Gå til innhold

Vil anmelde bjeffing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunder bør jo få være ute mens eieren er på jobb. å la en hund være inne hele dagen etter og ha vært inne hele natta er på grensen til dyrplageri. Det mest naturlige for en hund er å være ute slik de er skapt til.

Vel, da får hundeeieren flytte til et sted uten naboer i nærheten.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• Sør

7

• candyqueen_83

6

• Maximia

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke rart det er krig i verden.

Nei, det blir krig i verden p.g,a egoisme og respektløshet for andre mennesker.

Skrevet

Enig! Når jeg irriterer meg over hunder som bjeffer i timesvis, så er det ikke hundene som irriterer meg, egentlig. Men de uansvarlige hundeeierene som ikke løfter en finger for å stoppe det.

Vi har en hund (rottweiler tispe) her i nabolaget, som henger på porten og bjeffer hver gang et menneske passerer. Helt sikkertnaturlig oppførsel for en vakthund, men alt jeg hører fra eieren er noen uengasjerte rop fra baksiden av huset . Hvis jeg i det hele tatt hører noe...Ikke at det er så veldig plagsomt, for den gir seg så fort vi har passert, men det sier meg noe om at hundeeieren ikke tar sitt ansvar for oppdragelse av hunden på alvor.

Skrevet

Enig! Når jeg irriterer meg over hunder som bjeffer i timesvis, så er det ikke hundene som irriterer meg, egentlig. Men de uansvarlige hundeeierene som ikke løfter en finger for å stoppe det.

Vi har en hund (rottweiler tispe) her i nabolaget, som henger på porten og bjeffer hver gang et menneske passerer. Helt sikkertnaturlig oppførsel for en vakthund, men alt jeg hører fra eieren er noen uengasjerte rop fra baksiden av huset . Hvis jeg i det hele tatt hører noe...Ikke at det er så veldig plagsomt, for den gir seg så fort vi har passert, men det sier meg noe om at hundeeieren ikke tar sitt ansvar for oppdragelse av hunden på alvor.

Det er utrolig trist at de som egentlig ikke bryr seg om dyr anskaffer seg det. Jeg bryr meg ikke om dyr utover hvis de er skadet eller på noen måte trenger min hjelp, da får de det. Jeg forstår meg ikke på at folk skaffer seg dyr uten å gi de den omsorgen og oppdragelsen de trenger for å fungere i et sivilisert samfunn.

Skrevet

Det er utrolig trist at de som egentlig ikke bryr seg om dyr anskaffer seg det. Jeg bryr meg ikke om dyr utover hvis de er skadet eller på noen måte trenger min hjelp, da får de det. Jeg forstår meg ikke på at folk skaffer seg dyr uten å gi de den omsorgen og oppdragelsen de trenger for å fungere i et sivilisert samfunn.

Det er alt for mange som har samme tankegang, men som får barn i stedet. :-(

Med vennlig hilsen

Gjest folk som tåler lite
Skrevet

Det er faktsik utrolig mange ting man kan irritere seg over hvis man vil, bl.a bjeffing. Vi har også en nabohund som bjeffer mye men jeg gidder ikke irriterer meg. Jeg ignorerer lyden og enser den ikke en gang. Det er snakk om vilje. Jeg kunne også irritert meg på mye i hverdagen, bussen som kommer for seint, treghet i trafikken, naboer som klipper plenen, kollegaen som jobber tregt, kassadamen som ikke kommer fort nok til kassa eller pølsa i kiosken som ikke var varm nok. En kan irritere seg grønn hele dagen om en vil og litt for mange mennekser er slik. De tåler ingen ting og til syvende og sist så er det de som får en redusert livskvalitet. Det vil hele tiden være noe som irriterer en hvis en kjenner godt nok etter og det vil jeg påstå mange gjør alt for mye av. Bedre livskvalitet får man den dagen man bestemmer seg for å tolerere mere. Noe jeg allikevel er nøyen på er ro på natta. Det bør være en menneskerett slik at man får sove godt.

Annonse

Skrevet

Det er faktsik utrolig mange ting man kan irritere seg over hvis man vil, bl.a bjeffing. Vi har også en nabohund som bjeffer mye men jeg gidder ikke irriterer meg. Jeg ignorerer lyden og enser den ikke en gang. Det er snakk om vilje. Jeg kunne også irritert meg på mye i hverdagen, bussen som kommer for seint, treghet i trafikken, naboer som klipper plenen, kollegaen som jobber tregt, kassadamen som ikke kommer fort nok til kassa eller pølsa i kiosken som ikke var varm nok. En kan irritere seg grønn hele dagen om en vil og litt for mange mennekser er slik. De tåler ingen ting og til syvende og sist så er det de som får en redusert livskvalitet. Det vil hele tiden være noe som irriterer en hvis en kjenner godt nok etter og det vil jeg påstå mange gjør alt for mye av. Bedre livskvalitet får man den dagen man bestemmer seg for å tolerere mere. Noe jeg allikevel er nøyen på er ro på natta. Det bør være en menneskerett slik at man får sove godt.

'' Det bør være en menneskerett slik at man får sove godt.''

Hva med de som jobber om natten, og har en slik hund i nabohuset?

