Gå til innhold

Nå ble jeg trist!

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det sier i hvert fall noe om hvem han føler han fikk kontakt med. Men det sier lite om hvem han tente seksuelt på. Om den mannen i det hele tatt hadde noe seksuelt i seg.

Jeg har sett diverse intervjuer med han, og han virket som ett barn. Kanskje derfor han likte seg med barn, mentalt på samme sted, uten at det nødvendigvis er noe seksuelt i det.

Han fikk vel aldri en normal barndom.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• ShitDiddelyDo

14

• Colette

12

• Angustia

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1281178130' post='4411836]

Jeg har sett diverse intervjuer med han, og han virket som ett barn. Kanskje derfor han likte seg med barn, mentalt på samme sted, uten at det nødvendigvis er noe seksuelt i det.

Han fikk vel aldri en normal barndom.

Det er det jeg også tror, og det er også det mange som kjente ham sier. Et aseksuelt barn i en voksen kropp. Det er vel ikke helt tilfeldig at han kalte hjemmet sitt for Never Neverland.

Skrevet

Mennesker i et samfunn "dikterer" hverandre til enhver tid. Vi er sosiale vesener og vi tilpasser oss normen i stor grad (ja, selv de som tatoverer hele ansiktet og går i heldekkende, sorte klær i juli).

Stort sett alle i denne tråden har talt i mot trådstarters uttalelse. Derfor er, heldigvis, normen her på DOL at man gir sympati og krefter til de i verden uten luksusproblemer som "hvordan få pumpet mest mulig adrenalin inn i kroppen, siden livet mitt er så trygt og kjedelig".

Men er ikke drivkraften i slike noe av den samme som i Thor Heyerdal eller Nansen? Og disse to er helter, fordi de tilfeldigvis fant noe som passet oss andre og overlevde...

Dersom sulliken på K2 hadde overlevd fallet og snubla over en hule som inneholdt svar vi trenger på noe viktig. Så ville alle kalt ham en helt..

Skrevet

Det er ikke alle som er like opptatt av å redde alle andre land enn Norge.

Det som foregår i Norge ja det er bare bagateller. Andre mennesker må få lov til å føle at ting er viktig for dem uten at hverken Sør eller Augustia skal sitte med pekefingeren og si at dette er ikke noe å føle noe for, for det JEG bryr meg om ja det, det er så mye mye viktigere!!!

Syntes dere alle burde legge fra seg den holdningen, vi mennesker velger våre saker SELV, og lar oss ikke diktere av hverken Sør eller Augustina

''Det er ikke alle som er like opptatt av å redde alle andre land enn Norge. Det som foregår i Norge ja det er bare bagateller. Andre mennesker må få lov til å føle at ting er viktig for dem uten at hverken Sør eller Augustia skal sitte med pekefingeren og si at dette er ikke noe å føle noe for, for det JEG bryr meg om ja det, det er så mye mye viktigere!!! ''

Det var da voldsomt! Jeg må ha uttrykt meg dårlig når du kan misforstå så til de grader!

Har da understreka at det er utrolig mange viktige saker i Norge, og mange triste skjebner - det er mye å slåss for eller opprøres av her heime også.

Men noen ganger kan et visst perspektiv være sunt for alle parter.

''Syntes dere alle burde legge fra seg den holdningen, vi mennesker velger våre saker SELV, og lar oss ikke diktere av hverken Sør eller Augustina''

Jeg har aldri diktert noen, verken på DOL eller ellers. Det må gå an å diskutere uten å bli beskyldt, anklaga og angrepet.

Skrevet

Men er ikke drivkraften i slike noe av den samme som i Thor Heyerdal eller Nansen? Og disse to er helter, fordi de tilfeldigvis fant noe som passet oss andre og overlevde...

Dersom sulliken på K2 hadde overlevd fallet og snubla over en hule som inneholdt svar vi trenger på noe viktig. Så ville alle kalt ham en helt..

Nei, for det er STOR forskjell på å "seile over Stillehavet" og ta de sikkerhetsforanstaltningene som er mulig, og å stå på ski ned et fjell (som åpenbart er livsfarlig).

Heyerdahl og Nansen gjorde ting som var farlige, men ikke FORDI de var farlige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Thor Heyerdahl stiller da i en klasse for seg selv. Han var forsker, ikke først og fremst adrenalinjeger.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Drivkraften er vel for disse ekstremsportutøverne adrenalin, og det å nå mål (f.eks. klare å stå på ski ned K2, gå til sydpolen på ski, osv).

