Gå til innhold

miste vekt med sunn fornuft??

Anbefalte innlegg

Gjest på slankern

Har bestemt meg, skal ned 7 kg helst 10kg men det er vel for optimistisk. Er ikke inne på hva som er bra og ikke bra men har jo snappet opp noen tips her og der. Skal bruke sunn fornuft, spise faste måltider med mye grønt og fisk/hvit kjøtt - være flink til å planlegge dagene som er fylt opp med gjøremål. Trene gjør jeg allerede. Jeg ønsker å bruke DOL til å oppdater hvordan det går med vekta en gang hver 14 dag- det vil sette en press på meg til å gjøre det bra. DOL brukere har gitt meg inspirasjon til å sette igang så nå er det ingen vei tilbake. Skal bli så fin atte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/351238-miste-vekt-med-sunn-fornuft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen ganger fungerer det "ufornuftige"

Jeg valgte i steden en noe annen tilnærming. Var lei av en del kg som hadde tilkommet den senere tid, og valgte et Atkins-inspirert opplegg. Har mistet over 5 kg på 11 dager. Alle klærne passer igjen, og skal kun ned 3 kg til.

Fornøyd med innsatsen så langt!

Jeg valgte i steden en noe annen tilnærming. Var lei av en del kg som hadde tilkommet den senere tid, og valgte et Atkins-inspirert opplegg. Har mistet over 5 kg på 11 dager. Alle klærne passer igjen, og skal kun ned 3 kg til.

Fornøyd med innsatsen så langt!

Da har du mistet vann og muskler, ikke fett. Så når du slutter med Atkinsgreia og spiser slik du pleier, så ryker du opp alle kiloene og gjerne noen til. Fordi du narrer kroppen din til å tro at det er hungersnød.

Da har du mistet vann og muskler, ikke fett. Så når du slutter med Atkinsgreia og spiser slik du pleier, så ryker du opp alle kiloene og gjerne noen til. Fordi du narrer kroppen din til å tro at det er hungersnød.

Dette er et tema med mange ulike oppfatninger om. En som vil motsi dine synspunkter er f.eks. http://www.drhexeberg.no/

Gjest liten løve

Vanntap: Korrekt. Karbohydrater binder vann, og man må regne med at 3 kg kommer rett tilbake etter noen dager. Derfor må man også gå ned 3 kg under målvekt. Er ønskevekta 65 kg, må man altså ned til 62 Kg.

Muskeltap: Ikke riktig. Man mister ikke muskler på Høyfett, men på lavkalori uten trening....

Uansett så må man finne et kosthold tilpasset sin nye vekt og sitt aktivitetsnivå. Dey gjelder når man går av alle dietter..

Gjest lavkarbo

Det er ikke riktig det du skriver. Det kostholdet hun bruker øker fettforbrenningen. Men det er riktig at noe av den tapte vekten er vann, fordi karbohydrater binder væske. Men det er altså bare i starten det forsvinner mye væske. Noe som forøvrig er vanlig i starten uansett hvilken måte man oppnår vektreduksjon på.

Annonse

ShitDiddelyDo

Det er ikke riktig det du skriver. Det kostholdet hun bruker øker fettforbrenningen. Men det er riktig at noe av den tapte vekten er vann, fordi karbohydrater binder væske. Men det er altså bare i starten det forsvinner mye væske. Noe som forøvrig er vanlig i starten uansett hvilken måte man oppnår vektreduksjon på.

Og derfor er det Enolagay skriver riktig. 5 kg på 11 dager er altså "i starten", og det hun har mistet er muskler og vann.

Det er simpelthen ikke mulig å miste 5 kg fett på 11 dager. Kanskje med forbehold om at hun ikke syklet Tour DeFrance.

Gjest lavkarbo

Og derfor er det Enolagay skriver riktig. 5 kg på 11 dager er altså "i starten", og det hun har mistet er muskler og vann.

Det er simpelthen ikke mulig å miste 5 kg fett på 11 dager. Kanskje med forbehold om at hun ikke syklet Tour DeFrance.

Det er nok fett og vann, ja. Lite trolig med så mye muskeltap på den type kosthold. Selv gikk jeg ned 15 kg de fire første ukene, og den spesielle vekta til legen viste at det meste var fett og noe vann. Og jeg brukte ikke et så strengt lavkarbo-opplegg som trådstarter, holdt meg bare unna raske karbohydrater. Men det var bare i starten det gikk så fort, jeg brukte ett år på de neste 50 kg, men det er jeg mer enn tilfreds med. Og jeg har ikke gått opp igjen!

ShitDiddelyDo

Det er nok fett og vann, ja. Lite trolig med så mye muskeltap på den type kosthold. Selv gikk jeg ned 15 kg de fire første ukene, og den spesielle vekta til legen viste at det meste var fett og noe vann. Og jeg brukte ikke et så strengt lavkarbo-opplegg som trådstarter, holdt meg bare unna raske karbohydrater. Men det var bare i starten det gikk så fort, jeg brukte ett år på de neste 50 kg, men det er jeg mer enn tilfreds med. Og jeg har ikke gått opp igjen!

Du kan ikke sammenligne med deg. Hvis du hadde 50+ kilo å ta av var du i en helt annen situasjon enn trådstarter (som vil ned 7-10 kilo).

Men veldig bra at du lyktes. Det er imponerende å klare å ta av så mye!

Jeg har nå gått ned 8 kg på 18 dager, og skal ikke gå ned mer. Starter med forsiktig opptrapping av karbohydratene, øker med 5 g pr uke.

Det spiller ikke noen rolle at jeg selvfølgelig har mista mye vann. Greit å slippe å bære det vannet rundt midjen på heltid.

Glemte å gratulere med ditt imponerende vekttap!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...