Gå til innhold

Nå ble jeg trist!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det tror jeg nok ja.

Jeg tenker ikke at det er så trist når "en slik" går bort mens han/hun bedriver sin greie. Men jeg respekterer at noen gidder, og at enkelte gjør store ting for oss andre med det samme.

Men det blir ugreit når det koster Røde Kors hundre tusen kroner å pelle dem opp/ut igjen. Jeg antar at disse gutta for det meste er inneforstått med at en mulig redning er dersom noen gidder. Og ikke fordi det er krav på det? Noe slikt? I utlandet i alle fall tenker jeg.

kanskje de har en "plukk opp liket forsikring"?

Jada, de fleste har vanligvis "teskje-forsikring"*, men det er jo en grusom jobb, likevel.

(* = det som redningsmannskapene bruker for å plukke dem opp.)

Med vennlig hilsen

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• ShitDiddelyDo

14

• Colette

12

• Angustia

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette er trist:

http://www.fossilizedcustoms.com/vultureJPEG.jpg

Og fotografen tok selvmord en stund etterpå.

Så det bildet her i går, og må si det gir meg sterke følelser. Har tenkt en del på det i dag også. Man føler seg så maktesløs.

Og vi snakker om å hjelpe våre egne fremfor å hjelpe u-land, men ingen- ingen i vårt land vil noen gang måtte oppleve dette!

Jeg er så utrolig glad for å kunne gi mine to barn alt de trenger av føde og kjærlighet!

Skrevet

Så det bildet her i går, og må si det gir meg sterke følelser. Har tenkt en del på det i dag også. Man føler seg så maktesløs.

Og vi snakker om å hjelpe våre egne fremfor å hjelpe u-land, men ingen- ingen i vårt land vil noen gang måtte oppleve dette!

Jeg er så utrolig glad for å kunne gi mine to barn alt de trenger av føde og kjærlighet!

Du har helt rett.

Samtidig er det jo også feil å sette "våre" opp mot "deres" fordi det er ikke enten-eller. Det er faktisk mulig å gjøre enorme forbedringer (og det blir også gjort, bare så det er sagt), uten at det går utover noen i Norge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du har helt rett.

Samtidig er det jo også feil å sette "våre" opp mot "deres" fordi det er ikke enten-eller. Det er faktisk mulig å gjøre enorme forbedringer (og det blir også gjort, bare så det er sagt), uten at det går utover noen i Norge.

Med vennlig hilsen

Ja det er jeg enig i, men man må kunne klare å endre folks oppfatning om at vi har det så ille i Norge!

Mange ganger tenker jeg over hvor heldig jeg faktisk er!

Jeg får gratis svangerskapskontroller, gratis sykehusopphold, gratis fysioterapi. Barna mine får gratis helsetilbud osv osv..

Nei jeg setter det ikke opp mot hverandre, men jeg er glad for å kunne gi barna mine alt hva de behøver. Da tenker jeg kun ut fra bildet av dette stakkars barnet som led en lang og smertefull død, og ikke at man ikke kan gjøre noe for så mange andre som trenger det.

Jeg har tro på at vi trenger å vite, bare det at du delte dette bildet gjør en forskjell, for om det kan endre noens oppfatning så er noe gjort.

Skrevet

Ja det er jeg enig i, men man må kunne klare å endre folks oppfatning om at vi har det så ille i Norge!

Mange ganger tenker jeg over hvor heldig jeg faktisk er!

Jeg får gratis svangerskapskontroller, gratis sykehusopphold, gratis fysioterapi. Barna mine får gratis helsetilbud osv osv..

Nei jeg setter det ikke opp mot hverandre, men jeg er glad for å kunne gi barna mine alt hva de behøver. Da tenker jeg kun ut fra bildet av dette stakkars barnet som led en lang og smertefull død, og ikke at man ikke kan gjøre noe for så mange andre som trenger det.

Jeg har tro på at vi trenger å vite, bare det at du delte dette bildet gjør en forskjell, for om det kan endre noens oppfatning så er noe gjort.

Takk.

Ja, det er et av de sterkeste bildene jeg kjenner til.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Takk.

Ja, det er et av de sterkeste bildene jeg kjenner til.

Med vennlig hilsen

Takk for at du delte det! Det gjorde at jeg kunne dele det videre, slik kan man utrette noe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...