Det synes jeg det står respekt av.

Men disse er veldig bevisst risikoen de utsetter seg for. De vet at de utsetter seg for farer så store at det i verste fall kan bety døden.

Sånn sett er det ikke så veldig overraskende de gangene det går galt.

Hadde Heyerdahl levd i dag hadde han nok klatra fjell- eller kasta seg ut fra fjell han også. Muligens sammen med Arne Næss. Dvs - før Arne Næss også omkom på en av sine flørt med døden.

Skrevet

Drivkraften er vel for disse ekstremsportutøverne adrenalin, og det å nå mål (f.eks. klare å stå på ski ned K2, gå til sydpolen på ski, osv).

Men disse er veldig bevisst risikoen de utsetter seg for. De vet at de utsetter seg for farer så store at det i verste fall kan bety døden.

Hadde Heyerdahl levd i dag hadde han nok klatra fjell- eller kasta seg ut fra fjell han også. Muligens sammen med Arne Næss. Dvs - før Arne Næss også omkom på en av sine flørt med døden.

Tror du målet for Thor Heyerdahl var andrenalin?

Jeg tror målet var å krysse havet. Faren var et faktum, men ikke noe han ønsket.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror målet var å krysse havet. Faren var et faktum, men ikke noe han ønsket.

Med vennlig hilsen

Jeg kan heller ikke tenke meg Thor Heyerdahl tok en lang utdannelse og bygget opp en karriere som forsker bare for å skaffe seg adrenalinrus. DET hadde vært ekstremt, det :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke faremomentene var det avgjørende for Heyerdahl, men jeg er helt sikker på at han også søkte spenningen.

Jeg tror heller ikke faremomentene med å kaste seg ut fra et fjell- eller stå på ski ned K2- eller gå til Sydpolen på ski, er det som tigger dagens ekstremsportutøvere mest, men følelsen av å mestre det ekstreme. Risikoen er en adrenalintriggende bivirkning.

Alle som har drevet med vanlige sysler som alpint eller snowboard eller skateboard, eller hva det nå måtte være, kjenner seg igjen i følelsen av å nå sine mål, når triksa sitter etter mange forsøk hvor du nesten har brukket nakken, når du står utfor ned Hemsedal i en forrykende fart uten å ende opp på sykehuset, osv.

Det er en herlig følelse. Disse strekker det bare litt lengre.

Skrevet

Jeg tror ikke faremomentene var det avgjørende for Heyerdahl, men jeg er helt sikker på at han også søkte spenningen.

Jeg tror heller ikke faremomentene med å kaste seg ut fra et fjell- eller stå på ski ned K2- eller gå til Sydpolen på ski, er det som tigger dagens ekstremsportutøvere mest, men følelsen av å mestre det ekstreme. Risikoen er en adrenalintriggende bivirkning.

Alle som har drevet med vanlige sysler som alpint eller snowboard eller skateboard, eller hva det nå måtte være, kjenner seg igjen i følelsen av å nå sine mål, når triksa sitter etter mange forsøk hvor du nesten har brukket nakken, når du står utfor ned Hemsedal i en forrykende fart uten å ende opp på sykehuset, osv.

Det er en herlig følelse. Disse strekker det bare litt lengre.

Det er forskjell på å søke spenning og å søke fare (hvor det åpenbart er livsfarlig).

Jeg tror det med å søke fare (ekstremsport) er et nyere fenomen (ikke helt nytt, men veldig sjeldent før), og handler nok mest om at vi nærmest ha "avskaffet døden" i Norge. Slik var det ikke for 50 år siden.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er forskjell på å søke spenning og å søke fare (hvor det åpenbart er livsfarlig).

Jeg tror det med å søke fare (ekstremsport) er et nyere fenomen (ikke helt nytt, men veldig sjeldent før), og handler nok mest om at vi nærmest ha "avskaffet døden" i Norge. Slik var det ikke for 50 år siden.

Med vennlig hilsen

Det handler nok også om å presse seg mer og mer. Det er et behov jeg forstår. Dog innenfor litt tryggere rammer enn K2. Når det er sagt er fyren over ekspert på området, så det er vel strengt tatt ikke så mye farligere når sånne som han og Terje Håkonsen setter utfor de høyeste fjellene, enn når jeg trår til på en Big Jump på Norefjell (noe som for min del resulterte i 4 ukers sykemelding og brist i en ryggvirvel, men i motsetning til fyren over skremte dette meg fra store hopp i all framtid).

