er planer om å gjøre noe med det. Når eierne er hjemme er det stille. Når de er ute/på jobb er det bjeffing mer eller mindre uavbrutt. I tillegg skjønner de ikke at hunder skal luftes i bånd.

Ja, jeg vurderer seriøst å anmelde dem. Jeg synes også at politiet bør spares for slike saker. De har nok å gjøre. Men når eieren ikke er i stand til å skjønne at hundene bråker så mye at det går ut over livskvaliteten til naboene, er det kanskje det som må til.

Det varierer nok også hvordan politiet håndterer en slik sak.

Skrevet

gærne folk....

Ikke rart det er krig i verden.

Annonse

Skrevet

Jeg hører nabohunden bjeffe av og til, men jeg tenker aldri over hvilken dag det er. Naboen er irritert på meg fordi jeg går rundt i min egen leilighet, og jeg har sagt til henne at hvis jeg hører det engang til så sender jeg klage pga. hunden til styret i borettslaget.

Det gjør meg forsåvidt ingenting å høre hunden bjeffe, men jeg mener at jeg har rett til å gå rundt i min egen leilighet selvom hun hører meg. Jeg ville bli like irritert på mandager som søndager.

Etter hva jeg har hørt kan man kreve stillhet på søndager, helligdager og etter kl. 23.00- Grunnen er at det skal være rom for tidpunkt der vi skal kunne ha det stille. Selv bor jeg midt ved en stor en byggeplass med massevis av bråk hver dag. Dette er langt verre å høre på en bjeffing men jeg kan jo ikke anmelde folk for å bygge heller.

Skrevet

Etter hva jeg har hørt kan man kreve stillhet på søndager, helligdager og etter kl. 23.00- Grunnen er at det skal være rom for tidpunkt der vi skal kunne ha det stille. Selv bor jeg midt ved en stor en byggeplass med massevis av bråk hver dag. Dette er langt verre å høre på en bjeffing men jeg kan jo ikke anmelde folk for å bygge heller.

Byggingen tar slutt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Byggingen tar slutt.

Med vennlig hilsen

Bikkja dauer jo også til slutt. Denne bygginga har holdt på i tre år og vil sikkert ta tre år til. Vi er jo nødt til å tåle bråk i en vanlig hverdag ellers bør en finnes seg et sted langt unna folk.

Skrevet

Bikkja dauer jo også til slutt. Denne bygginga har holdt på i tre år og vil sikkert ta tre år til. Vi er jo nødt til å tåle bråk i en vanlig hverdag ellers bør en finnes seg et sted langt unna folk.

Joda, men folk får flere hunder.

Jeg er enig i at man må tåle (nødvendig) bråk, men hundebjeffing er totalt unødvendig. Det er som at noen spiller høy musikk, selv om de ikke er hjemme.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Joda, men folk får flere hunder.

Jeg er enig i at man må tåle (nødvendig) bråk, men hundebjeffing er totalt unødvendig. Det er som at noen spiller høy musikk, selv om de ikke er hjemme.

Med vennlig hilsen

Hunder bør jo få være ute mens eieren er på jobb. å la en hund være inne hele dagen etter og ha vært inne hele natta er på grensen til dyrplageri. Det mest naturlige for en hund er å være ute slik de er skapt til.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det forstår jeg faktisk godt. Disse bikkjene som står og bjeffer hele dagen er en såpass plage at de burde vært avlivet.

Nei, jeg har ikke noe imot bikkjer, jeg liker hunder, men man kan ikke ha sov-i-ro i øra hele døgnet, og det er grenser for hva man skal tolerere fra mennesker som åpenbart ikke har kontroll på dyra sine og sannsynligvis ikke burde hatt dyr.

candyqueen_83
Skrevet

Hunder bør jo få være ute mens eieren er på jobb. å la en hund være inne hele dagen etter og ha vært inne hele natta er på grensen til dyrplageri. Det mest naturlige for en hund er å være ute slik de er skapt til.

En hund i dag er ikke skapt for å være ute alene hele dagen. Ulven er det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...