Gå til innhold

For lite krav til ungdommene i skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan vi godt omformulere det til.

Vi trenger da ikke det. Det er jo ordrett fra linken du postet ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Holmes

17

• Mandolaika

14

• BobbyPeru

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda
Skrevet

Hvordan ville du gått frem dersom din 16 årige gutt på 180 cm og 90 kg nektet å gå på skolen?

Det ville nok ikke være størrelsen som avgjorde hvordan jeg ville gått frem. Jeg tviler på at jeg ville ha fysisk tatt en 16 åring og bært den til skolen.

Det er umulig å svare på et slikt fiktiv spørsmål. Det avhenger av så mye, men jeg ville nok ha prøvd å finne årsaken for at han nektet å gå på skolen og gjøre noe med det.

Skrevet

Vi trenger da ikke det. Det er jo ordrett fra linken du postet ;-)

Vet det. Betydningen er vel omtrent det samme, men jeg fikk inntrykk av at det var viktig for deg;)

Gjest segunda
Skrevet

"Det er ikke slik i dag at ungdommer kan slutte etter ungdomskolen, få seg en jobb og klare seg bra. Det er virkeligheten som vi må se i øynene. Samfunnet er i stadig endring."

Jeg vet, dette var da jeg gikk på u-skolen. Fungerer ikke slik lenger.

og det er ikke dagens ungdom som er "skyld" i det. Problemet er at vi har alltid skole som passer bra for siste generasjon. Det er vi som har lagd dagens skole.

Skrevet

og det er ikke dagens ungdom som er "skyld" i det. Problemet er at vi har alltid skole som passer bra for siste generasjon. Det er vi som har lagd dagens skole.

Nei, mener så klart ikke at dagens unge er skyld i det, men har ingen hensikt å diskutere skyld, må handle for å få det til å funke.

Skrevet

Vet det. Betydningen er vel omtrent det samme, men jeg fikk inntrykk av at det var viktig for deg;)

Skjønner, men da misforstod du. Som jeg skrev tidligere er dette temmelig uviktig i grunnen, det blir bare så man svarer likevel :)

Skrevet

Det er ganske lite sannsynlig om ikke helt usannsynlig at en elev får karakteren 1 i et fag og 5 og 6 i alle andre fag.

Sier meg enig med deg i det.

_Svært_ usannsynlig.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg sa ikke at det er sannsynlig, men det kan skje. Hva gjør man da?

Men jeg er blitt gjort oppmerksom på at alle karakterer er "bestått" på ungdomsskolen, så problemet vil ikke oppstå.

Det kan ikke skje. Jeg forstår ikke hvorfor man skal spekulere i noe som aldri skjer.

Skrevet

Det kan ikke skje. Jeg forstår ikke hvorfor man skal spekulere i noe som aldri skjer.

Hvorfor kan det ikke skje?

Skrevet

Sier meg enig med deg i det.

_Svært_ usannsynlig.

Usannsynlig er ikke det samme som umulig.

Gjest segunda
Skrevet

Hvorfor kan det ikke skje?

Kan du nevne meg et eksempel på at det har skjedd?

Gjest segunda
Skrevet

Usannsynlig er ikke det samme som umulig.

Teoretisk sett kan det ikke være umulig.

Skrevet

I motsetning til alle de andre nikkedukkene i tråden her er jeg prisippielt enig med deg. Det blir lettere og lettere å ikke gjøre jobben sin på skolen. De som ikke gidder eller trenerer undervisningen er beskyttet ev rettighetstyraniet. Til videregående skole er du så og si kvalifiert uansett. Og når de kommer dit går det like til helvete som det alltid har gjort - og slik forsyner vi arbeidslivet med udugelige døgennikter før de får fyken og havner på trygd.

Skrevet

I motsetning til alle de andre nikkedukkene i tråden her er jeg prisippielt enig med deg. Det blir lettere og lettere å ikke gjøre jobben sin på skolen. De som ikke gidder eller trenerer undervisningen er beskyttet ev rettighetstyraniet. Til videregående skole er du så og si kvalifiert uansett. Og når de kommer dit går det like til helvete som det alltid har gjort - og slik forsyner vi arbeidslivet med udugelige døgennikter før de får fyken og havner på trygd.

''I motsetning til alle de andre nikkedukkene i tråden her er jeg prisippielt enig med deg. Det blir lettere og lettere å ikke gjøre jobben sin på skolen. De som ikke gidder eller trenerer undervisningen er beskyttet ev rettighetstyraniet. Til videregående skole er du så og si kvalifiert uansett. Og når de kommer dit går det like til helvete som det alltid har gjort - og slik forsyner vi arbeidslivet med udugelige døgennikter før de får fyken og havner på trygd.''

Du er tøff, og jeg er helt enig:-) Slik er virkeligheten, enten man liker det eller ikke. Man må yte noe for og få noe.

Skrevet

"I motsetning til alle de andre nikkedukkene i tråden her er jeg prisippielt enig med deg. Det blir lettere og lettere å ikke gjøre jobben sin på skolen. De som ikke gidder eller trenerer undervisningen er beskyttet ev rettighetstyraniet. Til videregående skole er du så og si kvalifiert uansett. Og når de kommer dit går det like til helvete som det alltid har gjort - og slik forsyner vi arbeidslivet med udugelige døgennikter før de får fyken og havner på trygd."

Tiltredes! Deilig å lese et slikt svar.

Skrevet

For en fin fantasi du lider av.

Synd at denne ikke baserer seg på virkeligheten.

Skrevet

Om du får gode eller dårlige karakterer er viktig, om du er over eller under gjennomsnittet har mye å si for hvilken videregående skole du kommer inn på. Men har det noe å si om du stryker i et fag? Sett at en elev får 1 i ett fag, resten er stort sett 6 og en og annen 5. Eleven har da gode karakterer, og mange valgmuligheter i forhold til videregående skole. Eller kommer eleven sist i køen på grunn av den ene eneren?

Det er vel gjennomsnittet som teller?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ganske lite sannsynlig om ikke helt usannsynlig at en elev får karakteren 1 i et fag og 5 og 6 i alle andre fag.

Neida, det er jo bare å gjøre det godt på alle eksamene, men ikke være tilstede på én av dem.

Med vennlig hilsen

Gjest mosegaard
Skrevet

Helt enig. Bra at noen tør kalle en spade for en spade.

Skrevet

Sette krav?

Alle skoleelever har krav på 13 års utdanning. Det handler ikke om å stille krav så lenge dette er lovfesta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...