Samme på bodyboard ned Sjoa. Jeg ble tatt av strømningene og kom langt bort fra gruppa, fikk fullstendig panikk, gikk under, svelget vann, og brukte så mye krefter på å komme tilbake til gruppa at jeg, da jeg endelig kom fram til de andre, ble dratt opp på land hvor jeg ble liggende fullstendig utslitt i en halvtime.

Siden har jeg fått enorm respekt for strømninger, og jeg kommer aldri til å forsøke meg på noe sånt igjen.

Disse gutta er tøffere enn meg, men ikke dummere. I motsetning til meg, som var på drikkelag og gjorde dette etter et to timers kurs, er dette mennesker med full kontroll.

Likefullt kan det gå galt - som her.

Skrevet

Det handler nok også om å presse seg mer og mer. Det er et behov jeg forstår. Dog innenfor litt tryggere rammer enn K2. Når det er sagt er fyren over ekspert på området, så det er vel strengt tatt ikke så mye farligere når sånne som han og Terje Håkonsen setter utfor de høyeste fjellene, enn når jeg trår til på en Big Jump på Norefjell (noe som for min del resulterte i 4 ukers sykemelding og brist i en ryggvirvel, men i motsetning til fyren over skremte dette meg fra store hopp i all framtid).

Samme på bodyboard ned Sjoa. Jeg ble tatt av strømningene og kom langt bort fra gruppa, fikk fullstendig panikk, gikk under, svelget vann, og brukte så mye krefter på å komme tilbake til gruppa at jeg, da jeg endelig kom fram til de andre, ble dratt opp på land hvor jeg ble liggende fullstendig utslitt i en halvtime.

Siden har jeg fått enorm respekt for strømninger, og jeg kommer aldri til å forsøke meg på noe sånt igjen.

Disse gutta er tøffere enn meg, men ikke dummere. I motsetning til meg, som var på drikkelag og gjorde dette etter et to timers kurs, er dette mennesker med full kontroll.

Likefullt kan det gå galt - som her.

Men de er døde!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men de er døde!

Med vennlig hilsen

Og de visste at døden var en mulig konsekvens.

Så lenge du er klar over det - og det vet disse gutta bedre enn noen andre, er det en risiko de selv velger.

I det minste dør de mens de gjør det de elsker mest. Langt fra alle kan si det.

Og det synes i hvert fall ikke jeg er dumt.

Skrevet

Og de visste at døden var en mulig konsekvens.

Så lenge du er klar over det - og det vet disse gutta bedre enn noen andre, er det en risiko de selv velger.

I det minste dør de mens de gjør det de elsker mest. Langt fra alle kan si det.

Og det synes i hvert fall ikke jeg er dumt.

Nei, jeg savner de heller ikke, men jeg tipper familiene gjør det. Ungene som nå er uten fedre, og slikt. (Jeg vet ikke om de hadde barn.)

Men jeg mener fremdeles det er stor forskjell på folk som Heyerdahl og andre hvor "døden er en uønsket fare", og folk som vet om strømninger i vannet, og oppsøker de stedene hvor strømmene er farligst.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg savner de heller ikke, men jeg tipper familiene gjør det. Ungene som nå er uten fedre, og slikt. (Jeg vet ikke om de hadde barn.)

Men jeg mener fremdeles det er stor forskjell på folk som Heyerdahl og andre hvor "døden er en uønsket fare", og folk som vet om strømninger i vannet, og oppsøker de stedene hvor strømmene er farligst.

Med vennlig hilsen

Men hvis du drar den langt bør man strengt tatt holde seg inne. Dvs - de fleste ulykker finner vel sted i hjemmet, så selv det er ikke trygt.

Ekstrempsortutøvere som dette lever ganske sikkert langt farligere hver gang de setter seg i bilen for å kjøre til et fjell enn når de setter utfor fjellet på ski.

Skrevet

Men hvis du drar den langt bør man strengt tatt holde seg inne. Dvs - de fleste ulykker finner vel sted i hjemmet, så selv det er ikke trygt.

Ekstrempsortutøvere som dette lever ganske sikkert langt farligere hver gang de setter seg i bilen for å kjøre til et fjell enn når de setter utfor fjellet på ski.

