Gå til innhold

Utenlandsk legeteam henrettet i Afghanistan

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Likene etter åtte utenlandske leger og sykepleiere er funnet gjennomhullet av kuler i en skog nordøst i Afghanistan, opplyser en kilde i det afghanske politiet lørdag.

Taliban tar på seg skylda

Taliban-talsmann Zabiullah Mujahid sier til nyhetsbyrået AP at legeteamet ble drept fordi de «spionerte for amerikanerne», og fordi «de var kristne misjonærer»''

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10026007

Er dette radikale muslimers forsvar av islam?

Skrevet

Jeg ser ikke på disse gruppene som muslimer i det hele tatt. De er rabiate galninger som har en helt egen agenda.

Det som imidlertid gir litt usmak er at de som er gode muslimer og ter seg som annet folk, synes å bli vel tause når disse tullingene herjer som verst. Det skaper en del unødvendige mistanker og mistro.

Skrevet

Jeg ser ikke på disse gruppene som muslimer i det hele tatt. De er rabiate galninger som har en helt egen agenda.

Det som imidlertid gir litt usmak er at de som er gode muslimer og ter seg som annet folk, synes å bli vel tause når disse tullingene herjer som verst. Det skaper en del unødvendige mistanker og mistro.

Hei,

Her, for å ta fra førstesiden i Storbritannia:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-10905070

Så lenge så mange av "oss" forfekter en "oss og dem" holdning, så ser "de" nok like poeng med å gjøre det. "Vi" bryr oss jo ikke hvordan "de" virkelig tenker, så hvorfor skal "de" bry seg om hva vi "tenker" (slik er vel logikken)? Trakassert blir de jo uansett.

Med vennlig hilsen

PS: Denne er til deg: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3760848.ece :-)

Skrevet

Hei,

Her, for å ta fra førstesiden i Storbritannia:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-10905070

Så lenge så mange av "oss" forfekter en "oss og dem" holdning, så ser "de" nok like poeng med å gjøre det. "Vi" bryr oss jo ikke hvordan "de" virkelig tenker, så hvorfor skal "de" bry seg om hva vi "tenker" (slik er vel logikken)? Trakassert blir de jo uansett.

Med vennlig hilsen

PS: Denne er til deg: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3760848.ece :-)

Og jeg skjønte ikke en dritt av det der.

Skrevet

Og jeg skjønte ikke en dritt av det der.

1) Det er grupper so gjør akkurat det du sier. De har også utlyst en fatwa mot terrorisme.

2) Hvorfor skal muslimer i Norge måtte ta avstand fra det du selv skriver ikke har noe med dem å gjøre? Altså, kristne må da ikke ta avstand hver gang kristne i andre land dreper.

Bedre?

Med vennlig hilsen

Skrevet

1) Det er grupper so gjør akkurat det du sier. De har også utlyst en fatwa mot terrorisme.

2) Hvorfor skal muslimer i Norge måtte ta avstand fra det du selv skriver ikke har noe med dem å gjøre? Altså, kristne må da ikke ta avstand hver gang kristne i andre land dreper.

Bedre?

Med vennlig hilsen

Dersom regjeringer i muslimske land går ut offentlig og står sammen mot disse grupperingene. Så vil en del av de spørsmålene du kommer med besvare seg selv.

Og forøvrig er jeg ikke interessert i å diskutere med deg. Så jeg går og ser om noen vet noe om laminaten min! :0)

Skrevet

Dersom regjeringer i muslimske land går ut offentlig og står sammen mot disse grupperingene. Så vil en del av de spørsmålene du kommer med besvare seg selv.

Og forøvrig er jeg ikke interessert i å diskutere med deg. Så jeg går og ser om noen vet noe om laminaten min! :0)

Den pakistanske regjeringen, som blir kritisert for ikke å gjøre nok, har tapt langt flere soldatliv enn alle de andre landene sammenlagt.

Lykke til med laminatene!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest adversary
Skrevet

Problemet med islam er att religionens grunnlegger Muhammed, var en kriger og en terrorist. Så det er hjemmel i religionen dems for å følge profetens eksempel. Dette er med andre ord, islam.

Skrevet

Problemet med islam er att religionens grunnlegger Muhammed, var en kriger og en terrorist. Så det er hjemmel i religionen dems for å følge profetens eksempel. Dette er med andre ord, islam.

Har du lest Bibelen?

Gjest alvestad
Skrevet

Har du lest Bibelen?

De fleste kristne tolken ikke Bibelen bokstavelig.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har du lest Bibelen?

Hva så?

Bibelen er mildere, Gud sendte ikke Mohammed, men Jesus!

Skrevet

Hva så?

Bibelen er mildere, Gud sendte ikke Mohammed, men Jesus!

Bibelen er overhodet ikke "mildere" enn Koranen.

Du finner ingen annen bok hvor "helten" (altså den kristne Gud) begår så mange folkemord, tortur, osv. som i Bibelen.

Og hvis du benekter det, så er det fordi du ikke kjenner Bibelen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bibelen er overhodet ikke "mildere" enn Koranen.

Du finner ingen annen bok hvor "helten" (altså den kristne Gud) begår så mange folkemord, tortur, osv. som i Bibelen.

Og hvis du benekter det, så er det fordi du ikke kjenner Bibelen.

Ikke vær så arrogant! Kjenner til begge deler særdeles godt.

GT er forbeholdt jøder, kristne er fritatt fra loven og alle dens påbud:) Vi er frie i Kristus!

Islam er en svært dårlig kopiering av GT, og har intet nytt å fortelle, som ikke var kjent lenge før Islam ble en religion.....

Skrevet

Ikke vær så arrogant! Kjenner til begge deler særdeles godt.

GT er forbeholdt jøder, kristne er fritatt fra loven og alle dens påbud:) Vi er frie i Kristus!

Islam er en svært dårlig kopiering av GT, og har intet nytt å fortelle, som ikke var kjent lenge før Islam ble en religion.....

''

GT er forbeholdt jøder, kristne er fritatt fra loven og alle dens påbud:) Vi er frie i Kristus!''

Som jeg har påpekt før er det fremdeles den samme folkemorderiske guden fra GT som blir tilbedt fremdeles i begge religioner.

I kristendommen har han, som en ekstra-innsats, torturert og henrettet sin egen sønn i tillegg.

hidi, the scorpion
Skrevet

''

GT er forbeholdt jøder, kristne er fritatt fra loven og alle dens påbud:) Vi er frie i Kristus!''

Som jeg har påpekt før er det fremdeles den samme folkemorderiske guden fra GT som blir tilbedt fremdeles i begge religioner.

I kristendommen har han, som en ekstra-innsats, torturert og henrettet sin egen sønn i tillegg.

Ikke sin sønn, men Seg Selv!

Om du hadde skapt en maurtue, ville du da ofre livet ditt for å redde dem?

Skrevet

Ikke sin sønn, men Seg Selv!

Om du hadde skapt en maurtue, ville du da ofre livet ditt for å redde dem?

Hvis jeg var allmektig behøvde jeg ikke ofre noe som helst for å redde dem, åpenbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...