Du snakker om at det handler om å ikke la seg irritere. Tror du, for eksempel, denne naboen ville "ikke latt seg irritere" hvis noen avlivet hunden hans? Det skjer tross alt kun én gang, mens bjeffingen skjer ofte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det er mye trist dyrehold. Jeg ser ofte på "dyrepolitiet Houston" på Animal Planet og alt som foregår med vanskjøtsel og dyreplageri der borte. Nå faller vel ikke mangel på oppdragelse av hunder i den kategorien, men det er ille nok. Nettopp fordi at dyret selv får mye mer "tyn" og irritasjon enn det ville ha fått med ansvarlige eiere. For det er jo dyret som blir målet for folks irritasjon, som regel.

Gjest segunda
Skrevet

Etter hva jeg har hørt kan man kreve stillhet på søndager, helligdager og etter kl. 23.00- Grunnen er at det skal være rom for tidpunkt der vi skal kunne ha det stille. Selv bor jeg midt ved en stor en byggeplass med massevis av bråk hver dag. Dette er langt verre å høre på en bjeffing men jeg kan jo ikke anmelde folk for å bygge heller.

Det å kreve stillhet fra byggestøy er noe helt annet enn bikkjer som bjeffer.

Byggestøy er irriterende, men ikke noe å gjøre med. Og det tar som regel slutt.

Gjest folk som tåler lite
Skrevet

'' Det bør være en menneskerett slik at man får sove godt.''

Hva med de som jobber om natten, og har en slik hund i nabohuset?

Du snakker om at det handler om å ikke la seg irritere. Tror du, for eksempel, denne naboen ville "ikke latt seg irritere" hvis noen avlivet hunden hans? Det skjer tross alt kun én gang, mens bjeffingen skjer ofte.

Med vennlig hilsen

Hvis du har hatt nattevakt så bør en selvsagt ta hensyn til det. Men de fleste som irriterer seg over hundebjeffing har ikke det. Hundebjeffing er naturlig for en hund. Det er språket dies og om ikke hunder skal få bjeffe så er det svært få som kan ha hund da de fleste desverre må jobbe selv om de har hund.

Som jeg skrev er det ikke rart det er krig i verden. Mere toleranse ville ført til en fredeligere verden.

Gjest segunda
Skrevet

En hund i dag er ikke skapt for å være ute alene hele dagen. Ulven er det.

Hundene i min barndom var ute hele tiden. Det er ikke så lenge siden jeg var barn...........

Skrevet

Hvis du har hatt nattevakt så bør en selvsagt ta hensyn til det. Men de fleste som irriterer seg over hundebjeffing har ikke det. Hundebjeffing er naturlig for en hund. Det er språket dies og om ikke hunder skal få bjeffe så er det svært få som kan ha hund da de fleste desverre må jobbe selv om de har hund.

Som jeg skrev er det ikke rart det er krig i verden. Mere toleranse ville ført til en fredeligere verden.

Poenget er ikke om det er "naturlig for en hund". Å spise folk er "naturlig" for en løve, og derfor har man dem ikke i hagen. Folk er da ikke interesser i å lytte til naboens hund, eller musikk, eller trompet.

Med vennlig hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Hundene i min barndom var ute hele tiden. Det er ikke så lenge siden jeg var barn...........

Noen hunder (spesielt jakt- og polarhunder) er jo ute i dag også. Men generelt er ikke hunder i dag skapt for å måtte være ute. De klarer seg helt fint inne. I senga si, buret sitt, i familiens sofa. En hund bjeffer ofte mer når den står alene ute enn når den ligger inne i senga si.

Annonse

Skrevet

Noen hunder (spesielt jakt- og polarhunder) er jo ute i dag også. Men generelt er ikke hunder i dag skapt for å måtte være ute. De klarer seg helt fint inne. I senga si, buret sitt, i familiens sofa. En hund bjeffer ofte mer når den står alene ute enn når den ligger inne i senga si.

Her står elghundene ute i sine hundegårder døgnet rundt. Og bjeffer og bjeffer:-(

candyqueen_83
Skrevet

Her står elghundene ute i sine hundegårder døgnet rundt. Og bjeffer og bjeffer:-(

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skaffer seg bikkjer når de bruker dem til jakt et par uker i året, og resten av tiden står de i hundegården og gneldrer. Etter min mening fortjener hundene å være inne sammen med resten av familien, og heller få være ute på lange turer hver dag.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skaffer seg bikkjer når de bruker dem til jakt et par uker i året, og resten av tiden står de i hundegården og gneldrer. Etter min mening fortjener hundene å være inne sammen med resten av familien, og heller få være ute på lange turer hver dag.

Da deler vi det samme synet. Jeg synes dette er dyreplageri. De bryr seg ikke om hundene annet enn når de trenger dem til jakta. Og lar dem bare stå der innimellom jaktsesongene. Rart at det er lov?

Gjest segunda
Skrevet

Både hunder og mennesker er skapt til å være ute i naturen. Ikke stillesittende inn i et bur eller i en kontorstol.

Skrevet

Både hunder og mennesker er skapt til å være ute i naturen. Ikke stillesittende inn i et bur eller i en kontorstol.

Det er fantastisk hvor tilpassningsdyktige vi er! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Både hunder og mennesker er skapt til å være ute i naturen. Ikke stillesittende inn i et bur eller i en kontorstol.''

Det har du helt rett i, segunda. Vi lever i en ganske unormal verden, men noe annet er vel kanskje ikke gjennomførbart:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Man skal da ta hensyn. Hundeeier må forhindre utidig bjeffing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...