Gå til innhold

Vil anmelde bjeffing

Anbefalte innlegg

Gjest saphira
Skrevet

Noen hunder (spesielt jakt- og polarhunder) er jo ute i dag også. Men generelt er ikke hunder i dag skapt for å måtte være ute. De klarer seg helt fint inne. I senga si, buret sitt, i familiens sofa. En hund bjeffer ofte mer når den står alene ute enn når den ligger inne i senga si.

Sant det. Og hunder som har fått daglig (lang) tur + "tisseturer" innimellom, bjeffer betydelig mindre enn hunder som ikke får brukt energien sin på annet enn nettopp bjeffing...

En sliten og fornøyd hund er stort sett rolig og bjeffer kun litt om noen går forbi eller hvis den hører andre hunder bjeffe. Dette kan eier i tillegg korrigere, forresten (hvis man bare gidder da...)

Forøvrig kan man ringe Mattilsynet og sende dem en bekymringsmelding om man vet om hunder som står dag ut og dag inn og bjeffer og er til stor sjenanse for nabolaget, eller om man er bekymret for at dyr lider på annen måte.

Mest sannsynlig har ikke eierene av "bjeffe-dagen-lang-hunder" tid til å gå skikkelige turer med dem. Tror jeg.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• Sør

7

• candyqueen_83

6

• Maximia

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sant det. Og hunder som har fått daglig (lang) tur + "tisseturer" innimellom, bjeffer betydelig mindre enn hunder som ikke får brukt energien sin på annet enn nettopp bjeffing...

En sliten og fornøyd hund er stort sett rolig og bjeffer kun litt om noen går forbi eller hvis den hører andre hunder bjeffe. Dette kan eier i tillegg korrigere, forresten (hvis man bare gidder da...)

Forøvrig kan man ringe Mattilsynet og sende dem en bekymringsmelding om man vet om hunder som står dag ut og dag inn og bjeffer og er til stor sjenanse for nabolaget, eller om man er bekymret for at dyr lider på annen måte.

Mest sannsynlig har ikke eierene av "bjeffe-dagen-lang-hunder" tid til å gå skikkelige turer med dem. Tror jeg.

''Forøvrig kan man ringe Mattilsynet og sende dem en bekymringsmelding om man vet om hunder som står dag ut og dag inn og bjeffer og er til stor sjenanse for nabolaget, eller om man er bekymret for at dyr lider på annen måte.''

Å...som jeg skulle ønske at vi hadde hatt et dyrepoliti her i landet.

Gjest saphira
Skrevet

''Forøvrig kan man ringe Mattilsynet og sende dem en bekymringsmelding om man vet om hunder som står dag ut og dag inn og bjeffer og er til stor sjenanse for nabolaget, eller om man er bekymret for at dyr lider på annen måte.''

Å...som jeg skulle ønske at vi hadde hatt et dyrepoliti her i landet.

Ja, det hadde vært fint.

trollemor;o)
Skrevet

det er da ikke normalt at en hund skal stå å bjeffe hele dagen vel? Da har ikke hunden det særlig godt vil jeg tro. Har lite peiling på hunder, men man lar jo ikke barn ligge/sitte/stå å gråte i timevis iallefall.

candyqueen_83
Skrevet

Da deler vi det samme synet. Jeg synes dette er dyreplageri. De bryr seg ikke om hundene annet enn når de trenger dem til jakta. Og lar dem bare stå der innimellom jaktsesongene. Rart at det er lov?

Det skulle vært regler for det, men det finnes jo nesten ikke regler når det gjelder dyr i Norge. Ja til dyrepoliti!

candyqueen_83
Skrevet

Både hunder og mennesker er skapt til å være ute i naturen. Ikke stillesittende inn i et bur eller i en kontorstol.

Og det kan de da utenom arbeidstid. Man kan gå lang tur før jobb, og etter jobb. Man har som regel flere timer fri i løpet av døgnet, og har man ikke tid til å ta med hunden ut da så bør man jo ikke ha hund. Ute i naturen forbinder jeg ikke med alene i en liten hundegård.

Annonse

Skrevet

Det skulle vært regler for det, men det finnes jo nesten ikke regler når det gjelder dyr i Norge. Ja til dyrepoliti!

Det er mange som har prøvd og snakke til elgjegerne her, men det hjelper ikke. Ja, til dyrepoilti, ja:-) Det er en fornøyelse og se på Animal Planet og hvordan de håndterer dyremishandling der borte. Proffe, usentimentale folk som allikevel utstråler kjærlighet til dyr. Flott! Har du meldt deg inn i Facebookgruppa? Selv om det sikkert ikke hjelper stort...

Gjest saphira
Skrevet

Og det kan de da utenom arbeidstid. Man kan gå lang tur før jobb, og etter jobb. Man har som regel flere timer fri i løpet av døgnet, og har man ikke tid til å ta med hunden ut da så bør man jo ikke ha hund. Ute i naturen forbinder jeg ikke med alene i en liten hundegård.

''Og det kan de da utenom arbeidstid. Man kan gå lang tur før jobb, og etter jobb. Man har som regel flere timer fri i løpet av døgnet, og har man ikke tid til å ta med hunden ut da så bør man jo ikke ha hund. Ute i naturen forbinder jeg ikke med alene i en liten hundegård.''

Signerer.

candyqueen_83
Skrevet

Det er mange som har prøvd og snakke til elgjegerne her, men det hjelper ikke. Ja, til dyrepoilti, ja:-) Det er en fornøyelse og se på Animal Planet og hvordan de håndterer dyremishandling der borte. Proffe, usentimentale folk som allikevel utstråler kjærlighet til dyr. Flott! Har du meldt deg inn i Facebookgruppa? Selv om det sikkert ikke hjelper stort...

Jeg er ikke på FB jeg. Hehe. Er vel snart den eneste :o)

Skrevet

Jeg er ikke på FB jeg. Hehe. Er vel snart den eneste :o)

Ok:-) Den gruppa har i hvert fall mange medlemmer. Over 72 0000 i Norge:-)

Gjest Tatjana
Skrevet

''Og det kan de da utenom arbeidstid. Man kan gå lang tur før jobb, og etter jobb. Man har som regel flere timer fri i løpet av døgnet, og har man ikke tid til å ta med hunden ut da så bør man jo ikke ha hund. Ute i naturen forbinder jeg ikke med alene i en liten hundegård.''

Helt enig!

Skrevet

Jeg kan skjønne at det er irriterende. Men jeg synes det er svært drøyt å anmelde slikt til politiet om det ikke er en lov som sier noe om det.

''Men jeg synes det er svært drøyt å anmelde slikt til politiet om det ikke er en lov som sier noe om det.''

Men det er det. :o) Bare se i Colette sitt svar noen hakk over her der hun viser til hundeloven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...