''Men hvis du drar den langt bør man strengt tatt holde seg inne. Dvs - de fleste ulykker finner vel sted i hjemmet, så selv det er ikke trygt.''

Ikke for ekstremsportutøvere. Den statistikken er jo for gjennomsnittet av befolkningen. Hvis man har en liten gruppe som "lever farlig" så gjelder det jo ikke for dem. :-)

Og legg merke til at jeg ikke kritiserer Heyerdahl, Nansen eller de andre som aksepterer fare, i stedet for å oppsøke den.

''Ekstrempsortutøvere som dette lever ganske sikkert langt farligere hver gang de setter seg i bilen for å kjøre til et fjell enn når de setter utfor fjellet på ski.''

Nei (forutsatt de ikke kjører som de går på ski ;-) ), fordi hele poenget med denne type aktivitet er jo nettopp faren. De går jo ikke på bortoverski 5 km for så å spise en appelsin. De forsøker å stå nedover 5 km, og så lurer de på hvorfor de har appelsinjus i lommen.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Men hvis du drar den langt bør man strengt tatt holde seg inne. Dvs - de fleste ulykker finner vel sted i hjemmet, så selv det er ikke trygt.''

Ikke for ekstremsportutøvere. Den statistikken er jo for gjennomsnittet av befolkningen. Hvis man har en liten gruppe som "lever farlig" så gjelder det jo ikke for dem. :-)

Og legg merke til at jeg ikke kritiserer Heyerdahl, Nansen eller de andre som aksepterer fare, i stedet for å oppsøke den.

''Ekstrempsortutøvere som dette lever ganske sikkert langt farligere hver gang de setter seg i bilen for å kjøre til et fjell enn når de setter utfor fjellet på ski.''

Nei (forutsatt de ikke kjører som de går på ski ;-) ), fordi hele poenget med denne type aktivitet er jo nettopp faren. De går jo ikke på bortoverski 5 km for så å spise en appelsin. De forsøker å stå nedover 5 km, og så lurer de på hvorfor de har appelsinjus i lommen.

Med vennlig hilsen

Det er stor forskjell på bevisst å utsette seg for fare, og bevisst å søke spenning eller presse seg selv til det ytterste. Det siste medfører i de fleste tilfeller en viss grad av fare, uavhengig av om spenningssøkeren hopper utfor fjell eller drar på ferie til eksotiske strøk, men det er ikke i faren - som i det å skade seg eller dø, at spenningen ligger.

Hvis vanlige folk med den vanlige mannen i gatas skiegenskaper setter utfor som denne mannen gjorde, eller hvis Ketil Andre Aamodt gjør det for den saks skyld, ville det vært ufattelig dumt, og ensbetydende med lemlestelse eller død.

Men det kan du også si om meg dersom jeg hadde satt utfor i Wengen, eller tro til i Holmenkollen.

Disse menneskene har like gode forutsetninger for å ta seg ned K2 som Ketil Andre Aamodt har for å sette utfor Wengen.

Men ingen av delene er spesielt forsvarlig for vanlige folk, og vanlige folk som går for noe sånt kan karakteriseres som dumme, men dette er ikke vanlige folk - det er topptrente atleter som har bedrevet idretten siden de kunne krype og gå.

Dykking er også farlig, i hvert fall hvis en som aldri har dykket gjør det - men en erfaren dykker er ikke nødvendigvis dum dersom han en dag stryker med på 30 meter - en dybde man lærer å gå ned til på et 7 dagers dykkekurs.

Dykkeren gjør det også for spenningen- og opplevelsens skyld, og det hadde selvfølgelig vært langt tryggere å holde seg over vann.

Skrevet

Thor Heyerdahl stiller da i en klasse for seg selv. Han var forsker, ikke først og fremst adrenalinjeger.

Det er jeg ikke så sikker på. Bare at bragdene og kunnskapene hans nok overskygget det for andre.

Skrevet

Det tror jeg nok ja.

Jeg tenker ikke at det er så trist når "en slik" går bort mens han/hun bedriver sin greie. Men jeg respekterer at noen gidder, og at enkelte gjør store ting for oss andre med det samme.

Men det blir ugreit når det koster Røde Kors hundre tusen kroner å pelle dem opp/ut igjen. Jeg antar at disse gutta for det meste er inneforstått med at en mulig redning er dersom noen gidder. Og ikke fordi det er krav på det? Noe slikt? I utlandet i alle fall tenker jeg.

kanskje de har en "plukk opp liket forsikring"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...