Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen får sms fra sin bestefar, "Hei er på Notodden og har akkurat sett et band som du digger! Skikkelig bra :)"

Men å kjøre innom til morran og plukke opp gutten slik at han kan være med....nei.

*matt*

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Totalt tankeløst.

Han mente vel å formidle "sin ungdommelighet", og tenkte ikke lengre. Ja, jeg synes også det hadde vært mye bedre om han hadde hentet tenåringen og latt han også oppleve konserten.

Hadde en onkel som også var tankeløs. Han kunne si at det hadde vært godt med feks mølja og snakke om at vi skal ha det om en dag eller to. Alle hadde da et godt måltid å se frem til. Så dro han bort og spiste mølje - og ville ikke at vi skulle ha det mens han var på besøk.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Totalt tankeløst.

Han mente vel å formidle "sin ungdommelighet", og tenkte ikke lengre. Ja, jeg synes også det hadde vært mye bedre om han hadde hentet tenåringen og latt han også oppleve konserten.

Hadde en onkel som også var tankeløs. Han kunne si at det hadde vært godt med feks mølja og snakke om at vi skal ha det om en dag eller to. Alle hadde da et godt måltid å se frem til. Så dro han bort og spiste mølje - og ville ikke at vi skulle ha det mens han var på besøk.

....glemte legge til at mølje får vi ikke lett tak i selv- men det var noe han hadde tilgang til via en kompis.

Skrevet

Skjønner godt at du blir oppgitt og lei deg. Det er lite gjennomtenkt av dem å sende en slik sms. En ting er at de kanskje ville dra alene, en annen er å "gni det inn".... :(

Kanskje dette er anledningen til å fortelle dem hvordan en slik handling påvirker deg, og ikke minst tenåringen, og hvordan du ville ønsket de kunne gjøre det annerledes en annen gang?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Skjønner godt at du blir oppgitt og lei deg. Det er lite gjennomtenkt av dem å sende en slik sms. En ting er at de kanskje ville dra alene, en annen er å "gni det inn".... :(

Kanskje dette er anledningen til å fortelle dem hvordan en slik handling påvirker deg, og ikke minst tenåringen, og hvordan du ville ønsket de kunne gjøre det annerledes en annen gang?

Tror også dette er lurt.

Altså bare si til bestefaren noe slikt som "flott at du har ungdommelig smak. Enda bedre om du neste gang også tar med deg tenåringen"

Skrevet

Tror også dette er lurt.

Altså bare si til bestefaren noe slikt som "flott at du har ungdommelig smak. Enda bedre om du neste gang også tar med deg tenåringen"

Enig meg deg, bortsett fra "ungdommelig smak"; det er Bluesfestival på Notodden i helga!

Skal dit på konsert snart, og er ingen ungdom ;-)

Skrevet

Skjønner deg; utrolig smålig :-( Han burde tatt med gutten om han overnatta eller ikke, og uansett avstått fra en slik melding!

Tenk for en opplevelse for barnebarnet, og en fin mulighet til å bygge en positiv opplevelse sammen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis min bestefar, når han var i live, hadde sendt en sms (akkurat som om han visste hva sms var ...) til meg for å si at han var på konsert med et band jeg digget, tror jeg at jeg hadde blitt mørkredd (eventuelt hadde jeg seriøst begynt å vurdere musikksmaken min ...).

Det jeg ville si var altså dette: Kul bestefar! :)

Skrevet

Tror også dette er lurt.

Nei... jeg kommer ikke til å si noe. Guttungen forventer ikke noe annet så han trakk på skuldrene og flirte.

Bestefaren tenker overhodet ikke. Det er ikke vondt ment fra hans side, han er rett og slett bare ute av stand til å bygge relasjoner til folk. Miljøskade fra barndommen. Jeg var nesten 14 når jeg traff ham. Og han lot meg seile min egen sjø ute i byen når det butta imot mellom oss. "Som man reder så ligger man" var beskjeden til meg... ikke særlig lur fyr.

At vi har kontakt nå er fordi han bare dundret inn i livet mitt igjen for få år siden. NÅ er det trygt fordi rollene er snudd, JEG stuller og steller og passer på at alle har det bra... Og han tar æren for at jeg er så "vellykket" (Jaaaaada) Jeg orker ikke forsøke å snakke med ham. Da flipper han helt og blir kvikksølv.

Det er bare så....utmattende å ha så tomhjernede foreldre som jeg har. ;0)

Skrevet

Nei... jeg kommer ikke til å si noe. Guttungen forventer ikke noe annet så han trakk på skuldrene og flirte.

Bestefaren tenker overhodet ikke. Det er ikke vondt ment fra hans side, han er rett og slett bare ute av stand til å bygge relasjoner til folk. Miljøskade fra barndommen. Jeg var nesten 14 når jeg traff ham. Og han lot meg seile min egen sjø ute i byen når det butta imot mellom oss. "Som man reder så ligger man" var beskjeden til meg... ikke særlig lur fyr.

At vi har kontakt nå er fordi han bare dundret inn i livet mitt igjen for få år siden. NÅ er det trygt fordi rollene er snudd, JEG stuller og steller og passer på at alle har det bra... Og han tar æren for at jeg er så "vellykket" (Jaaaaada) Jeg orker ikke forsøke å snakke med ham. Da flipper han helt og blir kvikksølv.

Det er bare så....utmattende å ha så tomhjernede foreldre som jeg har. ;0)

På sett og vis høres det ut som skal være like glad at ikke bestefaren tok med seg gutten din på festival? Jeg ville vært en smule betenkt med å sende min tenåring sammen med noen hvis oppdragerholdning oppsummeres i "som man reder ligger man"...

Skrevet

På sett og vis høres det ut som skal være like glad at ikke bestefaren tok med seg gutten din på festival? Jeg ville vært en smule betenkt med å sende min tenåring sammen med noen hvis oppdragerholdning oppsummeres i "som man reder ligger man"...

;o)

Fyren er ikke farlig og det er jo jeg som oppdrar tenåringen. Et par timer ville ikke skada ham for livet. Men...han er jævla sær. Jeg bare konstaterer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...